Ognjen Bagatin za Financije.hr: Učenje kroz primjere iz poslovanja je najbolje

Financije.hr/Vladana Kovačević
Ognjen Bagatin, poduzetnik, Foto: Financije.hr/Vladana Kovačević

Ulazak u poslovni svijet nije jednostavan, a mladi koji žele pokrenuti neki posao moraju naučiti koje korake trebaju poduzeti kako bi bili što uspješniji. Najbolje savjete mogu im dati oni koji su već u tom svijetu i znaju kako se izboriti sa svim izazovima. Takav je poduzetnik Ognjen Bagatin.

Njegovo ime mnogima je poznato i po Poliklinici Bagatin, koju vodi njegova obitelj i koja pruža usluge u području estetske kirurgije, stomatologije i dermatologije. Tamo je radio od 2009. do 2020. godine. Ali to nije jedino iskustvo koje ima u poslovnom svijetu, jer je radio i u mnogim drugim tvrtkama, a sada je jedan od utemeljitelja konferencije Poduzetnički mindset za mlade.

“Shvatio sam da nisam za korporaciju. Najprije sam radio u financijama, a to mi nije bilo prirodno jer sam motivator, vođa i vizionar. Zato sam odlučio raditi u obiteljskoj tvrtki. Htio sam vidjeti što mogu postići. To je bila mala “priča” koju smo razvili, a sada sam u drugim poslovima. Samo gledam gdje su prilike. Ali to je stanje uma koje se gradi godinama, i bilo je puno teških trenutaka koje bih nazvao razvojnim trenucima, jer su mi omogućili da druge učim o poslovnom svijetu”, iznio je Bagatin za Financije.hr.

Kaže da mladi na poslovnim konferencijama mogu puno naučiti i dobiti nadahnuće kroz primjere iz poslovanja koji će ih ohrabriti i pokrenuti da razviju poduzetničke vrijednosti. Tako je istaknuo vrijednost svoje konferencije, ali je naglasio da to nije jedina konferencija koja mladima pruža odlične prilike za učenje i povezivanje s drugima.

“Mislim da je učenje kroz primjere iz poslovanja najbolji oblik učenja, kad vidiš da je netko već nešto učinio i da je to moguće. Bitno je mlade povezivati s primjerima uspjeha; ali poduzetnici vole razgovarati i o neuspjehu. Tako pokazuju da su obični ljudi koji proživljavaju iste izazove kao i svi, samo što ne odustaju. Uporni su, imaju viziju, hrabrost, spremni su preuzeti rizik i odgovornost za sebe, svoj tim i za svoju tvrtku”, ispričao nam je poduzetnik.

Smatra da je u poduzetništvu najbitnija vizija, da mlada osoba zna što želi postići. Uz to, potrebno je i okružiti se ljudima koji su već nešto postigli, posebno ako su pokrenuli sličan posao, jer će onda moći pružiti najbolji savjet.

Freepik.com
Poduzetnica, ilustracija, Foto: Pixabay.com

Naglašava da treba imati hrabrosti i zatražiti sastanak s uspješnim ljudima, jer će takvi uglavnom željeti pomoći i saslušati.

“Slobodno dijelite svoje vizije, jer ih nitko osim vas neće tako dobro ostvariti. Svakako mislim da su ljudi puni ideja, ali nedostaje onih koji će od njih napraviti neki posao”, objasnio je Bagatin i dodao da je rad s mladima jedna od odlika uspješnosti.

Teško je odrediti koje su dobre, a koje loše ideje, i zato ih je najbolje iskušati. Uspjeh nije toliko bitan, kaže poduzetnik, jer se i iz pogrešaka može puno naučiti.

“Svakome je dobro da bude dio nekog startupa, da razmišlja poduzetnički. Poduzetnički način razmišljanja je stvaranje i građenje. To je ono što je odlično da mlade osobe osjete. Tako mogu vidjeti da nije lako i da će pasti, ali da sami moraju ponovno ustati. To je vrijednost koju dobiješ kroz bilo koji pokušaj da ostvariš neku ideju”, rekao nam je.

Međutim, bez obzira na viziju i volju, ako nema novca za pokretanje posla, teško je učiniti bilo što. Zato se mladim poduzetnicima nude razni poticaji, ali čak i tada jedan od uvjeta može biti da imaju određeni proizvod ili bar dio posla. U takvim prigodama su prijatelji i obitelj najbolji način za prikupljanje novčanih sredstava, savjetuje Bagatin.

Posao, ilustracija, Foto: Fauxels/Pexels

“Tako se uvijek kreće. Moraš pitati nekoga tko te voli, jer on će ti prvi dati novac; banke neće. Dakako, postoje i takvi koji ulažu u tvrtke u ranoj fazi, no opet moraš napraviti neki proizvod. Zato je najbolje krenuti od novca kojeg možeš dobiti “iz ljubavi”, jer će ti on pružiti prvu stepenicu. Onda kasnije, kad vidiš da se to razvija i da možeš nekome prodati svoj proizvod, pođeš u banke ili tražiš investitore”, objasnio je.

Ipak, ako proizvod koji poduzetnik nudi nije prihvaćen i nije nešto što ljudi žele, dolazi do neuspjeha. Jedan od načina za umanjivanje rizika je provođenje raznih istraživanja tržišta prema kojima se otprilike može odrediti hoće li nešto dobro proći ili ne. Ali i za nešto takvo potrebna su novčana sredstva.

Zato Bagatin predlaže da se ispitivanje obavi na malo nižoj razini, među prijateljima. Ključno je saznati je li netko spreman platiti za proizvod koji se nudi. Mnogi mogu podržavati mlade poduzetnike i govoriti im da imaju dobru zamisao, ali ako nitko nije spreman platiti za to, posebno netko od obitelji i prijatelja, onda je jasno da postoji problem.

Još jedan savjet za one koji žele pokrenuti svoj posao jest da se okruže ljudima koji mogu nadoknaditi njihove slabosti. Takvi ljudi donose novu perspektivu.

Pixabay.com
Mladi poduzetnici, ilustracija, Foto: Pixabay.com

“Ako si sâm, onda tražiš ljude koji su u nečemu bolji od tebe, to je idealno. Ako želiš partnera, onda tražiš nekoga tko nije isti kao ti. Mora biti netko tko je drukčiji kako bi mogao nositi dio rizika, stresa i tereta u poslu”, ističe Bagatin.

“Poduzetništvo je maraton koji te stalno izbacuje iz područja udobnosti. Dakle, ništa nije jednostavno, ne samo u poslovnom svijetu, nego i u životu”, dodao je.

Osvrnuo se na neke od glavnih prepreka s kojima se susreću mladi poduzetnici, a osim financiranja, izdvojio je proaktivnost.

“Trebate krenuti i pokušati nešto. Mislim da mnogi sanjaju, a ne čine ništa da ostvare te snove. Putovanje od tisuću milja kreće s prvim korakom. Moraš ga učiniti. Svi najveći poduzetnici do sada morali su učiniti prvi korak. Neki iz potrebe, jer nisu imali drugog izbora, a neki zato što su imali nevjerojatnu želju da to pokrenu. Čak i ako padneš, najgore što se može dogoditi jest da puno naučiš”, zaključuje Ognjen Bagatin.

Trenutačno su u poslovnom svijetu zanimljivi IT sektor i mediji. No, to ne znači da se mladi moraju usmjeriti samo na njih, jer je za uspjeh potrebna strast, i to bi morao biti glavni kriterij za biranje određenog područja djelatnosti.

Freepik.com
Poduzetnici, ilustracija, Foto: Freepik.com

“Poduzetnik može biti bilo koja osoba. Po meni, mi imao gotovo četiri milijuna poduzetnika. Samo je pitanje koliko osoba dobro upravlja svojim vremenom, rizicima, odgovornošću i vizijama. Bit ćeš uspješan onoliko koliko si puta spreman pasti i dignuti se. Ja vjerujem u mlade. Oni su danas puno drukčiji nego što su bili prije. Puno više znaju i samo je potrebna hrabrost. A što se tiče područja djelatnosti koje će odabrati, ja bih uvijek gledao po talentima koje imaju, i da grade iz onoga što je njima prirodno. Naravno, sada se u doba umjetne inteligencije (AI) otvaraju nevjerojatne mogućnosti. Nešto za što ti je prije trebalo sedam dana, sada možeš postići u tri sata. Dakle, tu su prilike. Treba razvijati i prodajne vještine, marketinške vještine, financijske vještine i ako ne znaš nešto, onda se uvijek trebaš okružiti ljudima koji znaju”, rekao nam je.

Vjeruje da su mladi koji dolaze na poslovne konferencije više informirani i da imaju više hrabrosti. Smatra da je to zato što stalno slušaju uspješnije od sebe, pa ih to gura da idu u poduzetničkom smjeru, ili da jednostavno budu bolji u poslu na kojem trenutačno rade.

Poduzetnički mindset za mlade, konferencija čiji je utemeljitelj Bagatin, prvi put je održana 2020. godine, i zbog pandemije je morala biti online. Naravno, i prijašnjih godina su organizirane slične konferencije, ali ta je bila samo za mlade. Najmlađi koji na njih dolaze su obično srednjoškolci, što je odlično, jer ih predavanja raznih stručnjaka mogu usmjeriti da kasnije odaberu zanimanja koja im najviše odgovaraju. Možda čak i da otkriju neka zanimanja za koja prije nisu znali.

Ove godine su sudjelovali i mladi poduzetnici koji su tek pokrenuli posao, i otkrili kako su to postigli. Jedan od njih je bio Zvonimir Kišurek iz Vukovara, suvlasnik tvrtke Daidream, koju je pokrenuo s prijateljima prošle godine. Njegova tvrtka je programirala aplikaciju Tales of Mello, koja pomaže djeci da na zanimljiv način uče o svijetu oko sebe. O tome koliko su uspjeli postići za kratko vrijeme govori činjenica da su imali uspješne suradnje s Nickelodeonom i Disney studijom.

“Zajedničkim naporima, kreativnošću i posvećenošću uspjeli smo pretvoriti viziju u stvarnost”, rekao je Kišurek za Financije.hr. 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari