Kineska tvrtka Zeekr tvrdi da je proizvela najbrže punjive baterije za električna vozila

Punionice, Foto: Jakub Zerdzicki/Pexels

Kineski proizvođač automobila Zeekr tvrdi da se njegove nove baterije za električna vozila (EV) pune brže od bilo kojih drugih, uključujući one vodećih u industriji, Tesle i BYD-a. Tvrtka precizira da se njene unaprijeđene baterije mogu napuniti od 10 do 80 posto kapaciteta u 10 i pol minuta koristeći ultra brze punionice.

Za usporedbu, Tesla Elona Muska ističe da 15-minutno punjenje omogućuje modelu 3 da prijeđe 282 km, što je nešto manje od polovice pune autonomije vozila.

Zeekrov sedan 007 iz 2025., koji će biti dostupan od sljedećeg tjedna, bit će prvo vozilo koje će imati novu bateriju.

BBC piše kako su iz Zeekra naglasili da ta baterija dobro radi čak i pri hladnom vremenu, puneći se od 10 do 80 posto kapaciteta za manje od pola sata čak i na temperaturama nižim od nule.

Tu Le, osnivač i generalni direktor konzultantske tvrtke Sino Auto Insights, rekao je za BBC: “Teslina tehnologija punjenja više nije vodeća u industriji i tako je već neko vrijeme”.

“Konkurencija u Kini je izuzetno žestoka i dok brendovi poput BYD-a daju prednost opsegu i prodaji, oni poput Zeekra usredotočeni su na maksimaliziranje iskustva punjenja”, pojašnjava pak Mark Rainford, komentator automobilske industrije sa sjedištem u Kini.

Spomenimo da se i Hrvatska na tom polju ima čime pohvaliti. Riječ je o SoltiQu, autonomnoj mobilnoj solarnoj punionici električnih automobila, motora i bicikala. Za njega je zaslužna Innovation Driven Technology, podtvrtka zagrebačke Bravarije Ivanić.

“Rad na SoltiQu trajao je nekih šest mjeseci. Prošle godine, po prvi puta, najprodavaniji automobil u Europi bio je upravo električni automobil, tako da je trend jasan. Ono što ne prati taj streloviti razvoj je infrastruktura za punjenje i upravo taj problem adresiramo ovom SoltiQ inovacijom“, rekao je Ivanić.

Sama konstrukcija SoltiQa rađena je da izdrži udare vjetra od 150 kilometara na sat i 50 kilograma snijega po kvadratnom metru. Konstrukcija je teška oko 1.200 kilograma, sa svim baterijama i solarima. Bitno je samo da mjesto na kojem će se postavljati ima sunca i tvrdo tlo.

10 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari