Europska središnja banka (ESB) raspisala je javni natječaj za dizajn budućih euronovčanica, što je sljedeći korak u postupku redizajniranja euronovčanica, priopćeno je iz ESB-a.
Nakon savjetovanja sa stručnjacima i javnošću Upravno vijeće ESB a odabralo je dvije moguće teme budućih euronovčanica. To su “Europska kultura”, s naglaskom na zajedničkim kulturnim prostorima i istaknutim Europljanima, te “Rijeke i ptice“, s naglaskom na otpornosti i raznolikosti prirodnih ekosustava u Europi.
Natječaj za dizajn, na koji se mogu prijaviti grafički dizajneri s boravištem u Europskoj uniji, raspisuje se kako bi se prikupili najbolji prijedlozi dizajna budućih euronovčanica.
Natječaj će imati dvije faze: fazu prijave i fazu predlaganja dizajna. U fazi prijave dizajneri će morati ispuniti posebne uvjete određene u pozivu na natječaj. Ocjenjivat će ih se na temelju njihovih kvalifikacija i postignuća.
Odabrani dizajneri bit će pozvani da u sklopu druge faze podnesu svoje prijedloge dizajna. Skupina neovisnih stručnjaka, takozvani „Ocjenjivački sud“, ocijenit će prijedloge i odabrati najviše pet po temi.
„Euro nije samo valuta, on simbolizira europsko jedinstvo i raznolikost. Ovim natječajem pozivamo dizajnere iz cijele Europe da oblikuju budućnost naših novčanica, koje će biti izraz našeg zajedničkog kulturnog identiteta i prirodne baštine“, rekla je predsjednica ESB a, Christine Lagarde.

Po završetku natječaja, javnost će se pozvati da iznese svoje mišljenje o odabranim prijedlozima. Očekuje se da će Upravno vijeće odlučiti o konačnom dizajnu do kraja 2026. godine, navedeno je u priopćenju.
Nove novčanice bit će spremne za optjecaj nekoliko godina nakon donošenja konačne odluke o dizajnu i nakon proizvodnje.
ESB i nacionalne središnje banke europodručja zaduženi su za održavanje inovativnosti, sigurnosti i učinkovitosti euronovčanica kao sredstva plaćanja. Redoviti razvoj novih serija novčanica uobičajena je praksa svih središnjih banaka. U svijetu u kojem se tehnologije reprodukcije novčanica brzo razvijaju i u kojem krivotvoritelji mogu lako pristupiti informacijama i materijalima treba redovito izdavati nove novčanice, navodi ESB.
Pročitajte još:
Osim toga, ESB smanjuje utjecaj euronovčanica na okoliš tijekom njihova cijelog životnog ciklusa i zalaže se za njihovu veću prepoznatljivost i uključivost u odnosu na Europljane u svim dobnim i drugim društvenim skupinama, uključujući ranjive skupine kao što su slijepe i slabovidne osobe.
Podrobnije informacije o natječaju mogu se pronaći na službenim stranicama ESB-a, a dizajneri zainteresirani za sudjelovanje mogu se prijaviti do 18. kolovoza.