Luka Antwerpen-Bruges porinula prvi svjetski tegljač na metanol

https://media.portofantwerpbruges.com/share/7C78DB39-F6FF-40F8-AE881DD37A083A9B/?mediaId=51682A84-4DFC-4FA7-815973D1F40E7285
Brod Methatug, Foto: Port of Antwerp Burges/PR

Porinuće „Methatuga“ kao dio projekta Fastwater financiranog od strane Europske Unije, u Port House Antwerpen u Belgiji, označava značajan korak prema širim ciljevima EU za postizanje klimatske neutralnosti do 2050. godine, kao i ozelenjavanje flote ove luke.

“Methatug” koristi motor postojećeg tegljača koji je pretvoren u motore s “dvostrukim gorivom” za rad na mješavinu metanola i konvencionalnog goriva, objavljeno je na službenim stranicama EU. Brod dugačak 30 metara može vući 50 tona i spremiti 12.000 litara metanola, što je dovoljno za dva tjedna tegljenja.

Metanol proizvodi manje zagađujućih emisija od tradicionalnog dizela. Može se proizvesti iz obnovljivih izvora, a također se može koristiti i za potpuno nove brodove i za naknadnu ugradnju jer je tekući u uvjetima okoline. Kako ovaj takozvani “plavi” i “zeleni” čišći metanol postaje sve dostupniji, imat će još veći utjecaj na okoliš.

Sebastian Verhelst, koordinator projekta Fastwater, rekao je da je metanol gorivo budućnosti.

“Metanol ima sve da postane gorivo budućnosti i igra pionirsku ulogu u ozelenjavanju pomorske industrije. Zahvaljujući stručnosti i naporima različitih partnera iz konzorcija, sada možemo poduzeti važne korake s Methatugom kako bismo pokazali njegovu izvedivost”, rekao je Verhelst.

Jacques Vandermeiren, izvršni direktor luke Antwerpen-Bruges rekao je istakao je da projekti kao što je ovaj, utiru put i izvor su inspiracije za druge luke.

https://media.portofantwerpbruges.com/share/7C78DB39-F6FF-40F8-AE881DD37A083A9B/?mediaId=113BA317-DF8A-4F8C-83FC9ADB56D0F38A
Brod Methatug, foto: Port of Anttwerp Bruges/PR

Europski projekt Fastwater, financiran je u okviru istraživačkog programa EU – Obzor 2020, a njime upravlja Cinea. Projekt koordinira Sveučilište Lund u Švedskoj. Osim luke Antwerpen-Bruges, na projektu su radili Sveučilište Ghent i belgijski proizvođač motora Anglo Belgian Corporation, s drugim partnerima iz Belgije, Njemačke, Grčke, Švedske i Ujedinjenog Kraljevstva.

Anna Karamigkou, voditeljica projekta u CINEA istakla je da je ovo tek početak realizacije ovakvih projekata a tek slijedi komercijalizacija.

Iako današnji dan obilježava značajno postignuće, putovanje ne završava ovdje. Faza komercijalizacije ključna je, a drugi programi EU poput Inovacijskog fonda nude prilike za povećanje i repliciranje uspjeha u drugim sektorima i regijama”, rekla je Karamigkou.

Porinuće se poklopilo sa završnim događajem projekta Fastwater projekta gdje su partneri dijelili rezultate i gledali prema prilikama za nadogradnju uspjeha na duži rok. U sklopu projekta također su razvijene konverzije na pogon na metanol pilotskog broda u Švedskoj, riječnog krstarenja u Njemačkoj i plovila obalne straže u Grčkoj.

6 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari