HŽ Putnički prijevoz d.o.o. (HŽPP) nije osigurao putnicima informacije o poremećajima i kašnjenjima te o sljedećem kolodvoru na koji vlak dolazi pa mu prijeti kazna, utvrdio je inspektor Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM).
“Nakon višekratnih izvida u vlakovima između studenog 2024. i travnja 2025. godine, utvrđeno je da HŽ Putnički prijevoz nije osiguravao informacije putnicima, čime je prekršio odredbe Uredbe (EU) 2021/782 Europskog parlamenta i Vijeća. Ako HŽPP ne postupi po nalogu, odgovornoj osobi prijeti novčana kazna od 10.000 eura, a za daljnje neispunjavanje i veća kazna”, objavio je Miran Gosta, ravnatelj HAKOM-a.
U službenom rješenju HAKOM-a navedeno je da željeznički prijevoznik u roku od 30 dana od dana primitka rješenja mora u svim vlakovima putnicima pružati relevantne informacije tijekom putovanja. Uz to, morat će u roku od tri dana od dana izvršenja naredbe dostaviti na uvid HAKOM-u dokaze da je ispunio sve što su mu odredili.
“Vlakovi često voze sporije ili kasne jer je u tijeku obnova godinama zapuštane željezničke infrastrukture. Putnici u vlaku to znaju i razumiju. Zato je bitno omogućiti im informacije u stvarnom vremenu o tome kako će izgledati putovanje”, istaknuo je Gosta.
Dodao je kako su iz HŽPP-a poručili da ne pružaju informacije jer nemaju dovoljno osoblja, ali i zbog tehničkih ograničenja. Međutim, inspektor je zaključio da to nije dovoljno dobro opravdanje.
U rješenju piše da su kondukteri rekli kako su zbog velike frekvencije putnika, neobavještavanja o kašnjenju, putovanja starijih i osoba s invaliditetom, usmeno pomagali putnicima tijekom pregleda karata i najavljivali im kašnjenja.

“Nadzirana osoba navodi za svaki vlak je li prometovao s ili bez vlakopratnog osoblja. U svezi dostupnosti podataka na službenim mrežnim stranicama nadzirana osoba navodi da iste preuzimaju sa servisa HŽ Infrastrukture d.o.o. i kao takve ih prikazuju putnicima u online prodaji. Nadzirana osoba za vlakove koji su prometovali bez osoblja i u kojima nije bilo informacija o kašnjenju ne daje obrazloženje, već samo činjenično navodi kako nije bilo osoblja, što u konačnici znači da u takvom prijevoznom sredstvu nema tko pružati informacije. Također, kaže da ako ne prometuje prijevozno sredstvo s automatiziranom najavom kolodvora, onda nema ni tko pružiti informaciju o sljedećem kolodvoru”, dodao je inspektor Kristijan Solina u rješenju.
Inače, HŽPP je od 2017. godine tri puta platio kaznu zbog problema s informiranjem putnika, a dosad su uplatili 8.600 eura, piše Jutarnji list. Pitanje je koliko još kazni će platiti prije nego što se nešto promijeni. Iz tvrtke su poručili da 55 posto njihovih vlakova ima sustav za najavu i da će isti biti instaliran u neke starije vlakove do 2026. godine. Dodali su i da vlakopratno osoblje daje obavijesti u onim vlakovima u kojima nema takvog sustava, ali da to ne stignu uvijek učiniti zbog drugih zaduženja. Kako bi putnicima olakšali putovanja, najavili su i izradu nove aplikacije koja bi trebala imati sve relevantne informacije.
Neugodnu situaciju s HŽPP-om imao je, uz mnoge druge putnike, i nagrađivani profesor matematike Toni Milun. Prije otprilike dva mjeseca objavio je na društvenim mrežama kako je gotovo sat vremena čekao da vlak krene, a nitko putnike nije obavijestio da će biti kašnjenja. Uz to, kondukterka mu je rekla da nisu ni mogli obavijestiti putnike jer razglas ne radi.
Podsjećamo, u veljači ove godine HŽPP je objavio otvoreni postupak javne nabave za pet elektrodizelskih vlakova za daljinski promet, četiri elektrobaterijska vlaka i četiri baterijska vlaka ukupne vrijednosti 107,3 milijuna eura bez PDV-a. Novi vlakovi bi navodno trebali imati sustav za informiranje putnika.
Pročitajte još:
Vlakovi se financiraju u sklopu projekta ‘Revitalizacija željezničkog sustava Republike Hrvatske’, iz zajma Europske investicijske banke.
S obzirom na ‘štednju’ kada je riječ o sustavima za informiranje putnika, zanimljivo je vidjeti koliko je HŽPP uprihodovao prošle godine. Ukupni prihodi HŽ Putničkog prijevoza d.o.o. lani su iznosili 144.697.858,91 eura, a dobit 5.279.025,89, prema podacima CompanyWalla. Trenutačno imaju 1.602 zaposlenika, a prosječna neto plaća po zaposlenom im je 1.280,72 eura.
8 Odgovora
Ma da je barem to što ne govore koja je iduća stanica, nego vlakovi niti ne dolaze na vrijeme ali za to nikom ništa naravno..
Treba ih oštro kazniti
Slažem se. Umjesto Sesveta, završio sam u Čačincima.
Užas je taj HŽ!
Bitno da im HNB odobrava milijunske kredite, a nisu sposobni pružiti osnove svojih usluga. Sramota
Joj joj da je bar to problem
Dok se dođe do odredišta stignu putnicima pročitati “Zločin i kaznu”, pet puta.
Neka ih se kazni za ovakve stvari i ovako su katastrofa šta se tiće svega