Nikolina Frklić, Beep up: Izuzetno je važno pričati i o greškama, uspješne poslovne priče nerijetko leže na neuspjesima

Nikolina Frklić, Foto: Promo

U moru poslovnih konferencija teško je biti drugačiji i skrenuti pozornost na sebe originalnim pristupom i sadržajem. Upravo to pošlo je za rukom Emanuelu Stojanovu i Nikolini Frklić koji stoje iza „Beep Up – sto posto iskreno“ konferencije na kojoj poduzetnici i uspješni poslovni ljudi bez dlake na jeziku govore o svojim pogreškama i krivim poslovnim odlukama.

Svaka Beep Up konferencija podiže letvicu kako po broju sugovornika tako i onih koji žele čuti njihove priče, a više o svemu tome za Financije.hr otkrila je Nikolina Frklić.

Krenuo bih od početka – kako se rodila ideja o malo drugačijoj konferenciji, onoj na kojoj poduzetnici pričaju o vlastitim pogreškama?

Emanuel je prije tri godine pokrenuo LinkedIn podcast u kojem je intervjuirao poznate poduzetnike s ciljem poticanja iskrenosti i druge strane poduzetništva o kojoj se rijetko priča. Nekoliko mjeseci nakon toga odlučio je taj format s malih ekrana prebaciti uživo što se pokazalo prilično uspješno, a ostalo je povijest.

Kada je održana prva „Beep Up – sto posto iskreno“ konferencija i koliko se razlikovala od ove posljednje?

Prva se razlikovala znatno, nastala je spontano i bila je takva. Svakako posebna i značajna, jer od nje je sve krenulo, no od drugog izdanja Beep Up konferencija dobiva nove obrise. Tome je prethodio trenutak kad smo Emanuel i ja, radeći na projektu brand ambasadora, spontano počeli razgovarati o konferenciji. Oboje strastveni u svom poslu, zaljubljeni u content, storytelling, evente…, počeli smo nizati ideju na ideju. Emanuel je, kao idejni začetnik projekta, tada, prije nešto više od godinu dana dobio partnericu pa je i sama realizacija tih silnih ideja postala malo jednostavnija. I dalje se zanesemo, moramo ponekad malo zauzdati silne ideje, nastojimo pronaći balans ne odustajući od toga da damo sve od sebe kako bi baš svi dionici bili zadovoljni. Iako iza nas nije dug put, iza nas je jako puno posla, uloženog znanja, iskustva i ljubavi prema cijeloj ovoj priči. Možemo reći da slavimo prvi rođendan od naše prve zajedničke Beep Up konferencije. Postali smo prepoznatljivi, prilaze nam mnogi sjajni ljudi, no isto tako, odgovorni smo prema cijeloj priči i znamo kako je još puno posla pred nama. 100% iskreno, nismo savršeni, ali smo svoji i trudimo se.

S obzirom na slogan „sto posto iskreno“, pitat ću vas i o vašim pogreškama. Da možete vratiti vrijeme, biste li nešto promijenili u tom drugom izdanju Beep Up konferenciji?

Uvijek bismo nešto promijenili, vjerujte nam. Iako smo bili beskrajno sretni, prvenstveno jer su naši govornici bili divni – zanimljivi, spontani, iskreni; uzvanici zabavljeni od prvog do zadnjeg trena, energija je bila odlična… imali smo izazova s mikrofonima. Iako smo ih naručili više, jedan nije radio, jedan je odzvanjao, naravno, sve smo priznali i dobro se nasmijali. Isto tako, kako volimo unijeti svoj potpis u sve što radimo, a i bavimo se i tim dijelom posla u svom poslovnom životu, od početka moderiramo naše konferencije. Program nije ni minute kasnio, no nama je stvaralo mali stres što nismo imali vođu protokola dok smo bili na pozornici. Iako je sve prošlo glatko, shvatili smo da je projekt ipak malo prevelik da baš svaki djelić držimo u svojim rukama.

Po vašem mišljenju, koliko je važno pričati o greškama i krivim potezima u poslovnom svijetu?

