Jedini hrvatski craft cider probio se na strana tržišta, napravio i rebrending

Apple Cider
Foto: Freepik

Cider ‘Buzdovan’ doživio je promjene i u okusu i u vizualnom izgledu, nakon što se je počeo probijati i na strana tržišta. No od izvoza ovog tradicionalnog pića poznatog u narodu kao jabukovača, dvojcu koji stoji iza njegove oživjele proizvodnje – bitnije je što je Buzdovan prepoznat od domaće publike, ali i velikih trgovačkih lanaca koji posluju u Hrvatskoj. Zato je medijski tim časopisa Financija.hr posjetio zagrebački kafić Botaničar gdje se održala promocija novog vizualnog identiteta spomenutog proizvoda.

Za one koji ne znaju, Buzdovan je za sada jedini craft cider u Hrvatskoj, a za njegov novi identitet, odnosno nove etikete zaslužna je kreativna ilustratorica i dizajnerica Ana Kovačić koja je mu je dala novi, svježiji izgled.

Baš kako su mu i tvorci stvarali kroz 7 godina, sve noviji, svježiji okus. A za to su i zaslužne sve bolje sorte jabuka.

Krenuli su na sjeveru Hrvatske u Čakovcu, da bi se potom preselili u Zagreb radi još bolje mogućnosti logistike i distribucije, pojasnio nam je razlog preseljenja tvrtke nakon početnih nekoliko godina Tomislav Veseljak, školovani enolog koji je nakon savjetovanja u više vinarija i skupljenih iskustava diljem svijeta – odlučio pokrenuti svoju priču. 

„Svake godine podižemo volumen jer i svake godine u Hrvatskoj sve više ljudi prepoznaje cider kao kvalitetno, osvježavajuće piće. Kakav je bogat okus i zanimljiv karakter tog pića. Trenutno proizvodimo do 25 tisuća litara, a od ove godine ušli smo i u dva velika trgovačka lanca u Hrvatskoj, Spar i Kaufland. Tako da možemo reći da smo se dosta proširili po Hrvatskoj.“, naveo nam je poslovne podatke.

Cider je piće sezonskog karaktera i njegova konzumacija je povećana kroz proljetni i ljetni period. Pogotovo kad se dogodi dolazak turista koji dignu konzumaciju posebno na obali, a to su pogotovo Englezi, Talijani, Nijemci, ali i svi ostali gosti u čijim je zemljama spomenuto piće jako popularno.

Foto: Privatna arhiva

Tvrtku trenutno vode kroz suvlasništvo Tomislav Veseljak koji ju je pokrenuo i Dino Mehulić koji mu se priključio jer je prepoznao u proizvodu vrijednost starih sorti jabuka kao proizvodnog materijala.

„Imao sam već zemlju u Moslavini, gdje smo proširili sadnju starih sorti jabuka, koje ne samo da imaju bolji okus, nego daju dobar unos i bez špricanja i obrezivanja. ‘Buna’ cider se toči u boce od 0,75 litara, a proizveden je od jabuka koje nisu tretirane, iz nasada starih 30 do 40 godina. Fermentacija se odvija bez sumpora i bez dodanih kvasaca. Godine 2021. zasadili smo novi voćnjak od 2,5 hektara sa 1170 stabala iz 7 sorti jabuka. Taj voćnjak je u ekološkoj proizvodnji i za njega ćemo dobiti ekološki certifikat kada uđe u rod, kroz nekih godinu dvije.“, otkrio nam je planove Mehulić.

Ekskluzivna i široka proizvodnja

Smjer proizvodnje im je – da ‘Buzdovan’ ide u prodaju kao jedna linija u trgovačke centre i bude za široku publiku, dok će ‘Buna’, koja se toči u bocu od 0,75 litara, biti proizvedena za gastronomsku priču, odnosno za restorane. Pogotovo za ljubitelje prirodnih vina, jer Buna je skroz suha i nastaje šampanjskom metodom.

Nudili su do nedavno i kuhani cider u zimskom periodu, no klimatske promjene su utjecale i na njihovu proizvodnju.

„Skužili smo da su zime sve kraće, a da bismo pripremili određenu količinu spomenutog cidera, morali bismo ići u proizvodnju u listopadu i imali bi samo mjesec dana da ga prodamo. Konzumacija pića s klinčićima i cimetom traje sve kraće, oko mjesec dana, a to je prekratko.“, otkrili su u vezi prilagodbe.

Od jabuka iz Sisačko-moslavačke županije za sada se proizvodi Buzdovan, dok za proizvodnju Bune poduzetni dvojac otkupljuje jabuke iz cijele Hrvatske. No planiraju širenje poslovanja najviše na svojem proizvodnom materijalu.

„Radili smo kemijsku analizu raznih sorti jabuka gdje nas je zanimala visina kiseline i što niži PH. Isto nas je zanimala jabuka koja što kasnije ulazi u rod zbog sve veće tendencije mraza. Napravili smo fermentaciju svake sorte i ponovno napravili analizu. Koje su pokazale najbolje rezultate – njih smo zasadili. Cilj nam je u Buni imati minimalnu intervenciju u proizvodnji, kako bismo zadržali što više tu njezinu autentičnost i prirodnu aromatičnost. To nam je bio cilj.“, naveo je Veseljak. 

Trenutno rade s četiri distributera, nešto su vinski distributeri, nešto pivski, a s kojima su pokrili cijelu Hrvatsku.

„Mi svake godine ostanemo bez cidera, prodamo sve. Ne zanima nas neki veći eksponencijalni rast, nego povećavamo proizvodnju svake godine za petnaestak posto. Cilj nam je tako da iduće godine ili 2026. budemo na nekih 40 tisuća litara, sa sadašnjih 25. Krenuli smo lagano i s izvozom, za sada u Nizozemsku i Crnu Goru.“, otkrio nam je poslovne planove Veseljak s promocije novog vizualnog identiteta Buzdovana. „Bilo je vrijeme da osvježimo vizual, da se malo više poigramo sa stilom etikete i i da istaknemo karaktere svakog okusa.“

33 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari