Toyota Motor trebala bi objaviti prvi pad dobiti u dvije godine u drugom tromjesečju, signalizirajući smanjenje potražnje električnih vozila. Ipak se očekuje da će najveći svjetski proizvođač automobila isporučiti gotovo osam milijardi dolara tromjesečne operativne dobiti, od čega će profitirati, budući da se povećala potražnja za hibride na benzinske baterije. Ovi automobili obično ostvaruju više profitne marže od standardnih benzinskih automobila.
Očekuje se da će japanski proizvođač automobila izvijestiti o padu operativne dobiti od 14 posto na godišnjoj razini u razdoblju od srpnja do rujna, na 1,2 bilijuna jena odnosno 7,9 milijardi dolara, prema prosjeku od devet procjena analitičara u anketi LSEG-a.
To bi označilo prvo smanjenje dobiti od istog tromjesečja 2022. godine nakon što je već rečeno da se kvartalna globalna prodaja smanjila za četiri posto u odnosu na godinu ranije i da je proizvodnja smanjena za sedam posto.
Podaci o prodaji i proizvodnji ukazuju na skromno usporavanje Toyote, koja se, kako navodi Reuters, suočila s obustavom isporuke dvaju modela u Sjedinjenim Državama te velikom konkurencijom u Kini, najvećem svjetskom automobilskom tržištu na kojem potražnja za električnim vozilima nije smanjena.
Toyotina strategija za proširenje svoje hibridne linije u SAD-u mogla bi je učiniti manje izloženom smanjenju subvencija za EV ili sličnim potencijalnim promjenama politike u Washingtonu, ovisno o ishodu ovotjednih predsjedničkih izbora u SAD-u.
Hibridi su činili 41 posto Toyotine globalne prodaje u razdoblju srpanj-rujan, ili 1,1 milijun vozila, uključujući luksuznu marku Lexus, u usporedbi s 33 posto u istom razdoblju prošle godine, prema podacima tvrtke.
Među naslijeđenim proizvođačima automobila, Toyota se smatra jednim od onih koji najsporije prihvaćaju električna vozila. Električna vozila samo na baterije činila su samo 1,5 posto njegove globalne prodaje u prvih devet mjeseci ove godine.
Predsjednik Toyote Akio Toyoda tvrdio je prošlog mjeseca da bi budućnost samo s električnim vozilima dovela do gubitka radnih mjesta u cijeloj automobilskoj industriji.
Pročitajte još:
Toyota je zadržala svoju procjenu dobiti za cijelu godinu nepromijenjenom kada je objavila zaradu za tromjesečje travanj-lipanj, predviđajući pad od 20 posto u usporedbi s prethodnom financijskom godinom zbog očekivanog ulaganja u strategiju i dobavljače.
Dionice Toyote su ove godine porasle za tri posto. Izraženo američkim dolarima, porasle su za dva posto, u usporedbi s padom dionica Tesle, od dva posto, u istom razdoblju.
Jedan odgovor
Cudi me pad Toyote!