Nakon pet godina borbe za opstanak Huawei se vraća na stare vrhunce slave

Ilustracija: Dmitry Rodionov / Unsplash

Očekuje se da će kineski elektronički gigant Huawei objavom godišnjih rezultata poslovanja pokazati da je uspio nadvladati američke sankcije. Zbog ulaganja u softver, napretka ostvarenog u razvoju novih čipova, te procvatu tehnologije za pametno upravljanje vozilima, izgldno je da se Huawei vratio na put uspjeha, nakon nekoliko godina golog preživljavanja.

Očekuje se da će Huawei u rezultatima i službeno potvrditi prihode od 860 milijardi yuana (118 milijardi dolara) u prošloj kalendarskoj godini, što je nadomak dosadašnjeg rekorda od 891 milijarde yuana ostvarenog u 2020. godini – prije no što je nastala globalna nestašica čipova, a američke sankcije potom prepolovile prihode iz sektora za potrošačku elektroniku. Predsjednik uprave, Liang Hua, u veljači je na jednom poslovnom skupu otkrio brojke za 2024.

U petak će Huawei objaviti i obračun dobiti za 2024. U listopadu je za prvih devet mjeseci prošle godine zabilježen pad dobiti od 13,7 postou usporedbi s istim razdobljem 2023., od 62,9 milijardi yuana (8,8 milijardi dolara).

Čelnici kompanije ranije su rekli da su potezi američke vlade gurnuli kompaniju u režim “preživljavanja,” što ju je navelo na istraživanje novih poslovnih prilika, pa se Huawei okrenuo razvoju proizvoda koji mogu poslužiti kao alternative Zapadnoj tehnologiji, kao i partnerstvima s kineskim lokalnim vlastima i državnim tvrtkama.

U posljednjih nekoliko mjeseci poruke iz kompanije sve više odišu samopuzdanjem, navodi Reuters – osnivač Huaweija, Ren Zhengfei, rekao je kineskom predsjedniku XI Jinpingu u svibnju prošle godine da je bojazan Kine zbog nedostatka čipova domaće proizvodnje i operativnih sustava danas puno manja.

Huawei nije preciznije objavio podatke o glavnim generatorima kompanijskog prihoda, ali su iz kompanije rekli da se potrošački biznis vratio na staze rasta, dok se širenje u poslovanje s automobilima “brzo razvija.” Procjenjuje se da je Huawei prodao više od 45 milijuna pametnih telefona u 2024. godini, što je povećanje za 25 posto u odnosu na godinu dana ranije. Međutim, zarada na čipovima i dalje je usko grlo.

“Huawei je pokazao nevjerojatnu otpornost” uslijed golemih državnih ulaganja u tehnologiju, što je onda “prisililo kineske kompanije u svim dijelovima IT industrije da postanu inovativnije i da više međusobno surađuju… To je jedna od posljedica Huaweijevog povratka na scenu kao tehnološkog diva,” rekao je za Reuters analitičar Paul Triolo iz DGA-Albright Stonebridge Group.

Nakon uvođenja američkih sankcija Huawei se okrenuo područjima kao što su izgradnja 5G infrastrukture za rudnike ili proizvodnji sustava za pohranu električne energije za velike podatkovne centre. Nakon što je kompaniji isključen pristup Googleovom Androidu, Huawei je izgradio vlastiti operativni sustav HarmonyOS, za kojeg kaže da se danas nalazi na više od milijardu mobilnih uređaja, kao i novi interni sustav za upravljanje softverom kojeg zove MetaERP.

Zbog zabrane korištenja američkih poluvodiča, Huawei je uspio postaviti vlastitu proizvodnju naprednih čipove, od kojih se neki mogu natjecati s vrhunskim čipovima koje proizvodi nVidia, glavni dobavljač poluvodiča za sektor umjetne inteligencije.

Huawei je također postao i istaknuti dobavljač napredne tehnologije za autonomnu vožnju, i surađuje s državnim kompanijama za proizvodnju automobila, kako bi pritom i sebe vratila na tržište kao održivi proizvođač električnih vozila.

Huawei je surađivao sa kineskom grupacijom Seres (za koje stoji Dongfeng Motors) na prodaji automobila marke Aito. To su prvi automobili kod kojih Huawei obavlja poslove razvoja, dizajna, i proizvodnje neke od ključnih komponenti poput motora ili softvera, koje onda drugi proizvođači sastavljaju u svojim pogonima. Prodaja Aito vozila u Kini se prošle godine utrostručila. Najprodavaniji modeli M7 i M9 opremljeni su naprednim sustavima za softverski potpomognutu vožnju, i prodaju se u Huaweijevim izložbenim prostorima diljem Kine. Na sličnim projektima Huawei već radi i s drugim kineskim proizvođačima, kao što su Chery, BAIC, JAC Group, i SAIC.

Kompanija u budućnosti želi integrirati umjetnu inteligenciju u svoje usluge industrijske komunikacije, i nastaviti s izgrađivanjem softverskog ekosustava. Huawei je također najavio da se namjerava agresivnije natjecati na inozemnim tržištima u sektoru pametnih telefona – primjerice, u veljači je Huawei pokrenuo prodaju sklopivog modela Mate XT u Maleziji.

Ipak, bez pristupa Googleovom operativnom sustavu Android nije izgledno da će Huawei uspjeti povratiti svoj nekadašnji značajan položaj na tržištima Zapadnih zemalja, iako se istovremeno prisutnost Huaweija u podatkovnoj infrastrukturi povećala u regijama kao što je primjerice Bliski istok.

“Međunarodna prisutnost Huaweija bit će dosta rascjepkana, ali u nekim područjima, kao npr. u sektoru alternativne umjetne inteligencije, ta kompanija bi mogla jednog dana imati dominantnu ulogu na nekim od ključnih svjetskih tržišta,” zaključuje Triolo.

10 Odgovora

  1. Njihov razvoj vlastitih čipova i tehnologija pokazuje koliko su prilagodljivi, bravoo

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari