Objavljen je otvoreni postupak javne nabave šest elektrodizelskih motornih vlakova za relaciju Zagreb – Split – Zagreb, koji bi prema planu u prometu trebali biti tijekom 2026. i 2027. godine, objavio je HŽ Putnički prijevoz.
„Zagreb i Split povezuje željeznička pruga duljine 429 kilometara koja je elektrificirana od Zagreba do Oštarija, a dalje prema Kninu i Splitu neelektrificirana. Stoga će novi vlakovi imati električni pogon za elektrificirani i dizelski za neelektrificirani dio pruge, uz veliku snagu vučnih motora kako bi se udovoljilo uvjetima zahtjevne brdske pruge“, kažu u HŽ Putničkom prometu.
Vlakovi će, kako najavljuju, biti opremljeni suvremenim sustavom za informiranje putnika. Moći će ih koristiti i osobe u invalidskim kolicima s obzirom da će biti opremljeni rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, a u vlaku će biti i prilagođen sanitarni čvor.
Uz mjesta za bicikle, unutarnji i vanjski videonadzor te besplatan pristup internetu, putnici će moći puniti svoje mobitele i prijenosna računala.
Vlakovi će imati komforna sjedala, a određeni broj mjesta bit će rezerviran za prvi razred. Putnicima će se pružati i ugostiteljska usluga. U slučaju veće potražnje za putovanjem, bit će moguće spajanje dva do tri vlaka. Najveća brzina vlakova iznosit će 160 km/h.
Nabava elektrodizelskih vlakova financira se iz zajma Europske investicijske banke (EIB) u sklopu projekta Revitalizacija željezničkog sustava Republike Hrvatske, unutar kojega HŽ Putnički prijevoz nastavlja s nabavom novih vlakova. Uz šest vlakova koji će spajati Zagreb i Split, bit će nabavljeno još osam vlakova na alternativni pogon, odnosno baterijski i elektrobaterijski vlakovi.
Pročitajte još:
Otvoreni postupak javne nabave za elektrodizelske vlakove objavljen je u Elektroničkom oglasniku javne nabave RH i u Službenom listu Europske unije (TED).
2 Odgovora
Ako ne lete iznad zemlje ništa onda…
Neka se samo hz ne hvali sa uvodenjem vlakova,a koliko kasne nikad ne pisu,neka porade na tome.