Hrvatske autoceste d.o.o. (HAC) početkom srpnja, priopćile su da uvode sezonske cijene cestarina, koje su skuplje za deset posto osim za kamione i autobuse.
Tako je od srpnja za I. skupinu vozila, cijena cestarine na Autocesti A1 na dionici od Zagreba do Karlovca koštala 2,80 eura, umjesto dotadašnjih 2,50 eura, dok se na dionici Zagreb – Dugopolje cijena povećala na 26,40 eura umjesto 24 eura. Nadalje, vožnja dionicom autoceste Zagreb – Rijeka iznosi 10,10 eura, dok je do srpnja bila 9,20 eura, a dionica Zagreb – Goričan 6,40 eura, umjesto 5,80 eura.
Dionica Zagreb – Lipovac na A3 poskupila je na 18,60 eura sa 16,90 eura, a Zagreb – Osijek na 17,70 eura sa 16,10 eura.
No, potkraj rujna, kada se očekivalo da cijene sezonskih cestarina prestanu važiti, HAC je priopćio da iznosi, koji su navedeni kao sezonske cijene cestarina tijekom ljeta – ostaju i dalje na snazi.
„Izuzev sezonskih cijena cestarine kroz tri ljetna mjeseca, koje su uvedene 2017. godine kao jedna od mjera financijskog restrukturiranja tvrtki u cestovnom sektoru, ali koje se četiri godine (tijekom i nakon COVID krize) nisu primjenjivale, cijena cestarine nije se mijenjala od 2012. godine. S ovom promjenom jedinična cijena cestarine za osobna vozila ostaje na razini sezonskih cijena cestarine“, priopćeno je potkraj rujna iz HAC-a.
Hrvatske autoceste moraju korigirati cijene cestarine kako bi se osigurala financijska stabilnost, naveli su u priopćenju.
„Također je smanjena i cijena ENC uređaja na 15 eura. Korisnicima ovih skupina uz plaćanje cestarine ENC-om i dalje na raspolaganju stoje stimulativni modeli s popustom do 33,48 posto“, pojašnjeno je potkraj rujna iz HAC-a.
Povećanje cijena imala je i Srbija, koje je počelo također tijekom ljeta, od 10. srpnja, navedeno je na službenim stranicama JP „Putevi Srbije“, koje upravlja autocestama u ovoj zemlji.
Primjerice, za jednu od najdužih dionica autoputa kroz Srbiju, s graničnog prijelaza Horgoš, s Mađarskom, do krajnjeg juga, do Preševa, cijena cestarine za osobna vozila od 10. srpnja 2024. godine iznosi 24 eura dok za autobuse i kamione, u zavisnosti jesu li u III. Ili IV. kategoriji vozila, cestarina se kreće od 70 do 139 eura. Ova dionica autoputa duga je 587 kilometara.
Najavljeno je i povećanje cijene vinjeta u Austriji za 2025. godinu a one će biti povećane za 7,7 posto, što znači da će godišnja vinjeta za automobil iduće godine koštati 103,80 eura, objavila je tvrtka ASFINAG.
Nova će vinjeta biti dostupna već u zadnjim danima studenog kod oko 6.000 ASFINAG partnera za prodaju vinjeta u zemlji i inozemstvu, a vrijedit će od 1. prosinca 2024. godine, objavljeno je na službenim stranicama ove tvrtke.
Nova samoljepljiva vinjeta za nadolazeću godinu bit će morskozelene boje, a do 31. siječnja 2025. nova vinjeta će zamijeniti sunčano žutu boju, odnosno vinjetu za ovu godinu.
“Odabir boje je važan jer nam omogućuje da bolje i optimalnije kontroliramo ljepljivu vinjetu – u korist naših kupaca. Razlikovanje u odnosu na prethodnu godinu i učinak signaliziranja važni su razlozi za odgovarajući odabir boje – zato uz morskozelenu osiguravamo jasnu razliku u odnosu na prošlogodišnju sunčano žutu boju“, potvrđuje izvršna direktorica ASFINAG-a Claudia Eder.
Kao i svi prihodi od cestarine, prihodi od prodaje vinjeta ulažu se u rad, izgradnju, održavanje i sigurnost prometa mreže austrijskih autocesta i brzih cesta duge 2.265 kilometara.
Jedina država regije, koja tijekom ove godine nije mijenjala cijene vinjete odnosno cijene cestarina jeste Slovenija. Kako je iz slovenskog DARS-a potvrđeno za Financije.hr ova tvrtka nema u planu mijenjati cijenu cestarina ni za naredni period.
Pročitajte još:
„Tvrtka DARS ne planira poskupljivati e-vinjete. Kao što je poznato, slovenske e-vinjete posljednji su put poskupile 15. lipnja 2023. godine, točnije za 6,8 posto. Prethodno su cijene vinjeta bile nepromijenjene od 1. prosinca 2013. godine“, priopćeno je iz DARS-a za naš portal.
Cijena vinjete u Sloveniji u kategoriji osobnih vozila iznosi 20 eura za tjedan, 39 eura za mjesec te 129,50 eura za vinjetu koja vrijedi godinu dana.
11 Odgovora
Naša država nikad ne propušta priliku podič cijene.
Znači da ne postoji ljetno poskupljenje, nego samo poskupljenje i točka. DARS najispravniji najpošteniji u cijeloj regiji regiji.
Treba love za isplatu mirovina.. ništa čudno
Moraju korigirati cijene cestarina kako bi se osigurala financijska stabilnost? Zar se nije Plenković hvalio nedavno kako nam je ekonomija u usponu i inflacija skoro pa nikakva?
Nista novo. Ne cudim se.
Pa nismo ni očekivali da će smanjiti cijene
Mislim da Hrvatska ima jedne od najvećih ako ne i najveće cijene cestarina u EU
Bit će zanimljivo vidjeti hoće li to utjecati na sezonu
Nista me ne iznenadjuje po pitanju cijena…
Sezonske cijene cestarina skuplje za 10% posto? Moglo je to i vise, i steta sto je to samo sezonski sto nije cijele godine veca cijena pa da osiguramo tu financijsku stabilnost. Fuj
pa sve poskupljuje pa zašto ne bi i to