Kineska automobilska industrija obvezuje se na redovne isplate dobavljačima: Ostaje pitanje koliko dugova skrivaju odgodom plaćanja

FOTO: CHANGAN Automotive

BYD i Zhejiang Geely Holding Group pridružili su se nizu kineskih proizvođača automobila koje podupire država u obvezi da standardiziraju rokove plaćanja dobavljačima na 60 dana, dok vlasti sve više pažnje usmjeravaju na financiranje opskrbnog lanca.

Najmanje tri proizvođača automobila, uključujući Dongfeng Motor Group, Guangzhou Automobile Group i China FAW Group, u utorak su objavili slične izjave u kojima navode da su njihovi planovi usmjereni na poticanje učinkovitog protoka kapitala kroz opskrbne lance automobilske industrije. Nakon njih, i druga poznata imena iz industrije, uključujući Chongqing Changan Automobile i Great Wall Motor, obećala su da će se pridržavati 60-dnevnog roka plaćanja.

Ovom nizu obećanja pridružile su se i američke startup tvrtke kotirane na burzi – Nio, XPeng i Li Auto – kao i Zhejiang Leapmotor Technology, partner tvrtke Stellantis NV. Domaći tehnološki div Xiaomi, koji je svoj prvi model predstavio prošle godine, također je pristao na standardizirani rok plaćanja.

“Leapmotor se oduvijek pridržavao roka plaćanja od 60 dana prema dobavljačima”, izjavio je potpredsjednik Li Tengfei na događanju u Hong Kongu u srijedu, prenosi Fortune. Dodao je kako će proizvođač “nastaviti surađivati s dobavljačima na obostrano korisnoj osnovi”.

Kineska automobilska industrija, najveća u svijetu, našla se pod sve većim nadzorom vlasti nakon dugotrajnog domaćeg rata cijenama koji je neke proizvođače doveo do ruba opstanka.

Proizvođači automobila u Kini tražili su sve povoljnije komponente i odgađali plaćanja dobavljačima mjesecima, stvarajući tako oblik kvazi-dužničkog financiranja. Regulatorna tijela, uključujući Ministarstvo industrije i informacijske tehnologije, prošlog su tjedna raspravljala o pitanju financiranja opskrbnog lanca s čelnicima vodećih proizvođača električnih vozila, izražavajući zabrinutost da rat cijenama postaje neodrživ.

Kineske vlasti donijele su u ožujku nova pravila radi zaštite malih i srednjih poduzeća, prema kojima se računi moraju podmirivati unutar 60 dana – što je industrijski standard – te da velike tvrtke ne smiju prisiljavati manje poslovne partnere na prihvaćanje nekamatnih vrijednosnih papira poput mjenica ili koristiti takve metode za odgađanje plaćanja. Regulativa stupa na snagu tijekom lipnja.

Dionice kineskih dobavljača auto dijelova porasle su nakon objave, a Morgan Stanley ocijenio je ovaj potez pozitivnim jer kraći rokovi naplate mogu poboljšati novčani tok i smanjiti troškove rezervacija. Prema bilješci analitičara, uključujući Shelley Wang, dani naplate potraživanja za kineske dobavljače auto dijelova u 2024. su u prosjeku bili dulji od 100 dana.

Produženi rokovi plaćanja karakteristični su za kineski automobilski sektor, često znatno dulji od globalnih industrijskih normi. Podaci koje je prikupio Bloomberg pokazuju da je BYD u prosjeku 2023. godine dobavljače plaćao nakon 275 dana.

Alternativno financiranje opskrbnog lanca također je uobičajeno u kineskoj automobilskoj industriji. BYD, najprodavaniji automobilski brend u Kini, koristi sustav mjenica pod nazivom Dilian, odnosno Dilink na engleskom, kao oblik plaćanja svojim dobavljačima koji se može unovčiti naknadno. Ta je platforma do svibnja 2023., kada su posljednji put objavljeni podaci, izdala mjenice u ukupnoj vrijednosti od 400 milijardi juana (nešto više od 48,5 milijardi eura).

Prema izvješću konzultantske tvrtke GMT Research, stvarni neto dug BYD-a bliži je 323 milijarde juana (oko 40 milijardi eura), u usporedbi s 27,7 milijardi juana (oko tri milijarde eura) prikazanih u financijskim izvješćima na kraju lipnja 2024., zahvaljujući odgađanju plaćanja dobavljačima i srodnim oblicima financiranja.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari