Nestle planira smanjiti troškove poslovanja za više od dvije milijarde eura

Wikimedia Commons
Nestle, Foto: Wikimedia Commons

Nestle će povećati oglašavanje i marketing, smanjiti troškove za oko 2,68 milijardi eura i odvojiti svoje poslovanje s vodom i pićima u samostalnu jedinicu jer nastoji potaknuti rast tvrtke, priopćili su.

Novi izvršni direktor tvrtke, Laurent Freixe, preuzeo je vodstvo u rujnu i zamijenio Marka Schneidera koji je razočarao ulagače slabim rastom obujma prodaje u nekoliko kvartala. Pod Schneiderom, Nestle je potrošio svoj proračun za marketing i oglašavanje te je manje ulagao u inovacije tijekom pandemije.

Posljedice toga i dalje negativno utječu na prihode švicarske tvrtke nakon što su kupci počeli više koristiti jeftinije, bolje reklamirane ili inovativnije brendove, što smanjuje Nestleov tržišni udio.

Nestle, vlasnik robnih marki kao što su Nescafe, KitKat i Milo, rekao je danas da namjerava postići uštedu od najmanje 2,68 milijardi eura do 2027., uz tekuće uštede od oko 1,28 milijardi eura.

Predviđeno je da će srednjoročni organski rast prodaje biti veći od četiri posto, a temeljna profitna marža trgovačkih operacija veća od 17 posto. To je usporedivo s organskim rastom prodaje od oko dva posto, koji se očekuje za ovu godinu.

Tvrtka će povećati ulaganja u oglašavanje i marketing na devet posto ukupne prodaje do 2025. godine, rekli su iz tvrtke. Nestle je zadnji put ovoliki udio svoje prodaje potrošio na marketing u 2019. godini. Troškovi oglašavanja i marketinga u 2023. iznosili su 7,7 posto prodaje, što je povećanje od 80 baznih bodova u odnosu na prethodnu godinu, prema posljednjem godišnjem izvješću Nestlea objavljenom u 2024.

Nestle je odbacio prijedlog da se njegov portfelj, u kojem je više od 2.000 robnih marki, treba smanjiti. Freixe je rekao da želi popraviti, a ne prodati, većinu poslova koji nisu profitabilni.

Nestle je također rekao da planira odvojiti svoje poslovanje s vodom i vrhunskim pićima u samostalnu jedinicu od 1. siječnja 2025. godine, prenosi Reuters. Unilever, koji je suparnik Nestleu i također je kritiziran zbog previše robnih marki, objavio je u ožujku da planira izdvojiti svoj posao sa sladoledima i signalizirao svoju spremnost da proda slabije robne marke.

Freixe je ranije rekao da želi uložiti velika sredstva u temeljne robne marke kao što su Nescafe i Maggi, koji proizvodi juhe, umake i rezance.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari