Posjetili smo ZeGeVege festival: Od turskih ručnika do humusa i pamučnih pelena za bebe

Financije.hr
ZeGeVege festival, Foto: Financije.hr

Zdrava hrana i zanimljivi proizvodi odlike su 17. ZeGeVege festivala koji se trenutačno održava u Zagrebu i traje od petka, 5. rujna, do nedjelje, 7. rujna. Ovaj festival dio je međunarodnog događaja Veganmania, koji se održava u Beču, Münchenu i 15 drugih europskih gradova. Ove godine svoju ponudu predstavlja više od 50 izlagača, a posjećenost je velika.

Jedan od izlagača je Marjan Peti, vlasnik tvrtke tvrtke Ego Ideam j.d.o.o., koji pod brendom Fire & Stone prodaje tradicionalne turske ručnike – peshtemal.

“Ideju za ovaj posao sam dobio prošlog ljeta kada sam na internetu našao te ručnike i oduševio se. Tražio sam gdje ih mogu kupiti u Hrvatskoj i nisam ih nigdje mogao naći, samo na nekim web shopovima u zapadnoj Europi. Pomislio sam da bi bilo dobro donijeti taj proizvod u Hrvatsku. Riječ je o tradicionalnom ručniku iz Turske koji je nastao još u 16. stoljeću. Prvotno je to bila tkanina koju su nosili siromašni radnici, a onda se u 18. stoljeću počela koristiti u turskim kupeljima i zatim se to proširilo po cijelo Turskoj. Svaka pokrajina je razvijala svoj način tkanja, a danas se ti proizvodi koriste po cijelom svijetu”, rekao je Peti za Financije.hr.

Objasnio nam je da su njegovi ručnici posebni po tome što su od čistog turskog pamuka koji ima duge niti i veliku moć upijanja.

“Kada sam razmišljao pokretanju posla odlučio sam se za proizvode koji su iz malih zanatskih obiteljskih radionica i za koje se koristi pamuk iz organskog uzgoja kako bi ideja održivog proizvoda bila potpuna. Odlučio sam otići u grad u Turskoj koji se zove Denizli i koji je sjedište njihove tekstilne industrije. Unajmio sam turističkog vodiča i zamolio ga da me provede po lokalnim tvrtkama koje se bave proizvodnjom peshtemala. Proveo sam tamo tri dana i onda sam odabrao jednu od tih tvrtki”, ispričao nam je poduzetnik.

Najveći izazov u poslovanju mu je plasiranje proizvoda na tržište jer mnogi ljudi u Hrvatskoj još uvijek ne znaju da tako nešto postoji. No, kako nam je rekao, čim saznaju odmah su oduševljeni.

Financije.hr
Marjan Peti, vlasnik tvrtke tvrtke Ego Ideam j.d.o.o., Foto: Financije.hr

Osim materijala, ručnici su posebni i po dizajnu koji je Peti osmislio u suradnji s majstorima iz radionice gdje se izrađuju na tradicionalan način.

“Većina ovih kombinacija boja je specifična i mogu se kupiti samo ovdje. Na sajmu nudimo dvije linije proizvoda, jedna se zove azure i dolazi u osam boja, a druga terra i dolazi u pet boja. Različite su tehnike tkanja pa je mala razlika i u cijeni”, otkrio je Peti koji se prije pokretanja tvrtke bavio prodajom medicinske opreme.

I Danijela Đigaš, vlasnica Flafi obrta, je na sajmu predstavljala svoje zanimljive proizvode. Naime, ona već 17. godina izrađuje platnene pelene, higijenske uloške i mnoge druge proizvode, a sve je počelo kao hobi.

“Sve sama radim. Prijateljica mi je pokazala te pelene i rekla mi je da ih mogu pokušati sašiti pa sam joj ih počela šivati i tako sam nastavila raditi za druge prijateljice, a kasnije sam ih počela i prodavati. Najviše prodajemo platnene pelene, ali nam dosta dobro idu i ulošci za žene. Koristim pamuk, bambus, konoplju i nepropusne materijale koji su zapravo paropropusni, a vodonepropusni tako da se beba ne upari, a da roditelji mogu biti sigurni da ništa neće proći kroz pelenu na odjeću”, kazala je Đigaš za na naš portal.

“Bambus i konoplja su najkvalitetniji i oni imaju odličnu moć upijanja, antibakterijski su i antifungalni. Naravno, i pamuk je kvalitetan i dobar za pelene”, dodala je.

Financije.hr
Danijela Đigaš, vlasnica Flafi obrta, Foto: Financije.hr

Kaže da joj za šivanje jedne pelene treba oko pola sata, a radi i posebne dizajne za svoje klijente, sve po njihovoj želji.

Ističe da roditelji mogu uštedjeti i do 1.000 eura korištenjem njenih pelena, a ta cifra može biti i veća ako ih koriste za više djece.

“Bitno je naglasiti da su ove pelene zdravije za bebu, što je najvažnije, a i za okoliš su zdravije. Ima stvarno puno prednosti u odnosu na jednokratne pelene jer nema nikakvih kemijskih tvari u njima. Osim toga, lako se održavaju. Peru se na 60 stupnjeva, a povremeno mogu i na 90 te se suše u sušilici ili na zraku. Kad znate da radite nešto bolje za zdravlje djeteta, onda vam nije ništa teško”, smatra poduzetnica.

Obično je potrebno oko 20 komada pelena za jednu bebu, a koštaju oko 300 eura i dugotrajne su. Cijene uložaka se pak kreću od tri do sedam eura.

“Prodajem pelene, uloške, krpice za brisanje šminke, torbice za pelene, torbice za uloške… Materijale za sve te proizvode nabavljam iz više izvora – Nizozemske, Hrvatske, Francuske, Njemačke. Uvijek gledam da su kvalitetni materijali i da imaju eko certifikate. Jednokratne pelene su ogromne hrpe plastike koja se razgrađuje i po 500 godina, ali ljudi se još uvijek teško odlučuju za platnene pelene. Moguće je da neki još ne znaju da ovu opciju”, zaključila je Đigaš.

Među ostalim izlagačima na ovogodišnjem festivalu su i Sana Delikatese, Vindija, Lika Garden, Spar te mnogi drugi.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari