Dva europska startupa objavila su da imaju nove načine za recikliranje materijala za baterije električnih vozila, što će biti potrebno kako bi se ispunili europski propisi, smanjila kineska dominacija u cijelom lancu opskrbe baterijama i smanjile emisije CO2.
Počevši od kolovoza 2030., baterije za električna vozila europskih proizvođača automobila moraju sadržavati najmanje šest posto recikliranog litija i nikla te 16 posto kobalta, a postotak će se povećati za pet godina nakon toga. Ovo pravilo potaknulo je proizvođače da pokušaju pronaći efikasnija rješenja za recikliranje baterija i da prestignu Kinu koja je trenutačno u vodstvu.
Britanski startup za recikliranje baterija Altilium rekao je da je istraživanje londonskog Imperial Collegea pokazalo da male baterije izrađene od njegovih recikliranih katodnih aktivnih materijala rade jednako dobro ili bolje od onih napravljenih od prirodnih materijala kineskih dobavljača. Katodni materijali obično uključuju litij, kobalt, nikal ili mangan.
Glavni operativni direktor Christian Marston rekao je da reciklirani materijali tvrtke smanjuju emisiju CO2 za 70 posto u usporedbi s novim materijalima i smanjuju troškove za 20 posto.
“Ovo je pravi tehnički napredak koji stvarno pomaže u smanjivanju rizika korištenja recikliranih materijala za proizvođače automobila”, rekao je Marston.
Investitori Altiliuma uključuju korporativni ogranak za litijsko poslovanje tvrtke Sociedad Quimica y Minera de Chile i japansku trgovačku kuću Marubeni. Tvrtka trenutačno surađuje s Tata Motorsovom jedinicom JLR na proizvodnji EV baterijskih ćelija izrađenih od recikliranih materijala iz starih Jaguar i-Pace električnih vozila.
Istovremeno, njemački tozero, koji je prikupio 17 milijuna eura od investitora – uključujući Hondu, radi na pilot postrojenju za recikliranje grafita i razgovara s globalnim proizvođačima automobila o njihovoj opskrbi.
Pročitajte još:
Hidrometalurški proces startupa za recikliranje grafita je neto nula (net zero) za emisije ako se koristi obnovljiva energija, što će pomoći proizvođačima automobila jer grafit čini 40 posto ugljičnog otiska bilo koje litij-ionske baterije, rekla je izvršna direktorica tozeroa Sarah Fleischer. Dodala je da tozero razgovara s brojnim svjetskim proizvođačima automobila o opskrbi recikliranim grafitom, prenosi Reuters.
Tvrtka će izgraditi testno postrojenje u sljedeće dvije godine, a do 2027. planira proizvesti oko 2.000 tona recikliranog grafita godišnje, dovoljno za oko 50.000 električnih vozila.