Deutsche Bahn imao znatno manji gubitak u 2024. godini

Markus Winkler/Pexels
Deutsche Bahn, ilustracija, Foto: Markus Winkler/Pexels

Deutsche Bahn je 2024. godinu zaključio s osjetno manjim gubitkom zbog pomoći vlade s troškovima održavanja infrastrukture i zbog subvencioniranja karata u regionalnoj mreži.

Prihod grupe iznosio je 26,2 milijarde eura i zadržao se uglavnom na razini 2023. godine. Neto gubitak Deutsche Bahna smanjen je za 33 posto, na 1,8 milijardi eura. Kad se isključe kamate i porezi, operativnog gubitka gotovo da nema, pao je na 333 milijuna eura. U 2023. iznosio je 2,1 milijardu eura.

Do boljeg rezultata u 2024. ponajprije je došlo zbog državne pomoći s troškovima održavanja infrastrukture. Uprava ističe i pozitivan rezultat DB Regionala zbog subvencioniranja cijena karata.

Bilancu je željezničkom prijevozniku lani poboljšala i prodaja logističke podružnice DB Schenker danskom konkurentu DSV-u koja će biti finalizirana ove godine. Prihod od prodaje iznosit će oko 14,3 milijarde eura i bit će usmjeren u smanjivanje duga od 30 milijardi eura, prenosi Hina.

Usprkos boljim rezultatima u 2024., Deutsche Bahn suočava se s najvećom krizom u 30 godina, od željezničke reforme iz 1994. kad je tvrtka poprimila današnji oblik. Na tu krizu upozorio je izvršni direktor Richard Lutz, naglasivši da Deutsche Bahn ne zadovoljava očekivanja klijenata na nekoliko ključnih područja.

Vlakovi su na dugim rutama kasnili najviše otkada je državno željezničko poduzeće osnovano, naglasio je Lutz, napominjući da je samo 62,5 posto odlazaka i dolazaka pratilo raspored te da je željeznička mreža zapuštena i preopterećena. U 2024. Deutsche Bahn je pokrenuo projekt restrukturiranja koji bi trebao poboljšati infrastrukturu, željezničke usluge i profitabilnost, naveo je izvršni direktor, ustvrdivši da su prvi rezultati već vidljivi.

Deutsche Bahn prvi je puta uspio zaustaviti propadanje infrastrukture, što je donijelo zaokret u poslovanju, rekao je Lutz. Zbog značajnog povećanja državne potpore tvrtka je prošle godine uložila čak 18,2 milijarde eura, ponajviše u infrastrukturu.

U ovoj godini planiraju povećati bruto kapitalna ulaganja na više od 20 milijardi eura, uz pomoć države, a fokus će ponovo biti na infrastrukturi. Procjenjuju da će im prihod ove godine premašiti 27 milijardi eura i da će ponovo poslovati u plusu. Neto dug trebao bi se smanjiti na 26 do 28 milijardi eura.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari