Mastercard Hrvatska: Kartično plaćanje najpopularnije, plaćanje putem mobitela u porastu

Val grupa/PR
Beskontaktno plaćanje Foto: Val grupa/PR

Više od 80 posto građana Hrvatske želi plaćati mobilnim telefonom, a njih čak 97 posto kaže da im je važno da trgovci nude različite metode plaćanja, ponajprije kartice, ali i gotovinu, mobilne aplikacije, digitalne novčanike i kriptovalute, pokazalo je istraživanje MasterIndex za Mastercard u Hrvatskoj.

Najpopularnije je kartično plaćanje, kojeg prema istraživanju, koristi 85 posto građana Hrvatske, a slijedi ga gotovinsko plaćanje, kojeg koristi 67 posto građana. Na trećem mjestu je i plaćanje putem mobilnih aplikacija, kojeg koristi 54 posto građana Hrvatske.

Trećina ispitanika preferira digitalni novčanik, dok su opća uplatnica, QR kodovi i kriptovalute manje popularni. Kartično plaćanje je češći izbor mlađih, visokoobrazovanih i onih s višim prihodima. Istovremeno, upitani koje bi metode željeli koristiti za plaćanje, građani bi, uz plaćanje mobitelom koje ističe 82 posto ispitanih, željeli plaćati i pametnim satom (24 posto) i osobnom iskaznicom (17 posto), dok je na četvrtoj poziciji biometrija (11 posto), navodi se u istraživanju.

„Naša se zemlja istaknula kao predvodnik u digitalnim plaćanjima prema Mastercardovom Indeksu digitalnih plaćanja za 2021. i 2022. godinu. Hrvatska je postigla visoka 64 boda na skali do 100, nadmašujući druge zemlje u regiji. Uz značajan napredak u područjima infrastrukture, znanja i uporabe digitalnih plaćanja, zabilježili smo snažan porast online kartičnih transakcija, kako po broju (30 posto) tako i po vrijednosti (48 posto) u protekle tri godine. U isto vrijeme, korištenje gotovine se smanjuje“, istaknula je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj.

Za 87 posto ispitanih građana važno je i da brendovi nude svoje proizvode i online.

Istraživanje je pokazalo i da većina građana svakodnevno aktivno koristi uređaje poput pametnih telefona, prijenosnih računala, pametnih televizora i tableta. Prosjek vremena provedenog na tim uređajima varira, od 4,1 sat na pametnim telefonima, 3,7 sati na prijenosnim ili stolnim računalima, dva sata pred pametnim televizorima te 27 minuta dnevno na tabletima. U odnosu na prošlu godinu, češće se koriste računala i tableti.

Istraživanje je pokazalo i da zadovoljstvo digitalizacijom raste u Hrvatskoj, pri čemu je gotovo polovica ispitanika izrazila zadovoljstvo širenjem digitalnih usluga i alata u Hrvatskoj. Ipak 16 posto ispitanika izražava nezadovoljstvo ovom vrstom usluga.

Građani bi željeli vidjeti više inovacija i digitalnih usluga u području zdravstva (51 posto ispitanih) i javne uprave (32 posto), zatim u javnom prijevozu, obrazovanju i pravosuđu.

Online istraživanje MasterIndex u Hrvatskoj provedeno je tijekom listopada 2023. za kompaniju Mastercard, a provela ga je agencija za istraživanje tržišta Improve, na uzorku od 1.018 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.

4 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari