Kineski proizvođači električnih vozila sve više ulažu u tvornice izvan Kine, nastojeći povećati konkurentnost u odnosu na Teslu i druge globalne proizvođače takvih automobila, pokazuje izvješće američke konzultantske kompanije Rhodium Group.
Ulaganja kineskih kompanija iz opskrbnog lanca za električne automobile izvan matične zemlje prošle su godine nadmašila investicije u domaće pogone, i to prvi put otkad se vodi evidencija, odnosno od 2014., objavio je Rhodium.
Najveći dio najavljenih prekograničnih investicija, odnosno 74 posto, uloženo je u tvornice baterija. Istovremeno se, prenosi Hina, povećavaju i ulaganja u pogone za sklapanje vozila.
Kineski proizvođači automobila na domaćem se tržištu suočavaju s iznimno oštrom konkurencijom, dok im izvoz opterećuju visoke carine. Povećavanjem ulaganja u inozemstvu kineske kompanije nastoje od stranih država pridobiti podršku za tržišno širenje.
“Sve snažniji regulatorni otpor odredišnih tržišta poput EU povećava prepreke ulasku i potaknut će još više kineskih kompanija da uspostave lokalnu proizvodnju”, navodi se u Rhodiumovom izvješću.
Vrijednost ulaganja kineskih proizvođača električnih automobila u domaće pogone pala je u 2024. na 15 milijardi dolara, nakon što je u 2023. iznosila čak 41 milijardu.
Pročitajte još:
Najviša vrijednost ulaganja zabilježena je u 2022., kad su najavljene investicije u kineske projekte iznosile 90 milijardi dolara, napominje Rhodium.
Iako su ulaganja izvan Kine i dalje znatno niža od tih rekordnih razina, u 2024. prvi su put blago nadmašila iznos domaćih ulaganja, stoji u izvješću, u kojem se ne navode konkretne brojke.