Padaju cijene apartmana u Hrvatskoj

Max Rahubovskiy/Pexels
Apartman, ilustracija, Foto: Max Rahubovskiy/Pexels

Kako je ljeto pred vratima, broj oglasa apartmana za najam na tržištu brzo raste, stoji u izvještaju analitičke kuće airDNA. Dostupni oglasi iznosili su ukupno 3,4 milijuna u travnju, što je 7% više u usporedbi s ožujkom. Novi apartmani na tržištu nastavljaju ubrzavati rast dostupne ponude. Europski kontinent dodao je 137 tisuća novih oglasa u travnju, što je činilo 4,3% svih dostupnih oglasa.

Hrvatska je ipak jedna od rijetkih zemalja u analizi airDNA gdje prosječna cijena apartmana pada u odnosu na godinu dana ranije i taj pad je iznosio 6,4 posto.

airDNA napominje da brzina kojom se dodaju novi oglasi nadmašuje potražnju. Rezultat je nešto lošija popunjenost smještaja dostupnog na platformi airBnB te gubitak moći određivanja cijena za domaćine. Novi apartmani za odmor ulaze na tržište po nižim cijenama, smanjujući prosječne cijene najma.

U Hrvatskoj su, primjerice, prosječne cijene za ranije dostupne nekretnine pale 0,6% u odnosu na prethodnu godinu. Međutim, ukupno su cijene pale su 6,4% do sada ove godine.

Usprkos blagom padu prosječne cijene apartmana, statistika govori da od početka godine raste broj turista. Porasti od 11 i 10 posto u odnosu na lani rezultat su dolaska 3,4 milijuna turista u Hrvatsku od početka godine i njihovih 10,4 milijuna noćenja, što su, po ocjeni MINTS-a (Ministarstva turizma i sporta) te HTZ-a (Hrvatske turističke zajednice), novi rekordni rezultati predsezone.

Hina piše kako se time Hrvatska približava smanjenju sezonalnosti, odnosno ravnomjernijem i cjelogodišnjem turizmu.

Analiza podataka HTZ-a iz sustava eVisitor, predstavljena na ovotjednom prvom sastanku novog ministra turizma i sporta sa turističkim sektorom, pokazuje da je do sada u 2024. među turistima bilo najviše domaćih, 831.000 ili 4,1 posto više nego u istom razdoblju lani, a ostvarili su i najviše noćenja, 1,9 milijuna ili 2,5 posto više.

Na drugom su mjestu turisti iz Njemačke, kojih je bilo gotovo dvostruko manje nego domaćih iliti 414.400, ali i sa 1,6 milijuna noćenja, što su i najznačajniji porasti među top deset tržišta, od 23,6 i 16,5 posto.

Treći su slovenski turisti kojih je došlo 341.100 (8,4 posto više), a ostvarili su 9,2 posto više noćenja ili nešto malo više od milijun.

I ostali iz prvih deset su u plusu s noćenjima u odnosu na prošlu godinu – Velika Britanija, BiH, Francuska te SAD koje sa Kinom predvode daleka tržišta koja se, kažu iz HTZ-a, “vidljivo snažno vraćaju”.

9 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari