Primorac: Građani nisu skloni ulagati na tržištu kapitala jer smatraju da su ta ulaganja nesigurna

Marko Primorac, Foto: Zvonimir Kuhtić/Hina

“Zahvaljujući tehnologiji, financijska pismenost dodatno je dobila na važnosti. Izazovi s kojima se studenti i učenici susreću, sve one nove informacije s kojima ste suočeni, potrebno ih je kvalitetno ocijeniti, a ne samo apsorbirati i slijediti mase. Potrebno je analizirati sve nove financijske proizvode i usluge koje vam stoje na raspolaganju i u skladu s najboljim praksama, potpuno informirani upotrebljavati ono za što smatrate da vam je u pojedinom trenutku korisno”, rekao je ministar financija Marko Primorac na otvaranju konferencije koja je pod sloganom “Ne budi kao guska u magli, s financijama ne nagli!” u ponedjeljak održana u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici.

Konferenciju je povodom obilježavanja Svjetskog i Europskog tjedna novca organiziralo ministarstvo financija, a namijenjena je srednjoškolcima i studentima s ciljem dodatnog podizanja svijesti o važnosti financijske pismenosti i boljeg upravljanja financijama.

Primorac je istaknuo kako je hrvatsko tržište kapitala u posljednjih desetak godina relativno uspavano.

“Građani nisu skloni ulagati na tržištu kapitala jer smatraju da su ta ulaganja nesigurna. Istovremeno, međutim, per capita imamo značajna ulaganja u kriptovalute, pogotovo kod mlađih generacija”, kazao je ministar Primorac.

Naglasio je i da na odluke mladih sve više utječu društvene mreže i influenceri, zbog čega je prepoznavanje pouzdanih, provjerenih informacija važnije nego ikada dosad.

Toni Milun, Foto: Zvonimir Kuhtić/Hina

Nikola Mrvac, državni tajnik u ministarstvu obrazovanja, podsjetio je na veliko istraživanje o financijskoj pismenosti mladih koje je 2018. godine provedeno na Hrvatskom katoličkom sveučilištu i koje je pokazalo da siromašniji zbog straha nisu skloni ulaganju.

Profesor matematike i financijski vloger Toni Milin okupljenima je, pak, poručio kako nije dovoljno samo zarađivati više, već i trošiti manje, odnosno pametnije.

Treće važno pitanje je što napraviti s tim novcem koji nismo potrošili, kako ga uložiti.

Iznio je i podatak prema kojem samo 14 posto ljudi strastveno obavlja i voli svoj posao, a upravo oni su ti koji će prema njegovom mišljenju zarađivati više.

4 Odgovora

  1. Mnogi građani i dalje preferiraju štednju u bankama ili ulaganje u nekretnine, dok su dionice, obveznice i investicijski fondovi relativno nepopularni. Razlog tome su i negativna iskustva iz prošlosti, poput propasti nekih investicijskih fondova i velikih oscilacija na Zagrebačkoj burzi.Da bi se to promijenilo, potrebno je jačati financijsku pismenost i ponuditi stabilnije, transparentnije investicijske mogućnosti. Također, država bi mogla potaknuti ulaganja kroz porezne olakšice ili promociju tržišta kapitala kao realne alternative klasičnoj štednji.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari