Plovidba kroz Crveno more podijelila je brodare u procjeni rizika napada jemenskih Houtha pa je njemački Hapag-Lloyd u petak najavio da će brodove i dalje usmjeravati preko Rta dobre nade, dok danski Maersk planira povratak na rutu kroz Suez.
Početkom prosinca brodarski divovi, uključujući Hapag-Lloyd i Maersk počeli su zaobilaziti Crveno more i Sueski kanal zbog učestalih napada jemenskih Huta koji iskazuju podršku Palestincima u Pojasu Gaze ometanjem plovila povezanih s Izraelom.
Brodovi su preusmjereni preko Rta dobre nade kako bi izbjegli napade, što je podiglo cijenu transporta i produljilo put robe na potezu Azija-Europa za desetak dana.
Dodatni trošak goriva na ruti između sjeverne Europe i Azije, piše Hina, procijenjen je na milijun dolara.
SAD je u međuvremenu najavio međunarodnu pomorsku koaliciju koja bi trebala štititi plovidbu kroz Crveno more, ali brojni saveznici oklijevaju ili najavljuju povlačenje, otkrivajući podjele oko izraelskog rata u Gazi i američke potpore Tel Avivu.
Planirana pomorska operacija ohrabila je Maersk, koji je 24. prosinca objavio da planira povratak na rutu kroz Sueski kanal. Raspored plovidbe objavljen u srijedu pokazuje da će većina Maerskovih brodova ploviti tom rutom.
U proteklih 10 dana, Maersk je preusmjerio 26 brodova oko Rta dobre nade i najavio da će tom rutom ploviti njih još pet. Suezom bi pak idućeg tjedna trebalo ploviti više od 50 Maerskovih brodova, pokazao je raspored tvrtke.
Pročitajte još:
No, Maersk je priopćio da njegov partner Mediterranean Shipping Company (MSC) za sada još preusmjerava sva plovila preko Rta dobre nade, bez obzira na datum i točku polaska i smjer u kojem su plovili.
Hapag-Lloyd je pak odlučio da će brodove i dalje držati podalje od Sueskog kanala iz sigurnosnih razloga, izjavila je za Reuters u petak glasnogovonica njemačke tvrtke.
Jedan odgovor
Hrabra odluka