Jadranski naftovod (JANAF) je tijekom kolovoza 2024., u koordinaciji s predstavnicima MOL Grupe, ponovno testirao protok sirove nafte na dionici Janafovog naftovoda od Terminala Sisak do mađarske granice, priopćili su iz hrvatske tvrtke za transport sirove nafte.
Testiranje je otkrilo da kapaciteti naftovoda premašuje ukupni godišnji kapacitet za preradu MOL-ovih rafinerija u Mađarskoj i Slovačkoj. Potvrđeno je da se uz mogućnost dodavanja DRA aditiva na navedenoj dionici može u potpunosti postići kapacitet od 13 do 16,4 milijuna tona godišnje ovisno o broju angažiranih pumpi s obje strane.
“Ponovljenim testiranjem protoka nafte na dionici Janafovog naftovoda dobiveni su točni i egzaktni podaci o realnim, pouzdanim i sigurnim kapacitetima Janafa do mađarske granice na godišnjoj razini. Testiranje je potvrdilo spremnost Janafa da u potpunost osigura opskrbu obje rafinerije u vlasništvu MOL Grupe te garancije koje su dane Vladi Republike Hrvatske i Europskoj komisiji”, poručili su iz Uprave Janafa.
Dodali su da je JANAF siguran i pouzdan partner svim korisnicima naftovodno-skladišnog sustava i da kontinuirano ulaže u unapređenje svojih usluga transporta i skladištenja kako bi zadovoljio sve potrebe svojih partnera.
JANAF d.d. već 12 godina ima ugovore o transportu s MOL Grupom i opskrbljuje njihove dvije rafinerije sa sirovom naftom.
Radi se o rafineriji Szashalombatta pokraj Budimpešte, kapaciteta 8,1 milijun tona godišnje prerade, i rafineriji Bratislava, kapaciteta šest milijuna tona godišnje prerade.
Podsjećamo, mađarski ministar vanjskih poslova Peter Szijjarto je prije mjesec dana rekao da Hrvatska nije pouzdana zemlja za tranzit nafte i da nisu izvršena neophodna ulaganja za povećanje kapaciteta naftovoda te da podatke o maksimalnom kapacitetu naftovoda nitko nije dokazao.
Svoja mišljenja objavio je na Facebooku samo dan nakon što je premijer Andrej Plenković rekao da će Janaf transportirati naftu prema Mađarskoj zato što je Ukrajina donijela odluku da zaustavi tranzit nafte, ruske tvrtke Lukoil, preko svog teritorija prema Mađarskoj i Slovačkoj.
Pročitajte još:
Szijjarto se tada požalio i da je Hrvatska podigla naknadu za tranzit nafte na pet puta više od prosječne tržišne naknade od početka rata i da je onemogućila MOL-u da ugovori dugoročnu isporuku.
Iz Janafa su odbacili njegove navode i istaknuli da su u 2023. s predstavnicima MOL Grupe testirali transportni kapacitet naftovoda na dionici prema mađarskoj granici i utvrdili kako se njime mjesečno može transportirati 1,2 milijuna tona sirove nafte. Poručili su i da nije istina da su podigli naknade u protekle tri godine. Objasnili su da metodologija kojom se izračunavaju naknade uzima u obzir duljinu i razinu iskorištenosti kapaciteta pojedine dionice naftovoda, kao i pregovarački proces te nije vezana uz pravnu osobu.
2 Odgovora
Znači svi sretni i zadovoljni, super
Samo neka on testira!