Kineski dužnosnici i proizvođači automobila pozorno prate zbivanja oko njemačkih pogona kojima se sprema zatvaranje, a posebice su zainteresirani za lokacije Volkswagena.
Kupnja takvih pogona omogućila bi Kini utjecaj u njemačkoj automobilskoj industriji, kazao je za Reuters izvor blizak kineskoj vladi.
Kineske tvrtke već su investirale u neke njemačke industrijske sektore, od telekomunikacija do robotike. Mercedes-Benz ima dva velika kineska dioničara, a ulazak u proizvodnju u autoindustriji bi bio upečatljiv iskorak u tu tradicionalnu njemačku industrijsku granu.
Proizvodnja automobila u Njemačkoj za prodaju u Europi omogućila bi kineskim proizvođačima električnih automobila izbjegavanje carina koje je Europska unija nametnula Kini za tu vrstu vozila i predstavljala dodatno ugrožavanje konkurentnosti europskih proizvođača.
Iako interes može doći kako od privatnih tako i od državnih tvrtki, kineska vlada zadržava pravo odobravanja određenih investicija u inozemstvo i vrlo bi vjerojatno bila uključena u jedan ovakav poslovni angažman.
“Investicijske odluke će ovisiti o odnosu nove njemačke vlade prema Kini nakon izbora u veljači”, navodi izvor.
Nakon što je 16 godina vladavine Angele Merkel produbilo investicije i izvoz između dvije zemlje, koalicijska vlada na odlasku je nastojala smanjiti ovisnost o kineskom gospodarstvu jer se tu zemlju počelo doživljavati kao suparnika.
Volkswagen (VW) razmatra alternative za pogone u Dresdenu i Osnabruecku u sklopu nastojanja da smanji troškove.
Nakon teškh pregovora sa sindikatima krajem prošle godine dogovoreno je da se ove godine prekine s proizvodnjom u Dresdenu gdje 340 radnika radi na električnom modeli ID.3 te da se od 2027. stane s proizvodnjom modela T-Roc Cabrio u Osnabruecku gdje je zaposleno 2.300 ljudi.
Osoba koja je upućena u razmišljanje vodstva VW-a rekla je za Reuters da bi tvrtka bila otvorena za prodaju pogona u Osnabruecku Kinezima.
“Nastojimo naći rješenje za nastavak korištenja te lokacije. Cilj je održivo rješenje koje bi uzelo u obzir interese tvrtke i zaposlenika”, izjavio je glasnogovornik VW-a.
Kinezi su zabrinuti oko toga kako bi njihov ulazak primili njemački sindikati koji obično traže dugoročna jamstsva za rad pogona i radna mjesta. Predstavnik sindikata iz Osnabruecka je rekao da radnici ne bi imali ništa protiv toga da rade u okviru dogovora s nekim od VW-ovih kineskih partnera.
Glasnogovornik kineskog ministarstva vanjskih poslova kazao je da bi kineskim tvrtkama trebalo biti dopušteno ulaganje u Njemačkoj.
“Kina je provela niz mjera otvaranja kako bi stvorila poslovne mogućnosti za strane tvrtke. Nadamo se da će njemačka strana također biti otvorena uma i omogućiti pošteno i nediskriminatorno ozračje za investiranje kineskih tvrtki”, poručio je.
Prodavanje pogona bi bilo jeftinije za VW no njihovo potpuno zatvaranje, kazao je bankar upoznat s poslovanjem tvrtke dodajući da bi se moglo dobiti između 100 i 300 milijuna eura za svaku od tvornica.
Pročitajte još:
VW nije želio komentirati vrijednost tih tvornica.
Sada mnogi kineski proizvođači automobila proučavaju mogućnosti za tvornice u Europi kako bi izbjegli carine koje je Europska komisija uvela prošle godine.