Iznajmljivači koji su pravodobno prilagodili cijene tržišnim uvjetima prvi su izbor gostiju i imaju veću stopu popunjenosti, ne samo za blagdane poput Uskrsa već i za vrhunac sezone u srpnju i kolovozu, objavila je agencija Novasol koja je dio međunarodne grupacije Awaze čije je sjedište u Danskoj.
“Suprotno, oni koji nisu reagirali na promjene u potražnji bilježe slabiji interes i nižu popunjenost što će se dodatno reflektirati u kasnoj fazi bukiranja kada će gosti imati veći izbor povoljnijih i jednako kvalitetnih opcija. U svjetlu aktualnih trendova, fleksibilnost u cijenama, kvaliteta smještaja i dodatna vrijednost za gosta pokazuju se kao ključni faktori za uspješnu sezonu 2025. godine”, navode iz Novasola.
Prema podacima te agencije koja u ponudi ima vile, kuće i apartmane, rezervacije za uskršnje i prvosvibanjske blagdane porasle su za sedam posto u odnosu na lani, no to se dijelom može pripisati i povoljnijem kalendarskom rasporedu.
Najveći godišnji rast broja rezervacija u ovome periodu zabilježen je u Istri od devet posto. Slijedi Kvarner s rastom od sedam posto, sjeverna i srednja Dalmacija sa šest posto te južna Dalmacija sa četiri posto.
Novosel navodi da je aktualni trend prodaje sličan trenutačnim pokazateljima za ljetnu sezonu.
“Aktualni ekonomski i politički trendovi u svijetu sve više utječu na odluke gostiju o odabiru destinacije. Sve veći broj turista bira destinacije koje nude dobar omjer cijene i kvalitete. Hrvatska se i dalje pozicionira kao vrlo konkurentna u tom pogledu u odnosu na na nama ključne konkurente, tržišta poput Grčke, Španjolske i Portugala”, smatra Josip Stulić koji je direktor prodaje Awazea za područje južne Europe.
Navodi da su prosječne cijene hrane u Hrvatskoj u izvanpansionskoj ponudi oko osam posto više no u Španjolskoj, sedam posto više od Grčke i gotovo 10 posto u odnosu na Portugal.
No, kod smještaja je druga priča. Tu je Hrvatska, što se portfelja Awazea tiče, 12 posto povoljnija od Portugala i Španjolske i otprilike na istoj razini visine cijena kao Grčka.
Kao glavna emitivna tržišta za objekte u ponudi za ovu godinu su Njemačka, Austrija, Poljska, Češka, Slovačka, Slovenija i Italija.
Pročitajte još:
“Ono što djelomično brine je što je Hrvatska Nijemcima zbog prošlosezonskih relativno visokih cijena po prvi puta izvan tri najtraženije destinacije, te se trenutno nalazimo među prvih pet. Austrijancima smo na drugom mjestu, Poljacima među prvih pet, Česima i Slovacima smo na prvom mjestu dok smo Talijanima najpopularniji u predsezonskim terminima, no ne i u udarnoj sezoni. Slovenci tradicionalno odabiru Hrvatsku za odmor i na prvom mjestu smo im u predsezoni i posezoni, kao i u ljetnom periodu“, navodi Novasol.
Novasol, dansommer, Ardennes-Etape, Friendly Rentals i Fincallorca zajedno čine Awaze čije je sjedište u Virumu u Danskoj. Awaze ima podružnice u 18 europskih zemalja i više od 57 poslovnica diljem Europe. Zapošljava više od 2.300 radnika i suradnika te ima u svojoj ponudi više od 50.000 kuća i apartmana za odmor u 19 zemalja.
3 Odgovora
Uopće me ne čudi, nismo normalni
Nijemci su samo jako škrt narod a bome imaju..
Tako je, i u pravu su. I ja bi isto da sam Nijemac!