U prvom tromjesečju 2025. godine u turističkim smještajnim objektima diljem Europske unije ostvareno je 452,4 milijuna noćenja, što predstavlja blagi pad od 0,2 posto u usporedbi s istim razdobljem 2024. godine. U siječnju je zabilježeno 139,0 milijuna noćenja (+3,5 posto u odnosu na siječanj 2024.), u veljači 147,7 milijuna (-0,8 posto), a u ožujku 167,7 milijuna (-2,7 posto).
Ovi podaci temelje se na mjesečnoj statistici o turističkom smještaju do ožujka 2025., koju je u utorak objavio Eurostat. Hrvatska pak bilježi snažan pad broja noćenja. U odnosu na ožujak prošle godine, ove godine je 24,18 posto manje noćenja ostvareno u turističkim smještajnim objektima iz statističkih kategorija I551 (hoteli i sličan smještaj), I552 (dnevni i drugi smještaj za kratkotrajni boravak), I553 (kampovi, parkovi rekreacijskih vozila i parkovi prikolica). Dok je na razini prvog tromjesečja u Hrvatskoj ostvareno 9,89 posto manje noćenja. Hrvatska turistička zajednica je u redovnom izvještavanju objavila da je u prva četiri mjeseca ostvareno oko 4 posto više noćenja nego u istom razdoblju godinu dana ranije, pa se čini da je travanj bio mjesec nadoknade noćenja za prvi dio godine. Travanj je, prema podacima iz sustava eVisitor, donio 17 posto više noćenja nego prošle godine.
Blagi padovi u prvom tromjesečju 2025. u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine mogu se pripisati različitom rasporedu praznika u kalendarskoj godini, što je uzrokovalo pomicanje dijela prometa iz veljače u ožujak (školski praznici oko karnevala), a – još značajnije – iz ožujka u travanj (Uskrs).
Strani su posjetitelji činili otprilike 45,6 posto svih noćenja u prva tri mjeseca 2025., uz velike razlike među državama članicama EU-a. Najveći udio stranih noćenja u tom razdoblju zabilježen je na Malti (91,2 posto), Cipru (85,7 posto) i u Luksemburgu (80,4 posto).
Suprotno tome, strani su gosti činili tek petinu noćenja u Poljskoj (18,6 posto), Rumunjskoj i Njemačkoj (20,1 posto i 20,2 posto).
U prvom tromjesečju 2025. zabilježen je mali porast broja noćenja stranih gostiju (+1,1 posto u odnosu na prvo tromjesečje 2024.), dok je broj domaćih noćenja blago pao (-1,3 posto). Najveći porasti noćenja stranih gostiju zabilježeni su u Latviji (+18,5 posto), na Malti (+17,2 posto) i u Finskoj (+10,6 posto). S druge strane, najveći padovi dolazaka stranih gostiju zabilježeni su u Irskoj (-23,1 posto), Hrvatskoj (-16,7 posto) i Švedskoj (-11,5 posto).
Kada se usporede ukupne brojke noćenja u hotelskom smještaju i kampovima za ožujak te su brojke još gore za Hrvatsku. Kako možete vidjeti na karti dolje, čak i baltičke zemlje bilježe porast ukupnog broja noćenja. Cipar, Irska i Španjolska također bilježe dvoznamenkasti pad broja turista u odnosu na ožujak prošle godine.
Agencija Novasol je krajem travnja objavila analizu predbilježbi za turistički smještaj u Hrvatskoj gdje su zaključili da su prošlogodišnje visoke cijene odvratile dio posjetitelja od novog dolaska u Hrvatsku. “Ono što djelomično brine je što je Hrvatska Nijemcima zbog prošlosezonskih relativno visokih cijena po prvi puta izvan tri najtraženije destinacije, te se trenutno nalazimo među prvih pet. Austrijancima smo na drugom mjestu, Poljacima među prvih pet, Česima i Slovacima smo na prvom mjestu dok smo Talijanima najpopularniji u predsezonskim terminima, no ne i u udarnoj sezoni. Slovenci tradicionalno odabiru Hrvatsku za odmor i na prvom mjestu smo im u predsezoni i posezoni, kao i u ljetnom periodu“, navodi Novasol.
Pročitajte još:
Iznajmljivači koji su pravodobno prilagodili cijene tržišnim uvjetima prvi su izbor gostiju i imaju veću stopu popunjenosti, ne samo za blagdane poput Uskrsa već i za vrhunac sezone u srpnju i kolovozu, objavila je agencija Novasol koja je dio međunarodne grupacije Awaze čije je sjedište u Danskoj.
“Suprotno, oni koji nisu reagirali na promjene u potražnji bilježe slabiji interes i nižu popunjenost što će se dodatno reflektirati u kasnoj fazi bukiranja kada će gosti imati veći izbor povoljnijih i jednako kvalitetnih opcija. U svjetlu aktualnih trendova, fleksibilnost u cijenama, kvaliteta smještaja i dodatna vrijednost za gosta pokazuju se kao ključni faktori za uspješnu sezonu 2025. godine”, navode iz Novasola.
2 Odgovora
Baš sam iznenađena..
Turističke lokacije su trendovi, mi smo dosegli vrhunac popularnosti i sad nam druge države oduzimaju mjesto