Od iduće godine e-računi pojednostavljuju poslovanje za sve poduzetnike

Mikhail Nilov/Pexels
Blokirani računi, ilustracija. Foto: Mikhail Nilov/Pexels

Potkraj protekloga mjeseca ministar financija Marko Primorac najavio je uvođenje e-računa kao izvještajnog sustava u području PDV-a od početka sljedeće godine u okviru poreznog paketa nazvanog Fiskalizacija 2.0.

Tako bi od 1. siječnja 2026. na snagu trebala stupiti obveza slanja e-računa svim poduzećima, a ne samo javnim i sektorskim naručiteljima što će uvesti znatne promjene u svakodnevno poslovanje, navodi u analizi direktor računovodstvene tvrtke Brojevi d.o.o. Bruno Cvitanović.

Drugim riječima, Fiskalizacija 2.0 podrazumijeva obvezu slanja i primanja e-računa za sve poduzetnike u Hrvatskoj. Nakon uvođenja poduzetnici će morati sve izlazne račune izdavati putem aplikacije koja će taj račun dostaviti drugom poduzetniku i Poreznoj upravi.

Slanje e-računa nije potpuna novina kod poduzetnika budući da je još 2019. uvedena ta obveza onima koji isporučuju javnim i sektorskim naručiteljima robe i usluge proizašle iz postupaka javne nabave.

Da podsjetimo, u javne naručitelje spadaju državna tijela, tijela lokalne i regionalne samouprave i tijela javnog prava.

Javni sektorski naručitelji su oni javni naručitelji koji obavljaju jednu od sektorskih djelatnosti u što, primjerice, spadaju isporuka plina, toplinske ili električne energije, vodno gospodarstvo, usluge prijevoza, zatim zračne, morske i riječne luke, poštanske usluge i slično.

Riječ je zapravo o trgovačkim društvima u kojima javni naručitelj ima, izravno ili neizravno, prevladavajući utjecaj na temelju vlasništva. Pritom se e-račun odnosi na sve nabave, neovisno o vrijednosti.

U novom i proširenom režimu, kako navodi Cvitanović, kupac će morati potvrditi preuzimanje računa, a putem aplikacije bit će dostupni podaci o tome kada je račun pristigao, tko ga je preuzeo i kada je započela teći valuta plaćanja.

Za trgovačka društva, obrnike i slobodna zanimanja bit će razvijen i besplatno dostupan sustav FiskAplikacija koji će omogućiti uvid u status računa, odnosno je li zaprimljen, naplaćen ili odbijen, zatim pregled fiskaliziranih podataka iz sustava Fiskalizacije 1.0 i 2.0 te uvid u informativnu prijavu PDV-a za određeno obračunsko razdoblje.

U direktivi Europske unije otvorena je mogućnost da država članica zabrani izdavanje dokumenata u papirnatom obliku za obveznike Fiskalizacije 2.0, a u svakom slučaju će papirnate račune trebati pohraniti u elektroničkom obliku, navodi Cvitanović.

Porezna uprava planira uspostaviti besplatnu aplikaciju za zaprimanje e-računa koja će biti omogućena malim poreznim obveznicima koji nisu u sustavu PDV-a.

Ideja je da Fiskalizacija 2.0 smanji opterećenje za poduzetnike jer je u planu ukidanje pojedinih obrazaca kao što je, primjerice, statistički obrazac za male i srednje poduzetnike. Planira se u dogledno vrijeme i ukidanje drugih obrazaca poput zbirne prijave za isporuku dobara i usluga u druge države članice Europske unije.

Rok za predaju PDV obrasca za mjesečni obračun PDV-a bit će zadnji dan u mjesecu za prethodni mjesec što će se uskladiti s rokom plaćanja PDV-a, napominje Cvitanović.

Zadnji propisani rok za obvezu slanja e-računa za sve poslovne subjekte unutar EU-a je 1. siječnja 2028. godine.

U svakom slučaju, poslovanje i plaćanja bi uskoro trebali biti tečniji i transparentniji što onda, logično, poduzetnicima treba smanjiti i troškove.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari