Hrvatska gaming industrija lani imala više zaposlenih, ali manje prihode i dobit

Analiza hrvatske industrije proizvođača videoigara, Foto: Damir Senčar/Hina

Hrvatsku gaming industriju u 2023. godini nije zahvatio svjetski trend otpuštanja nego je zapošljavano više nego u 2022., ali su ukupni prihodi i dobit bili manji nego u godinama pandemije kada se više igralo, istaknuto je u utorak na konferenciji za medije, na kojoj je najavljen i sajam Reboot InfoGamer.

Na konferenciji telekoma A1 Hrvatska, Klaster proizvođača hrvatskih proizvođača videoigara (CGDA) predstavio je analizu hrvatske industrije gaminga ili videoigara za 2023., pri čemu je tajnik tog Klastera i direktor Gamechuck studija Aleksandar Gavrilović naglasio da je u prošloj godini zaposleno 532 ljudi ili tridesetak više nego u 2022. Kada se dodaju samozaposleni i suradnici, taj broj je puno veći.

Ukupni prihodi industrije u 2023. godini, piše Hina, pali su na 56,6 milijuna eura, s 61,8 milijuna eura koliki su bili u 2022. i 2021., dok je ukupna neto dobit smanjena za oko deset posto, na 10,3 milijuna eura.

To je Gavrilović ocijenio dobrim, s obzirom da je za cijelu industriju u svijetu prošla godina bila jako teška. Smatra da pad nije drastičan i strukturni, nego više stabilizacijski nakon pandemije.

Prihodi bi bili i veći da primjerice nema dvostrukog oporezivanja sa SAD-om, poručio je Gavrilović. Dodao je kako procjene za 2024. idu u smjeru 2023., ali je još rano za dublje ocjene.

Analizom za 2023. obuhvaćeno je više od 60 tvrtki koje se primarno ili dijelom bave videoigrama. Među njima je u 2023. bilo dvostruko više nego u 2019. ili ukupno 16 onih koje su zapošljavale više od deset ljudi, što je ocijenio već “vrlo ozbiljnim poslom”. Od njih su u top deset s najvećim udjelom u ukupnim prihodima Nanobit, Pine Studio, Gamepires, Croteam, DEV, Fury Studios i druge.

Zanimljivim je Gavrilović označio to što je 2023. bila prva godina u kojoj top deset tvrtki ne drže oko 90 posto svih prihoda nego je to sada manje, kao i to što je toj industriji u Hrvatskoj zaposleno oko 30 posto žena, što je jedan od najvećih postotaka u Europi.

Od izazova odnosno problema, osim dvostrukog i oporezivanja rada, analiza je dala vrlo nisku ocjenu poslovnoj klimi u Hrvatskoj, zbog čega mnogi razmišljaju o preseljenju tvrtke u neku drugu zemlju, a nedostaje i financiranja tj. investicija, jer iako HAVC i Ministarstvo kulture i medija financijski podržavaju gaming to je ipak premalo za ozbiljniji posao razvoja i plasmana igre na tržište.

3 Odgovora

  1. Ovo je stvarno odlično za ćuti, bez obzira što su prihodi pali. To je definitivno jedna od branši budućnosti i u njoj ima jako puno potencijala

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari

Pozivamo vas da podijelite svoje mišljenje ispunjavanjem ankete i pomognete nam poboljšati naše usluge!