Nikola Kapraljević (Infinum): Cilj nam je postati ozbiljan igrač na svjetskoj razini

Nikola Kapraljević, Foto: Press

Infinum, jedna od najvećih hrvatskih IT kompanija čiji se digitalni proizvodi koriste diljem svijeta, nedavno je preuzela američku digitalnu agenciju Expand the Room, čime je napravila dodatni iskorak na tržište Sjedinjenih Država.

Bio je to i više nego dovoljan povod za intervju s Nikolom Kapraljevićem, CEO-om Infinuma, tijekom kojeg smo se dotaknuli i brojnih drugih njihovih projekata.

Počeo bih od aktualnosti, odnosno od nedavnog preuzimanja američke digitalne agencije ETR. Zašto ste se odlučili baš za njih i koliko su trajali pregovori?

“Akvizicija njujorške agencije ExpandTheRoom rezultat je višegodišnjeg istraživanja tržišta i upoznavanja s akterima, na čemu je radilo više kolega iz uprave Infinuma. Bilo nam je važno da se radi o etabliranoj agenciji sa stabilnom bazom klijenata, jer je naš strateški cilj već neko vrijeme širenje na američko tržište. Inače, naš ured u New Yorku posluje već šest godina. Do ETR-a smo došli kroz networking i istraživanje tržišta, na čemu smo radili posljednje dvije-tri godine, dok su konkretni pregovori trajali oko devet mjeseci.”

Što sve ETR donosi Infinumu i obrnuto, koje se prilike na europskom tržištu sada otvaraju ETR-u?

“Infinum dobiva snažniju prisutnost na američkom tržištu, a ETR priliku za rad na većim i kompleksnijim projektima za globalne brendove. Ono što nam je zajedničko je da obje kompanije nude puni spektar usluga razvoja digitalnih proizvoda. Jaka strana ETR-a su dizajn i korisničko iskustvo, što će dodatno ojačati naše tehnički snažne timove koji imaju više specijaliziranog tehničkog znanja i vještina.”

Nikola Kapraljević i James Cole, CEO ETR-a / Foto: promo

Prije toga ste zajedno s Porsche Digitalom pokrenuli Porsche Digital Croatia. Ako se ne varam, riječ je o tvrtki koja se bavi dizajnom i razvojem softvera te umjetnom inteligencijom?

“Suradnja je krenula kad je Porsche Digital tražio lokaciju za novi centar za razvoj digitalnih proizvoda, a na preporuku Mate Rimca došli su do nas. Porsche Digital Zagreb krenuo je s radom u rujnu 2020. a primarno rade na razvoju cijelog niza digitalnih proizvoda, kako u proizvodnji i održavanju vozila, tako i za krajnje korisnike i kupce. O uspješnosti Porsche Digital Croatia dovoljno govori da su s više od 120 stručnjaka danas jedna od najvećih globalnih lokacija Porsche Digitala, a dvije godine zaredom proglašeni su najboljim hrvatskim poslodavcem u kategoriji srednjih poduzeća. Infinum i Porsche Digital trenutno imaju jednake udjele u vlasništvu.”

U koliko zemalja imate urede i koje je Vaše najjače tržište? Gdje ostvarujete najviše prihoda?

“Poslujemo u ukupno osam država, a osim Hrvatske, gdje imamo urede u Zagrebu, Rijeci i Varaždinu, poslujemo u Ljubljani, Podgorici, Skoplju, Londonu, Amsterdamu i New Yorku. Najveće prihode ostvarujemo na tržištima u Zapadnoj Europi i Ujedinjenom Kraljevstvu.”

Vaš popis klijenata doista je impresivan, bilo da je riječ o američkom KPMG-u ili lokalnim tvrtkama poput Rimac Technologies i Infobipa. Što biste od svega toga posebno izdvojili, za koga od ‘velikih’ ste odradili najviše projekata?

“Teško je izdvojiti jednog klijenta ili projekt u 18 godina. U tom smo periodu radili za brojne tvrtke, a s nekima od njih surađujemo više od 10 godina. Lokalno mogu izdvojiti kompanije poput A1, RBA, HPB, Erste, HAK, Rimac, Infobip… Jedna od značajnijih suradnji koje imamo je ona s Philipsom, s kojim surađujemo na više projekata, od NutriU platforme, koja omogućuje upravljanje njihovim pametnim kuhinjskim aparatima, do Philips MasterConnect, sustava pametne rasvjete. Radimo i s drugim renomiranim kompanijama, poput KPMG-a, Leica, Assa Abloy, Virgin Mobile, što je zanimljivo zbog kompleksnosti projekata i specifičnosti raznih industrija.”

Infinum je osnovan 2005. godine, kada je hrvatska IT industrija još bila u povojima. Kako su izgledali Vaši počeci?

“Bilo je uzbudljivo jer smo svi bili nabrijani studenti koji nisu bili potpuno svjesni koliko velike i važne stvari radimo. Bilo je isto tako i izazovno jer je IT sektor u to vrijeme u Hrvatskoj bio nepoznanica i mnogi nas nisu doživljavali ozbiljno. Ulagali smo puno vremena i energije u edukaciju tržišta o digitalnim proizvodima koje smo stvarali. Danas je situacija bitno drugačija.

Kao što je poznato, Infinum su osnovali Tomislav Car i Matej Špoler, a Josip Bišćan i ja smo im se pridružili ubrzo. Svi smo zajedno studirali na FER-u i družili se, a onda počeli zajedno raditi. S vremenom smo počeli dobivati sve više posla i nismo mogli svi raditi sve kao do tada, pa smo počeli razmišljati tko je u čemu najbolji i specijalizirati se za pojedina područja. Ja sam se nekako najviše usmjerio prema planiranju, vođenju projekata i razvoju poslovanja. Osim nas, na sceni su se tada počeli pojavljivati i brojni drugi akteri koji su danas jako uspješni na domaćem, pa i globalnom tržištu, poput Photomatha, Rimac Automobila, Nanobita…”

Foto: promo

Koje su bile neke prekretnice, najvažniji trenuci kada ste shvatili da bi Infinum mogao prerasti u jednu veliku IT kompaniju?

“Za hrvatske pojmove jesmo veća tvrtka, no moramo razmišljati u globalnim okvirima, gdje i poslujemo. Zato smatram da imamo još jako puno posla za odraditi da postanemo ozbiljan igrač na svjetskoj razini. To nam je definitivno cilj.”

Koliko je danas zaposlenih u Infinumu?

“U Infinumu danas radi više od 400 stručnjaka iz područja dizajna i razvoja digitalnih proizvoda, uključujući i vanjske suradnike, a brojčano nas je najviše u zagrebačkom uredu.”

Prošlu ste godinu završili s 23,3 milijuna eura prihoda, odnosno rastom od 24 posto. Kakve brojke očekujete ove godine?

“Ove godine očekujemo organski rast od oko sedam posto, a zahvaljujući strateškoj akviziciji ETR-a, konsolidirani prihodi će nam porasti za dvadesetak posto te iznositi nešto više od 28 milijuna eura.”

I za kraj, koji su planovi za dalje?

“Trenutno nam je u fokusu provođenje kvalitetne integracije i širenje poslovanja u SAD-u s novim kolegama iz ETR-a. S obzirom na to da smo akviziciju odradili djelomično i kroz kreditni okvir EBRD-a, koji je iznosio ukupno 10,8 milijuna eura, svakako planiramo i buduće akvizicije jer je strateški plan Infinuma daljnji rast i razvoj poslovanja. Ipak, u idućih godinu dana ćemo se sigurno više fokusirati na organski rast. Osim toga, radimo i na otvaranju novih ureda, najviše u Zapadnoj Europi, na strateškim lokacijama koje su nam važne zbog klijenata, kojima tako dajemo snažniju lokalnu podršku.”

22 Odgovora

  1. Svaka čast! Ako već nitko drugi neka bar naše IT firme vuku konce i dovode kapital.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari