Prihodi globalnog sektora zabave i medija dosegnut će 2,98 bilijuna eura do 2029.

Pixabay.com/Foundry
Zabava i mediji, ilustracija, Foto: Pixabay.com/Foundry

Globalni sektor zabave i medija lani je imao prihode od gotovo 2,55 bilijuna eura, a očekuje se da će u 2029. godini dosegnuti 2,98 bilijuna eura, zbog velikog rasta potrošnje na oglašavanje, prema PwC-ovom istraživanju o sektoru zabave i medija za razdoblje od 2025. do 2029. godine.

Spomenuti sektor bi trebao do 2029. godine rasti prema složenoj godišnjoj stopi rasta od 3,7 posto, što je više od očekivanog prosjeka globalnog gospodarskog rasta, ali manje od najviših razina zabilježenih prije pandemije. Stope rasta bit će ograničene ekonomskom neizvjesnošću i usporenim rastom potrošnje, uz pojačanu domaću i međunarodnu konkurenciju u sektoru, tijekom predviđenog razdoblja.

“Iako na sektor zabave i medija i dalje utječu šira ekonomska neizvjesnost i ograničena potrošnja, oglašavanje ostaje glavni pokretač za ostvarenje prihoda u ovom sektoru. Očekuje se da će ta transformacija i dalje napredovati zbog umjetne inteligencije koja mijenja modele isporuke, olakšava proizvodnju sadržaja, pruža visoko personalizirana iskustva i uklanja prepreke ulasku na tržište”, rekao je Bart Spiegel, globalni voditelj usluga u sektoru zabave i medija, PwC-a SAD.

Rast prihoda od plaćenih i pretplatničkih proizvoda usporava zbog pojačane konkurencije i ograničene potrošnje, posebno na zrelim tržištima. Od tri glavne analizirane kategorije u sektoru zabave i medija (povezivanje, oglašavanje i potrošači), očekuje se da će oglašavanje rasti najbrže – čak tri puta brže, s godišnjom stopom rasta od 6,1 posto, u usporedbi s dva posto rasta u kategoriji potrošača, priopćili su iz PwC-a.

Statističari predviđaju da će u sljedećih pet godina oglašavanje zauzeti prvo mjesto među najbrže rastućim izvorima prihoda u sektoru zabave i medija – uključujući maloprodajno oglašavanje s 15 posto, oglašavanje na društvenim mrežama i mobilnim uređajima, također s 15 posto, te internetsko oglašavanje na povezanoj televiziji, 14 posto. Digitalni formati, koji su u 2024. godini činili 72 posto ukupnih prihoda od oglašavanja, u 2029. godini će porasti na 80 posto, a očekuje se da će taj rast dodatno potaknuti nove tehnologije, uključujući umjetnu inteligenciju i hiperpersonalizaciju.

Pixabay.com/Mohamed_hassan
Zabava i mediji, ilustracija, Foto: Pixabay.com/Mohamed_hassan

Područja s visokim stopama rasta uključuju maloprodajno oglašavanje putem pretraživanja u e-trgovini, koje će porasti s 32,7 posto u 2020. na 45,5 posto u 2029. godini, te oglašavanje u videoigrama, s 32,8 posto u 2024. na 38,5 posto u 2029. godini. Umjetna inteligencija bi, prema istraživanju, mogla značajno potaknuti rast prihoda povezane televizije, odnosno televizora spojenih na internet radi streaminga video sadržaja. U 2020. godini prihodi od oglašavanja na povezanoj televiziji činili su samo 5,9 posto prihoda od tradicionalnog televizijskog oglašavanja, dok je ta brojka lani porasla na 22 posto. Očekuje se da će u 2029. godini prihodi od oglašavanja na povezanoj televiziji dosegnuti više od 43,46 milijardi eura, što bi činilo 45 posto prihoda od tradicionalnog televizijskog oglašavanja.

Povezivost zasad ostaje najveća kategorija u sektoru, s potrošnjom koja je u 2029. godini dosegla više od 1,10 bilijuna eura, uz složenu godišnju stopu rasta od 2,8 posto, ponajprije zbog prihoda od mobilnih internetskih usluga. Međutim, zbog visokih stopa rasta oglašavanja, do 2029. godine očekuje se brzo smanjenje razlike između potrošnje na povezivost i potrošnje na oglašavanje.

Iako potrošači sve više slobodnog vremena provode online, i dalje najveći dio iznosa koji izdvajaju za zabavu troše offline pa su u 2024. godini nedigitalni formati činili 61 posto potrošnje za zabavu. Očekuje se da će globalna potrošnja na kino ulaznice porasti s 28,12 milijardi eura u 2024. na 35,37 milijardi eura u 2029. godini, a potrošači sve više preferiraju lokalno producirane filmove. Na globalnoj razini, tržišni udio pet vodećih američkih studija pao je s više od 60 posto prije pandemije na 51 posto u prošloj godini.

Globalna industrija videoigara i dalje je glavni pokretač rasta unutar sektora zabave i medija, a njezino tržište premašuje ukupne prihode filmske i glazbene industrije zajedno. U prošloj godini ukupni prihodi dosegnuli su 190,91 milijardu eura, a očekuje se da će u 2029. godini narasti na gotovo 255,68 milijardi eura, uz složenu godišnju stopu rasta od 5,7 posto.

Prema prihodima SAD je i dalje najveće svjetsko tržište zabave i medija, s očekivanom složenom godišnjom stopom rasta od 3,8 posto do 2029. godine, što je nešto ispod globalnog prosjeka od 4,2 posto. Kina je na drugom mjestu i bilježit će rast od 6,1 posto godišnje, prvenstveno zbog internetskog oglašavanja, koje raste po stopi od 8,9 posto. Najbrže rastuća tržišta i dalje su ona u razvoju, poput Indije i Indonezije, uz složenu godišnju stopu rasta koja premašuje 7,5 posto. I u Indiji će značajan dio rasta proizaći iz internetskog oglašavanja, koje raste po stopi od 15,9 posto.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari