HTZ: U kolovozu zabilježen pad noćenja za dva posto

Canva
Turizam, ilustracija, Foto: Canva

Hrvatsku je u kolovozu ove godine posjetilo 4,96 milijuna turista, isto kao i u kolovozu lani, dok je ostvareno 31,1 milijun noćenja – za dva posto manje, podaci su iz sustava eVisitor koje je objavila Hrvatska turistička zajednica (HTZ).

Stranih turista je došlo nešto malo više od 4,4 milijuna ili jednako kao u istom lanjskom mjesecu, a oni su ostvarili 27,2 milijuna noćenja, za dva posto manje. Domaćih turista bilo je 500.000 ili četiri posto više nego u kolovozu prošle godine, a u ovogodišnjem su kolovozu ostvarili jednak broj noćenja ili 3,9 milijuna.

Većina noćenja ili 86 posto od ukupnih, registrirana je u komercijalnim smještajnim objektima, u nekomercijalnim 11 posto, a u nautici tri posto, dok je među vrstama komercijalnog smještaja daleko najviše ili 13 milijuna ostvarena u objektima u domaćinstvima, što je i 2,8 posto manje nego u lanjskom kolovozu. Slijede kampovi sa 6,3 milijuna noćenja, što je za 1,7 posto manje u odnosu na kolovoz prošle godine, dok su hoteli na trećem mjestu s 5,1 milijun noćenja i među prva tri mjesta jedini s rastom od oko jedan posto.

Po nacijama ili tržištima, od ukupnih noćenja najviše su i u ovogodišnjem kolovozu ostvarili njemački turisti, 6,7 milijuna, što je 5,8 posto manje nego u prošlogodišnjem kolovozu, a u prvih deset tržišta jedino su domaći ili turisti iz Hrvatske ostvarili isto noćenja ili 3,9 milijuna. Time su i na drugom mjestu, dok su treći slovenski turisti s 2,9 milijuna noćenja, za 0,4 posto manje.

Slijede poljski turisti, koji su s 2,3 milijuna noćenja u kolovozu među rijetkima u prvih deset tržišta s porastom od 7,4 posto u odnosu na lanjski kolovoz. Austrijski i talijanski turisti su s dva odnosno 1,8 milijuna noćenja bilježili pad od po 3,1 posto, dok su češki turisti imali 4,5 posto manje noćenja ili 1,3 milijuna, prenosi Hina.

Listu od top deset tržišta u ovom kolovozu završavaju slovački i nizozemski turisti, s nešto malo više od po milijun noćenja, pa je zabilježen pad od 3,9 odnosno 10,2 posto, dok su na desetom mjestu turisti iz Ujedinjenog Kraljevstva (UK), koji su rijetki s porastom u odnosu na lanjski kolovoz, od 2,1 posto, s 952.500 noćenja.

Po županijama i po noćenjima nema promjena u odnosu na prošle godine, pa su tako jadranske županije u kolovozu uobičajeno imale najviše turista i noćenja – redom Istarska, Splitsko-dalmatinska, Primorsko-goranska (Kvarner), Zadarska, Dubrovačko-neretvanska, Šibensko-kninska i Ličko-senjska, a iza njih dolazi Grad Zagreb, jedini s kontinenta, i sa znatno više noćenja nego primjerice slijedeća Karlovačka županija. Pritom su sve jadranske županije, osim Dubrovačko-neretvanske imale manje noćenja nego u lanjskom kolovozu – Istra oko dva posto manje, Kvarner oko 3,5 posto manje, Zadarska oko 1,3 posto manje, Šibensko-kninska oko 2,3 posto manje, dok je Splitsko-dalmatinska u noćenjima slična lanjskom kolovozu, a Dubrovačko-neretvanska jedina je bilježila blagi rast od 0,3 posto, kao i Grad Zagreb od 0,2 posto.

Unatoč nešto slabijem kolovozu, koji se nastavio i na nešto slabiji srpanj ove godine po fizičkom turističkom prometu, prvih osam mjeseci 2025. prošli su ipak s blagim porastima u odnosu na isto razdoblje prošle godine, zbog dobre predsezone. Turista je došlo ukupno nešto više od 17,1 milijuna ili dva posto više nego u lanjskih osam mjeseci, a porast od jedan posto donijelo je nešto više od 89,9 milijuna noćenja.

Stranih turista je došlo više od 14,8 milijuna ili jedan posto više nego u istom razdoblju prošle godine, a ostvarili su jednako noćenja ili nešto više od 78,7 milijuna. Domaćih turista bilo je osam posto više nego u prvih osam mjeseci prošle godine, odnosno više od 2,3 milijuna, a porast od tri posto ostvarili su i s više od 11,1 milijun noćenja.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari