Ovogodišnji Black Friday (Crni petak) mogao bi po podacima HGK generirati potrošnju u Hrvatskoj od 108 milijuna eura – što je sedam milijuna eura više nego lani – dok se u mjesecu prosincu očekuje potrošnja od 2,5 milijarde eura, nasuprot lanjskih 2,3 milijarde eura.
Na očekivanje nešto veće potrošnje na Crni petak i tijekom cijelog prosinca u odnosu na isto razdoblje lani upućuju pozitivni makroekonomski pokazatelji i trendovi u maloprodaji od početka godine, kažu analitičari HGK.
Prema podacima koje su iznijeli u četvrtak, u prvih deset mjeseci ove godine broj fiskaliziranih računa porastao je za 0,56 posto, a promet za 6,53 posto, dok je prosječan iznos fiskaliziranog računa iznosio 17,47 eura, što je rast od 5,93 posto u odnosu na isto razdoblje lani.
Po statistikama DZS u listopadu 2025., u usporedbi s istim mjesecom prethodne godine, kalendarski prilagođeni promet trgovine na malo realno je porastao za 4,1 posto. Od toga je promet trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima porastao za 1,6 posto, a promet trgovine na malo neprehrambenim proizvodima (osim trgovine motornim gorivima i mazivima) za 7,7 posto.
Promet trgovine na malo je u stalnom porastu, što potvrđuje DZS. Od kolovoza nadalje promet se povećao za 113,9 posto u rujnu te 102,4 posto od rujna do listopada. Istovremeno, u usporedbi s prošlom godinom, promet u internetskim trgovinama također bilježi rast. Najmanja promjena bila je u kolovozu (+3 posto), a najveća u rujnu (+5,9 posto).
Možemo i sa naše potvrditi kontinuirani rast e-commerce segmenta, jer uočavamo jasni godišnji rast i na našoj platformi. Na primjer samo u studenom zabilježili smo 29 posto više sesija u odnosu na isto razdoblje 2024. godine. No, nije samo Black Friday trenutak kada potrošači biraju e-trgovinu: u listopadu smo zabilježili +26 posto godišnjeg rasta, a u rujnu +22 posto.

Financije.hr pitale su za komentar ljude s platforme Jeftinije.hr, specijalizirane stranice za usporedbu cijena u svim online trgovinama, koji su nam potvrdili da je interes kupaca u vrijeme Black Friday popusta stvaran, te naveli u komentaru niz kategorija koje u to vrijeme u godini bilježe velik rast prodaje i pretraga.
Za većinu malih i srednjih trgovaca, Black Friday i blagdanska sezona u studenom i prosincu mogu generirati i do 50 posto godišnjeg prometa, što naglašava ključnu važnost ovog razdoblja za rast poslovanja i angažman kupaca. Ono što bi istaknuli jeste da je iz gornjih podataka vidljivo da pripreme za Black Friday sezonu počinje već krajem listopada i traje cijeli studeni.
Po podacima analitičara sa Jeftinije.hr najtraženije kategorije u 30 dana prije Black Fridaya (postotak promjene u odnosu na prethodnih 30 dana (promatrano razdoblje 60 dana) su štapni / ručni usisavači (+99,9 posto), televizori (+62,7 posto), aparati za kavu (+60,3 posto), perilice rublja (+44,2 posto), hladnjaci s ledenicom (+44,0 posto), pametni satovi (+34,1 posto), sušilice rublja (+33,5 posto), mobiteli i pametni telefoni (+18,9 posto), parfemi (+14,5 posto), zimske gume (+4,5 posto).
“Razlozi ovog trenda u studenom su predblagdanska kupovina, jer potrošači već kupuju poklone i opremu za kućanstva, posebno u kategorijama elektronike, kućanskih aparata i proizvoda za osobnu njegu; zatim Black Friday i sezonski popusti, jer velike rasprodaje potiču rast interesa, posebno za skuplje proizvode poput televizora, aparata za kavu i pametnih satova,” kažu sa Jeftinije.hr.
Drugi razlozi spadaju u praktične potrebe kućanstava – hladniji mjeseci povećavaju fokus na udobnost i učinkovitost doma, što se očituje u interesu za sušilice, perilice, hladnjake i usisavače, i nisu vezani samo za Black Friday. Tu je i činjenica da se bliži sezona poklona i darivanja jer su mobiteli, pametni satovi i parfemi popularni pokloni, što potiče ranu pretragu na internetu i kupnju.
Pročitajte još:
“S obzirom na razne medijske članke koji dovode u pitanje jesu li popusti stvarni, tj. jesu li trgovci doista predstavili opipljive popuste u ovo doba godine, na Jeftinije.hr su ove sezone kreirali posebnu kategoriju preko koje korisnici mogu pratiti kretanje cijena proizvoda u posljednjih 30 dana, i ističemo takve artikle na posebnoj podstranici,” rekao je za Financije.hr Tilen Terbuc sa stranice Jeftinije.hr.
“Budući da agregiramo podatke o cijenama većine hrvatskih trgovaca, sa sigurnošću možemo reći da Black Friday akcije ipak predstavljaju stvarne popuste, bez obzira na popularno rašireno mišljenje da se u to vrijeme na neki način ‘vara’ kupce,” dodaje Terbuc.









