Danska gradi najduži podvodni tunel na svijetu koji je istovremeno i najduži svjetski željezničko-automobilski tunel, koji će je ispod Baltičkog mora spajati s Njemačkom. Za nekoliko godina, tunel Fehmarnbelt skratit će putovanje iz Hamburga u Kopenhagen s pet na manje od tri sata, a ono za što je trajektu potrebno 45 minuta, vozilima će se prolaziti za deset, a vlakom za sedam minuta.
Cijena projekta je 7,45 milijardi eura, a osim željezničke veze, tunel će imati i autocestu s četiri trake. Ukupna dužina tunela iznosit će 18 kilometara, a radi se o takozvanom uronjenom tipu tunela. Bit će postavljen na dnu Baltičkog mora, u rovu širine 40 do 50 metara i dubokom 12 do 15 metara.
Tunel je ključna komponenta Skandinavsko-Mediteranskog koridora, transportne mreže koja se proteže skoro 5.000 kilometara od Sredozemnog mora do Finske, objavila je CINEA – Europska agencija za klimu, infrastrukturu i okoliš na društvenoj mreži X.
EU program CEFT transport podupire projekt s više od milijardu eura.
The first #tunnel element of the Fehmarnbelt link between #Denmark and #Germany has been completed – Congratulations to all those involved!
— CINEA🇪🇺 (@cinea_eu) June 17, 2024
The #EU #CEFTransport programme is supporting the project with over €1 billion.#EUGreenDeal pic.twitter.com/QqKfrpriva
Danski ministar prometa, Thomas Danielsen, istakao je da je veliko zadovoljstvo što je najveći danski infrastrukturni projekt dosegao još jednu prekretnicu.
“S tunelom Fehmarnbelt dobivamo fantastičan prekogranični infrastrukturni projekt. To je prekretnica u danskoj povijesti”, rekao je Danielsen na otvorenju prvog elementa ovog tunela, koji je službeno otvorilo Njegovo Veličanstvo kralj Frederik X od Danske.
Izgradnja tunela Fehmarnbelt službeno je započela početkom 2021. godine istočno od Rødbyhavna. Iskopat će se 18 km dug rov od Danske do Njemačke kako bi se smjestili elementi tunela. Elementi tunela će biti uronjeni u rov, spojeni i pokriveni šljunkom, pijeskom i kamenom. Višak materijala od jaružanja koristit će se za izgradnju novih obalnih područja u blizini Rødbyhavna i u ograničenom opsegu na Fehmarnu. Nešto više od tri godine kasnije izgrađen je najveći i najnapredniji svjetski pogon za proizvodnju betonskih elemenata u kojem će se proizvoditi elementi za tunel, dugi 217 metara i teški 73.500 tona.
Mikkel Hemmingsen, izvršni direktor tvrtke Sund & Bælt, danske državne tvrtke zadužene za izgradnju tunela Fehmarnbelt, istaknuo je važnost projekta Fehmarnbelt za dansko znanje i iskustvo u inženjerstvu i megaprojektima.
“Danas je vidljiv dokaz koliko smo daleko stigli. Baš kao što se ovaj projekt nadovezuje na iskustvo iz Velikog Belta i Øresunda, tunel Fehmarnbelt pokazat će put za mnoge druge velike projekte u Danskoj i ostatku svijeta” rekao je Hemmingsen.
Tunel Fehmarnbelt je projekt koji osigurava i stotinama pripravnika obrazovanje u sklopu projekta. Andreas Madsen, jedan je od njih i radi za operatera u FLC-u.
“Kao pripravnici na projektu Fehmarnbelt, mi smo dio obučene radne snage budućnosti, koja će biti jako potrebna. Nadam se da stojeći ovdje danas, možemo doprinijeti dopiranju do drugih mladih ljudi s porukom da je strukovno obrazovanje vrlo uzbudljivo” rekao je Madsen.
Pročitajte još:
Na svečanom otvorenju otkrivena je i spomen ploča koja će biti postavljena u dovršenom tunelu. Također, otkrivena je i vremenska kapsula u koju su gosti, na svečanosti i u izložbenom centru projekta u Rødbyhavnu, imali priliku staviti predmet ili poruku za budućnost. Ona je zakopana kod ulaza u tunel kao pozdrav budućim generacijama.
4 Odgovora
Lipo
Hoće li se moci vidjeti ribice?
Wow, predivno!
Zanimljivo