General Motors (GM), jedan od najvećih proizvođača automobila u SAD-u, rekao je da je predan izgradnji profitabilnog i održivog poslovanja u Kini, najvećem svjetskom tržištu.
Proizvođači automobila teško napreduju u Kini jer lokalni proizvođači nastavljaju s izdavanjem pristupačnih modela, prenosi Reuters. GM se također suočava sa sve većim nadzorom investitora u vezi s poslovanjem u Kini, koje se u proteklom desetljeću promijenilo iz pokretača profita u gubitak financijskih sredstava tvrtke.
Proizvođač automobila sa sjedištem u Detroitu rekao je prošlog mjeseca da će raditi na restrukturiranju svog poslovanja u Kini i da planira smanjiti potrošnju tamo, piše China Daily. Financijski direktor GM-a Paul Jacobson je prošli tjedan rekao da bi poslovanje GM-a u Kini moglo biti dobro, ali je ponovno potvrdio potrebu za određenim promjenama.
Jedan dio restrukturiranja poslovanja u Kini započeo je otpuštanjem osoblja. Predstavnici tvrtke uskoro će se sastati i s lokalnim partnerom SAIC-om kako bi isplanirali veću strukturnu reviziju svojih tamošnjih operacija, što bi moglo značiti da se prodaja proizvođač automobila vjerojatno neće vratiti na vrhunske razine iz 2017. godine.
GM navodno smanjuje broj zaposlenih u odjelima povezanim s kineskim tržištem, uključujući istraživanje i razvoj te će sa SAIC-om raspravljati o smanjenju kapaciteta za proizvodnju američkih tablica u Kini. Restrukturiranje predstavlja veliki zaokret u strategiji GM-a, koji je zaradio milijarde dolara u Kini još 2018. godine.
Promjena poslovanja uključuje i prelazak na proizvodnju električnih vozila, fokusiranje na više luksuznih modela te uvoz premium vozila. Smanjenje tvorničkih kapaciteta i dodatna otpuštanja su još uvijek u razmatranju. GM će lokalno nastaviti proizvoditi jeftinije automobile i električna vozila sa SAIC Motor Corpom i Wuling Motorsom, od kojih će se neka izvoziti iz Kine.
GM je nedavno rekao da je domaćim kineskim proizvođačima automobila bitniji tržišni udio nego profit, što otežava održavanje količine prodaje. Kao rezultat toga, GM je poručio da radi s lokalnim partnerima na reviziji svog poslovanja u Kini. To može značiti da će se njihovi troškovi u budućnosti povećati, a zbog toga bi i gubici mogli biti znatno veći.
Ugovor s državnom tvrtkom SAIC, koji su potpisali na 30 godina, istječe 2027. godine, a GM želi vratiti poslovanje na održivu profitabilnost prije toga. Cilj je da partnerstvo SAIC-a i GM-a, koji zajedno proizvode Buick, Cadillac i Chevrolet, bude u jačoj financijskoj poziciji kako bi mogli financirati vlastite operacije i programe razvoja vozila.
Drugo partnerstvo u Kini, poznato kao SAIC-GM-Wuling Automobile Co. Ltd., proizvodi mala i jeftina vozila, prenosi Mint. Njegova prodaja se održala bolje zbog prodaje pristupačnijih električnih vozila poput Hongguang Mini električnog automobila. Wuling je pod kontrolom tvrtke u državnom vlasništvu, Guangxi Automobile Group.
U posljednjem tromjesečju, koje je završilo 30. lipnja, GM je izgubio 104 milijuna dolara u poslovanju u Kini, što je samo dio gubitka iz prvog polugodišta 2024. koji su ukupno iznosili 210 milijuna dolara. Proizvođač automobila se nadao da će uspjeti smanjiti proizvodnju u prvom kvartalu i vratiti se na profitabilnost.
Pročitajte još:
GM je jedna od stranih automobilskih marki s najdužim stažem koja proizvodi lokalno u Kini, postavši tek druga strana marka koja je dobila dopuštenje za to 1997. godine nakon Volkswagena. Njegova je prodaja dosegla vrhunac s četiri milijuna u 2017., a prošle godine je pala za gotovo polovicu na 2,1 milijun.
U zadnjem tromjesečju, GM-ova prodaja u Kini pala je za 29 posto na 373.000 vozila, a prodaja se smanjila za sve njegove američke marke, uključujući Buick, Cadillac i Chevrolet. Prodaja vozila proizvođača SAIC-GM-Wuling Automobile pala je za samo 12 posto u tom razdoblju. GM smatra da to partnerstvo ima bolje izglede jer proizvodi kompaktna električna vozila za kojima potražnja u Kini i dalje raste.
4 Odgovora
Moraju otpuštati, sta ce drugo..
Jadni ljudi!
A, Dorina!
Koma