Prihodi na europskom nogometnom tržištu u sezoni 2023./2024. iznosili su rekordnih 38 milijardi eura, što je osam posto više od 35,3 milijarde u prethodnoj sezoni.
Lige petice, odnosno Premier liga, Bundesliga, La Liga, Serie A i Liga 1, ostvarile su prihode od 20,4 milijarde eura i zabilježile rast od četiri posto te prihode koji su prvi put iznosili više od 20 milijardi eura.
Prema Deloitteovoj analizi, sveukupni prihodi liga petice premašit će 21 milijardu eura u sezoni 2024./2025. prije nego što se njihov rast zaustavi u sezoni 2025./2026., prvenstveno zbog trenutačne neizvjesnosti u pogledu ugovora o pravima na domaće televizijske prijenose koji treba potpisati Liga 1.
Klubovi Premier lige ponovno su ostvarili najveće prihode, konkretno 6,3 milijarde funti (7,42 milijarde eura), odnosno četiri posto više nego prethodne sezone.
Prvenstveni je razlog ovog porasta povećanje komercijalne ponude, zbog čega su klubovi prvi put sveukupno ostvarili više od dvije milijarde funti komercijalnih prihoda.
“Velikih šest” klubova Premier lige zabilježilo je niži prosječan rast prihoda (tri posto) nego preostali klubove Premier lige (11 posto). Razlog tomu je i činjenica da je dio klubova nestao s europske scene te način na koji se to odrazilo na sve primarne izvore prihoda.
Sveukupno je operativna dobit klubova Premier lige porasla za 36 posto na preko pola milijardi funti, što je najveći iznos od sezone 2018./2019., zbog regulatornog nadzora i sankcija koji su stvorili bolju ravnotežu između troškova i prihoda.
Klubovi svih pet najvećih liga imali su operativnu dobit (0,6 milijardi eura) drugu sezonu za redom, dok je ukupni omjer plaća i prihoda pao sa 66 na 64 posto unatoč porastu troškova plaća u svim ligama petice, osim La Lige.
Pročitajte još:
“Usredotočenost na modernizaciju stadiona i diversifikaciju komercijalnih prihoda doveli su do rasta cijelog europskog nogometnog tržišta u sezoni 2023./2024. Međutim, klubovi i lige ne smiju se opustiti jer se stalno pojavljuju novi izazovi, uključujući promjene u zakonodavstvu i ponašanju navijača. Sve više klubova suočava se s pritiskom da ostvari dodatne prihode, a istodobno smanji sve veće troškove. Važnije je nego ikad prije da voditelji i vlasnici prepoznaju veliku odgovornost koju snose za poslovanje klubova, poštujući povijesnu bit svojeg nogometnog kluba i njegovu nezamjenjivu ulogu u zajednici za sve buduće generacije”, istaknuo je Tim Bridge, vodeći partner u Deloitteovom odjelu sportskih djelatnosti.
Jedan odgovor
Super 😀