Europska unija želi da Indija ukine sve carine na uvoz automobila, u sklopu velikog trgovinskog sporazuma između dvije strane o kojem se pregovara već godinama, a čini se da je vlada premijera Narendre Modija spremna na drastično rezanje uvoznih nameta, izvijestio je Reuters u ponedjeljak.
Indija je spremna na postupno snižavanje tarifa na 10 posto, s današnjim više od 100 posto, izvještava Reuters, unatoč tome što lobiranju tamošnje autoindustrije da se zadrži barem carina od 30 posto, te da se barem još četiri godine ne diraju carine na uvozna električna vozila, kako bi se zaštitila domaća industrija.
Zahtjevi EU-a dolaze nekoliko tjedana nakon što je vlada američkog predsjednika Donalda Trumpa zatražila slično ukidanje uvoznih carina na sve automobile, uključujući i električna vozila, u sklopu bilateralnih trgovinskih pregovora. Smanjenje carine u Indiji bila bi velika pobjeda europskih igrača kao što su Volkswagen, Mercedes-Benz i BMW, jer bi se značajno povećao njihov pristup indijskom tržištu. To bi mogla biti i pobjeda za američku Teslu koja će ove godine započeti s prodajom električnih vozila u Indiji, najvjerojatnije proizvedenih u njemačkoj tvornici u Berlinu.
Na indijskom tržištu automobila godišnje se proda 4 milijuna vozila, što znači da je treće po veličini na svijetu. No, ono je i jedno je od najzaštićenijih tržišta na svijetu, gdje se uvozna roba oporezuje po visokim stopama, za koje domaći proizvošači kažu da su potrebne radi zaštite ulaganja u lokalnu proizvodnju. Velike indijske autokompanije kao što su Tata Motors i Mahindra & Mahindra posebice se zalažu protiv snižavanja uvoznih carina za električna vozila.
Indijska automobilska industrija predlaže smanjenje carina na ograničeni broj benzinskih automobila na 70 posto, s današnjih više od 100 posto, a zatim smanjenje davanja u fazama, dok ne dosegnu 30 posto. Kada se radi o električnim vozilima, domaći autosektor želi da se ništa ne mijenja barem do 2029. godine.
Pročitajte još:
Iako je nejasno je li Indija već dala svoju ponudu Europskoj uniji od 10 posto carina, analitičari očekuju da će obje strane biti fleksibilnije u pregovorima s obzirom na opasnost od globalnog trgovinskog rata i recesijskog utjecaja velikog povećanja carina američkog predsjednika Trumpa.
Indija i EU pregovaraju o sporazumu o slobodnoj trgovini već godinama, a u veljači su se dogovorili da će ga do konca ove godine konačno dovršiti, u pokušaju da i jedni i drugi ublaže efekte Trumpovih carina.
Jedan odgovor
Americke carine ce potaknuti nova udruženja i nove trgovine na svjetskoj razini. Mozda je jedna i ova izmedju EU i Indije.