Brzina inovacija danas je veća nego ikada, a ulaganja na tržištu dosežu iznimne razine, istaknuto je na 14. godišnjoj konferenciji BE-terne.
“U posljednje dvije godine udvostručen je porast zrelosti organizacija i njihovu stvarnu spremnost na inoviranje. Tvrtke su danas spremne poduzimati konkretne korake, a ne samo promatrati”, kazao je Milan Listeš, generalni direktor BE-terne Hrvatska.
To je potvrdilo i predstavljeno istraživanje konzultantske kuće Deloitte, koje pokazuje da prosječna organizacija danas usmjerava oko 14 posto svojih ukupnih prihoda u digitalne inicijative, što je gotovo dvostruko više nego godinu ranije.
Kallitsa Georgiou Savvidou, voditeljica inovacija za IoT u Telefónica Techu, dodala je kako se inovacija mora provoditi na razini cijele organizacije, a ne samo u jednom odjelu.
Predstavnici vodećih hrvatskih kompanija – Končar D&ST, Valamar Riviere, Raiffeisenbank Hrvatska i Hrvatske pošte – podijelili su svoja iskustva s uvođenjem inovacija i provođenjem digitalnih transformacija, naglašavajući da sve kreće od jasne strategije i razumijevanja prioriteta kompanije.
“Digitalna rješenja, poput online check-ina, moramo pratiti u stvarnom vremenu, promatrati kako izgleda put korisnika, razumjeti gdje zastanu, što ne koriste i zašto ponekad odustanu. Danas imamo više od 400.000 gostiju koji koriste online check-in što pokazuje da kada stavimo korisnika u središte i kontinuirano učimo iz njegovog iskustva, digitalna rješenja postaju stvarna vrijednost, a ne samo tehnologija”, izjavio je Roberto Gobo, direktor digitalizacije iz Valamar Riviere.
Svoja iskustva podijelio je i Dalibor Kovačević, izvršni direktor za informacijske tehnologije u hrvatskoj podružnici Raiffeisen banke.
“Kada smo lansirali novo internetsko bankarstvo za poslovne korisnike, usvajanje je u početku bilo nešto niže od očekivanog iako smo vjerovali u kvalitetu rješenja. Ubrzo smo shvatili da je rješenje bilo oblikovano iz naše perspektive te da proces nije bio dovoljno odgovarao njihovim navikama. Prilagodili smo ga i dodatno educirali korisnike, čime smo značajno poboljšali njihovo iskustvo i povećali korištenje platforme”, kazao je.
Rukovoditeljica poslovne informatike Končar D&ST Andrea Kordić upozorila je kako je jedan od najvećih izazova u praksi upravo kvaliteta podataka.
“Često čujemo da je problem u alatu, ali u praksi je problem najčešće u podacima. Digitalizacija počiva na podacima, i ako oni nisu kvalitetni, ni najbolji sustav neće pružiti očekivanu vrijednost”, smatra Kordić.
Na tom se tragu kreću i razmišljanja Richarda Foster-Fletchera, britanskog stručnjaka za odgovornu primjenu umjetne inteligencije.
Pročitajte još:
“Velika količina podataka pohranjuje se unutar AI alata koje koristimo, uključujući i povjerljive podatke iz kompanije, i zato ih moramo imati pod kontrolom”, pojasnio je.
Dodajmo i da je konferencija održana u Esplanadi, čime je BE-Terna obilježila i 25 godina poslovanja u Hrvatskoj.