Izuzetno je važno. Uspjesima se svi vole pohvaliti, PR industrija je tu napravila svoje i svi imamo priliku čuti uspješne priče, što je sjajno i poželjno. No nerijetko i te uspješne priče leže na neuspjesima, oni su sastavni dio života i bitno je komunicirati da nije sramota pogriješiti, da nekad ne možemo uspjeti od prve. To daje vjetar u leđa onima koji razmišljaju o poduzetništvu, ali i onim već etabliranima koji možda razmišljaju o nekim novim pothvatima. Tu se stvara iskrena energija, dobre konekcije i vrijedne životne lekcije koje se ne zaboravljaju.

Za Beep Up konferencije redovno vlada veliki interes, i od strane publike i samih sudionika. U čemu je tajna vašeg uspjeha, kako izvlačite priznanja od svojih sugovornika, kako ih uspijete navesti da govore „bez dlake na jeziku“?

Na tržištu ima jako puno zanimljivih konferencija na koje se i sami odazivamo. Vjerujemo kako smo uspjeli pronaći jedan originalan format koji je možda nedostajao. Zahvalni smo što su to od početka prepoznali naši govornici – smjeli i svoji, uspješni s velikim poslovnim i životnim iskustvom. Oni su privukli publiku na početku, a mi smo, ustrajno gradeći brend na, usudili bismo se reći, neki svoj način komunicirali našu priču i doprli do publike. Obzirom da pomno biramo naše govornike vodeći se i osjećajem, nikad ne posumnjamo da će biti iskreni i zanimljivi, a kako mi moderiramo cijelu priču, pričamo otvoreno, kao u nečijem dnevnom boravku. Stvara se ugodna atmosfera u kojoj ne nedostaje interakcije, smijeha i želje za ponovnim okupljanjem. Jako nas veseli kad otkrijemo neku novu priču i novog govornika kojem je naša konferencija prva, a nakon toga krene serija nastupa.

Po kojem ključu birate sugovornike? Čini mi se kako pokušavate pokriti sve od, uvjetno rečeno, klasičnog poslovanja do poduzetnika novog doba kao što su influenseri?

Upravo tako. Pokazali smo priče influensera ili, kako kažete, poduzetnika modernog doba iza čijeg uspjeha stoji puno rada, a nekima je bilo teško zamisliti što on sve uključuje. Ušli smo u njihovu svakodnevnicu, izazove, sve čari posla, poneku skrivenu želju. Slušamo priče vlasnika kompanija koje možemo vidjeti na naslovnicama poslovnih medija. Oni s nama dijele gdje su pogriješili, neki su doživjeli poslovne poraze da bi kasnije narasli i zapošljavali velik broj ljudi. Tu su i mali poduzetnici koji pričaju o početničkim greškama i strahovima. Uključili smo i javni sektor, kao i korporacije koje prate poduzetnike na putu i isto su jako važni. Želimo pokazati svu šarolikost ovog životnog poziva i pokazati kako jedino suradnjom možemo uspjeti.

Nikolina Frklić i Emanuel Stojanov, Foto: Promo

Koliko je vremena potrebno da bi se organizirala jedna takva konferencija i koliko ljudi radi na njenom organiziranju?

Kako ni meni ni Emanuelu ovo nije formalan posao, već poslovni hobi koji je ubrzo postao više od toga te postaje važan dio naše svakodnevnice, teško je izračunati sate i dane, no naš angažman traje cijelu godinu. Nekad je to u formi dugih telefonskih razgovora, pisanja ideja u kasne sate, angažmana oko naših komunikacijskih kanala što je opet posao za sebe… Tu je i „potraga“ za govornicima putem svih raspoloživih izvora informacija – interneta, LinkedIna, prijatelja, poznanika…, kao i dogovori s njima. Naravno, obzirom na sve bogatiji format, ne možemo pobjeći ni od posla oko sponzora i partnera konferencije kojima smo iznimno zahvalni što su prepoznali naš trud i format konferencije, kao i činjenicu da se uvijek trudimo na originalan način integrirati ih u program i popratiti sadržajem na svim našim komunikacijskim kanalima, kao i putem medijskih partnera. Onda dolazi slaganje lokacije, pića, ića, goodie bagova, PR-a, snimanja… Zapravo, kad sve nabrojim, jako sam ponosna, jer sve radimo nas dvoje, naravno, uz manju, ali važnu pomoć svih prijatelja projekta. Na sam event uključimo i malu logističku podršku na lokaciji, koju ćemo u budućnosti povećati.

S druge strane, što bi bile najveće prepreke s kojima se susrećete prilikom organizacije ovakvog eventa, na što treba pripaziti?

Veliki smo entuzijasti i želimo ispričati što više dobrih priča pa svakako moramo paziti da ne pretjeramo sa sadržajem u tom vremenski limitiranom jednodnevnom formatu, jer jako je bitno da vremenski okviri budu ispoštovani i da ostavimo vremena za druženje. Isto tako, imali smo situaciju da vodeći se dobrim poslovnim odnosom iz prošlosti, za jednu uslugu nismo potpisali ugovor te je uslijed određenih organizacijskih promjena u njihovoj organizaciji došlo do velike logističke promjene koju smo morali riješiti doslovno u zadnji tren. Sve je ispalo dobro, no možda ponekad, usprkos svoj pozitivi i dobrim iskustvima, trebamo biti malo više formalisti.

Koje sve kanale promocije koristite? Znam da imate i vlastiti podcast…

Koristimo Instagram, TikTok, LinkedIn, a podcast… Priča s podcastom „Bez dlake na jeziku“ je baš posebna. Emanuel je sve počeo s podcastom da bih ga ja nastavila kao dio projekta u sklopu edukacije za digitalni marketing, a onda je on postao jako važan i prilično uspješan. Prve epizode bile su iznimno uspješne, svaki podcast ima cca. 20.000 pregleda na YouTubeu, a isječci na Instagramu i TikToku imaju preko 300.000 pregleda, dok su neki od njih ostvarili i milijunske preglede. Ljudima se očito sviđa iskrenost. Sada ga nastavljamo graditi dalje i primamo prijave zanimljivih govornika, naravno, i onih koji žele integrirati svoj brend u našu priču.

Na svakoj konferenciji uvodite i nešto novo. Koje su bile novosti na posljednjem izdanju i što sve pripremate u budućnosti?

Uvodimo posebna izdanja ne odstupajući od početne Beep Up ideje. Imali smo jako uspješno izdanje na temu turizma u Splitu u ožujku – Beep Up Voyage, nedavno smo u Zagrebu okupili i genijalne priče o obiteljskom poduzetništvu u ediciji – Beep Up Family. Što se sadržaja tiče, on je sve bogatiji, a svako novo izdanje ima poneki novitet. Primjerice, uz kratke prezentacije, intervjue jedan na jedan i panel rasprave, uveli smo i kvizove između uspješnih poduzetničkih parova, mini plesnu točku, nagradne natječaje… Lagano lokacijski širimo krug i pokazujemo kako se dobre poduzetničke priče skrivaju diljem Hrvatske te se i kod nas može uspjeti. Možda se ne uspije od prve ni druge, no i u tome je čarolija poduzetništva.

Završno, koji su planovi za dalje? Kada možemo očekivati sljedeću „Beep Up – sto posto iskreno“ konferenciju?

Prije svake konferencije zaključimo kako ćemo malo odmoriti da bismo već na dan novog izdanja smislili novu temu, novi datum… U interakciji s inspirativnim ljudima nastaju super ideje pa nas tako 19. studenog u Zagorju očekuje „Beep Up Se ti bum povedal“ s jedinstvenim lokalnim šarmom. Uskoro objavljujemo više detalja, no ono što svakako možemo obećati su originalne, 100% iskrene priče uz puno zabave i smijeha na način kako to naše lijepo, zeleno Zagorje zna.

20 Odgovora

  1. Razgovarati o greškama znači normalizirati proces rasta i prikazati da je put do uspjeha rijetko linearan. Najvažnije je razviti stav u kojem se neuspjesi vide kao prilike za rast, a ne kao kraj priče.

  2. Bravo za gospođu i članak. Istina je da je svaki uspješni poduzetnik nekad bio na koljenima, bankrotirao, pa naučio i isao dalje…

  3. Bravo! Uspjeh je zagarantiran kad zaljubljenost u content, storytelling i evente počne nizati ideju na ideju.

  4. Uvijek se na greskama ucilo. Sjetimo se samo koliko puta smo pali prije nego smo naucili trcati

  5. Citirat ću jednog svog prijatelja”Danas gore,sutra dolje.”
    Jedino što treba je kad si gore ostati normalan,a dolje ne očajavat.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari