Kriza u Crvenom moru prepolovila prihod Sueskog kanala

Pixabay.com
Teretni brod, Foto: Pixabay.com/Ilustracija

Egipatski prihod od prometa kroz Sueski kanal pao je 40 do 50 posto, rekao je predsjednik Egipta, Abdel-Fattah al-Sissi, budući da je nekoliko velikih brodarskih kompanija zbog krize počelo izbjegavati rutu kroz Crveno more.

Niz međunarodnih događaja utjecao je proteklih godina na egipatsko gospodarstvo, počevši od koronavirusa u 2020. i rata u Ukrajini, koji su odigrali značajnu ulogu u egipatskoj valutnoj krizi, rekao je Al-Sissi na energetskoj konferenciji u Kairu.

Treba dodati i ono što se zbiva na našim granicama, uključujući Pojas Gaze, i na pomorskom putu koji je Egiptu donosio 10 milijardi dolara godišnje, a taj se iznos sada smanjio za 40 do 50 posto”, rekao je egipatski predsjednik.

Izraelski dužnosnici upozorili su prošli vikend da će pokrenuti vojnu ofenzivu na grad Rafah na granici palestinskog Pojasa Gaze i Egipta ako palestinski Hamas do početka Ramazana, odnosno 10. ožujka, ne pusti na slobodu sve izraelske taoce, prenosi Hina.

Promet kroz Sueski kanal znatno se pak prorijedio zbog krize u Crvenom moru. Od studenog jemenski pokret Ansar Allah napada brodove povezane s Izraelom, tražeći obustavu izraelskih vojnih operacija u Gazi i dostavu humanitarne pomoći Palestincima.

SAD i Britanija uzvraćaju napadima na ciljeve u Jemenu uz obrazloženje da žele zaštititi komercijalnu plovidbu, pa je pokret koji upravlja najgušće naseljenim dijelovima Jemena uvrstio na popis meta i američke i britanske brodove. Britaniji i SAD-u pridružila se ovaj tjedan i Europska unija.

U takvim uvjetima logističke kompanije preusmjeravaju brodove oko Rta dobre nade, a Konferencija UN-a za trgovinu i razvoj (UNCTAD) procjenjuje da se obujam tereta u tranzitu kroz Sueski kanal gotovo prepolovio u odnosu na početak prosinca.

Kroz Sueski kanal sada prolazi 39 posto manje brodova, izvijestila je agencija krajem siječnja, što odgovara padu obujma tereta za 45 posto.

Njemačka brodarska grupacija Hapag-Lloyd najavila je pak uspostavu kopnenih koridora kroz Saudijsku Arabiju, iz Džebel Alija, Dammama i Džubaila do terminala za usluge prekooceanskog prijevoza u Džedi.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari

Pozivamo vas da podijelite svoje mišljenje ispunjavanjem ankete i pomognete nam poboljšati naše usluge!