Japansku autoindustriju potresa veliki skandal, nakon što je tamošnje ministarstvo prometa utvrdilo nepravilnosti u zahtjevima za certificiranje određenih modela automobila.
“Utvrđeno je da su proizvođači automobila dostavili netočne ili manipulirane podatke o sigurnosnim ispitivanjima kada su podnijeli zahtjev za certifikaciju vozila”, priopćilo je ministarstvo.
Riječ je o vozilima proizvođača Toyota Motor, Mazda, Honda, Suzuki i Yamaha Motor kojima je potom naređeno da obustave pošiljke nekih automobila.
Najnovije informacije o sigurnosnim problemima uslijedile su nakon što je ministarstvo krajem siječnja zatražilo od proizvođača automobila da istraže zahtjeve za certifikaciju nakon skandala sa sigurnosnim testom u Toyotinoj kompaktnoj automobilskoj jedinici Daihatsu koji se pojavio prošle godine.
Toyota je rekla da su se nepravilnosti dogodile tijekom šest različitih testova provedenih 2014., 2015. i 2020. godine. Pogođena vozila bila su tri proizvodna modela – Corolla Fielder, Corolla Axio i Yaris Cross – i ukinute verzije četiri popularna modela, uključujući jedan koji se prodaje pod luksuznom markom Lexus.
Stoga smo odlučili kontaktirati hrvatsku podružnicu Toyote kako bismo utvrdili jesu li sporna vozila bila prodavana i u našoj zemlji.
“Ne radi se o vozilima koja se proizvode za EU tržište. Yaris Cross koji se prodaje u Europi, odnosno u Hrvatskoj, proizvodi se u Francuskoj i Češkoj. Sukladno tome u Hrvatskoj nemamo obuhvaćenih vozila”, odgovorili su iz Toyote Hrvatska za Financije.hr.
Spomenutim skandalom obuhvaćena je i Honda koja je utvrdila nepravilnosti prilikom ispitivanja buke u razdoblju duljem od osam godina do listopada 2017. na dvadesetak modela koji se više ne proizvode.
“Ukoliko dobijemo službenu informaciju od proizvođača ili sustava Rapex vezanu uz navedenu vijest istu ćemo Vam proslijediti”, istaknuli su iz Honde Hrvatska koje smo također pitali jesu li se neki od tih modela našli i na hrvatskom tržištu.
I Mazda je obustavila isporuke svog sportskog automobila Roadster RF i hatchbacka Mazda2 od prošlog tjedna nakon što je otkrila da su radnici izmijenili rezultate ispitivanja softvera za kontrolu motora.
Također je utvrđeno da su testovi sudara modela Atenza i Axela, koji više nisu u proizvodnji, neovlašteno mijenjani s pomoću tajmera za aktiviranje zračnih jastuka tijekom nekih testova frontalnog sudara, umjesto da se oslanjaju na ugrađeni senzor za otkrivanje pogotka.
Pročitajte još:
Spomenuta Mazdina vozila, potvrdili su nam iz hrvatske podružnice tvrtke, nisu prodavana u našoj zemlji.
“Situacija u Japanu povezana je s posebnim homologacijskim testiranjem koje se provodi za modele koji se prodaju na japanskom tržištu. Automobili koji se prodaju u Europi homologirani su od strane europskih vlasti. Svi Mazdini automobili u Europi prošli su potrebne testove i ova istraga ne utječe na Mazdine automobile na cesti ili u Mazdinim salonima u Europi”, kazali su za Financije.hr.
17 Odgovora
Sigurno.
Hrvatski predstavnici Toyote, to je nešto kao japanski predstavnici Stojadina.
Hahah, ovo vam je odlična šala 😁👌🏻
Uf, odahnula sam!
Baš čudno
Baš im vjerujemo
Sva sreća pa nema spornih vozila u Hr
mos mislit
Da, da .. sigurno
Nema kod nas, hahaha!
Tko bi rekao
Obustave…
Možeš mislit
Srećom moj auto je starijeg godišta kad još nije bilo tih elektronskih manipulacija.
Miroslav dobro pise…
stalno neki ko fol skandali u autoindustriji
Vanja9, hehehe!