Četvrto izdanje najvećeg tech događaja u regiji, Game Changer konferencije, proteklo je u znaku AI-ja, novih tehnologija i njihovih utjecaja na poslovanje, zdravstvo i mnoga druga područja svakodnevnog života.
Tako je već na početku konferencije bilo govora o utjecaju gamifikacije na zdravstvo, i to u obliku kampanje “Ispravite se”. Riječ je o kampanji Croatia Poliklinike, nastaloj u suradnji s Go2Digitalom, agencijom Bruketa&Žinić&Grey i agencijom Millenium promocija.
Centralni dio kampanje je citylight opremljen računalnim vidom i softverom za analizu koji prolaznicima omogućuje da provjere svoje držanje u stvarnom vremenu. Osobe kod kojih su primijećene nepravilnosti potom su dobile mogućnost automatskog naručivanja na pregled.
Davor Bruketa iz agencije Bruketa&Žinić&Grey istaknuo je da umjetna inteligencija otvara potpuno novo područje vrlo personaliziranih interakcija pa se može reći da kao što mi gledamo oglas, tako i oglas gleda nas.
Marketinški direktor Go2Digitala Dean Udatny pojasnio je da su ti citylightovi postavljeni na tramvajskim stanicama te da ih je dosad testiralo više od 100.000 ljudi koji su se odmah počeli bolje držati.
Petya Rusinova, viša menadžerica za platna rješenja Vise, u kratkom je izlaganju naglasila da AI postaje ključni dio plaćanja, kao i da će u budućnosti sav platni promet postati digitalan. Predstavila je i novu uslugu Visa Intelligent Commerce uz koju će, u skorijoj budućnosti, biti moguće dogovoriti čitavo putovanje i platiti sve što je potrebno na jednom mjestu.
U fokusu panela “Matrix Has a Business Plan” ponovno je bila umjetna inteligencija i sveprisutno pitanje hoće li ona uskoro uzeti poslove ljudima.
Damir Ciglar, glavni izvršni direktor Imaga, naglasio je da je industrija oglašavanja tradicionalno prva koristi tehnološke novine pa su tako nedavno lansirali i prvu reklamu u cijelosti napravljenu AI-jem. Iznio je i podatak da, Prema istraživanju Adobea, 70-80 posto agencija koristi neki AI alat u svakodnevnom poslovanju.

Davor Bruketa je dodao kako se zahvaljujući AI-ju nije smanjio broj ljudi koji rade, nego proizvode više sadržaja.
“Nekad bi kopali mjesecima i čitali znanstvene radove, dok AI-ju za to treba nekoliko minuta”, kazao je Bruketa koji smatra da će umjetna inteligencija oduzeti posao prvo onima koji su u svom radu osrednji, primjerice osrednjim fotografima ili ilustratorima.
Fran Mubrin, kreativni direktor 404 agencije i MYTY grupe, otkrio je AI histerija iznutra nije tako velika, a prema njegovom mišljenju takvim je alatima moguće poboljšati jako puno fizičkih stvari.
Jedno od najzanimljivijih predavanja održali su Vlad Grankovsky i Tinnix Ho, osnivači Hidoba Researcha, istraživačkog startupa u kojem je nastao i humanoidni robot kojega smo također imali prilike upoznati.
Tinnix Ho je napomenula kako određene vrste humanoidnih robota već koristimo, a da toga nismo ni svjesni, i to za radnje kao što su kuhanje kave ili usisavanje. Vlad je dodao i da sve više ljudi upotrebljava AI za romantične odnose, točnije kako bi od umjetne inteligencije dobio empatiju i razumijevanje.
Spajanje robotike i AI-ja bit će četvrta, zasad posljednja faza razvoja u kojoj će humanoidni roboti, primjerice, čuvati djecu, možda se čak i integrirati u društvo.
Prije toga, AI je prestao biti samo tekstualan, već je prvo dobio glas, a potom i video oblik. Grankovsky vjeruje da će uskoro moći zamjenjivati i učitelje, dok vani sve više obavlja razgovore za posao, barem u prvom krugu.

S nekoliko riječi okupljenima se obratio i robot koji je, kako je objasnila Ho, trenutno na razini tinejdžera, što znači da je vrlo sarkastičan i nije ga briga ako nekoga uvrijedi.
Panel “Where the Money Goes” upoznao nas je s poslovanjem VC fondova, točnije načinom na koji odabiru startupe u kojem će uložiti.
Božidar Pavlović, partner AYMO Ventures fonda, rekao je kako u Hrvatskoj nema dovoljno VC fondova, dok istovremeno velik broj startupa traži investicije. Dodao je da će njihov fond u narednih pet godina za ulaganje imati na raspolaganju 150 milijuna eura.
Mili Ibrulj iz Fil Rouge Capitala je pojasnio da su ulagači prvenstveno fokusirani na ljude, odnosno žele vidjeti da su spremni na odricanja i uložiti svoje vrijeme.
Na pitanje što ih smeta kod “pitcheva”, Pavlović je izdvojio aroganciju i tipfelere, dodavši kako ljudi iz startupa moraju znati da su fondovi tu da zarade novac svojim partnerima, a ne samo da bi ulagali. Smatra se Ai skeptikom i vjeruje kako će taj balon uskoro puknuti.
“Ako se to doista dogodi, pitanje je što će biti s velikim data centrima”, kazao je.
Pročitajte još:
Za kraj je naveo i da Hrvatska ima potencijala za nove jednoroge poput Infobipa ili Mate Rimca, što će se po njemu dogoditi u naredne dvije godine.
Od popratnih sadržaja konferencije vrijedi izdvojiti gaming arenu, gdje je, među ostalim, studio Gamepires predstavio drugi nastavak svjetski poznate videoigre “SCUM”.