Europska unija nastavit će primjenjivati ciljane carine na specifične kineske skupine proizvoda kako bi obranila određene sektore, istovremeno pokušavajući izbjeći pravi trgovinski rat koji bi bio vrlo štetan s obzirom na njihovo veliko oslanjanje na izvoz, stoji u najnovijoj analizi Oxford Economicsa.
Povećanje carina, navode, bilo je uglavnom očekivano s obzirom na tvrdnje da kineski proizvođači imaju koristi od nepravednih subvencija, kao i na namjeru Europe da brani svoju industriju električnih vozila, smatranu ključnim dijelom europske strategije zelene tranzicije.
Očekuje se, naime, da će EU od sljedećeg mjeseca uvesti carinu od 25 posto na uvoz kineskih električnih vozila.
Ova mjera dolazi povrh već uspostavljene tarife od 10 posto te bi mogla bi donijeti dvije milijarde eura dodatnih prihoda godišnje. Kina će vjerojatno uzvratiti, ali iz Oxford Economicsa ne očekuju neki snažniji odgovor.
Carine će biti nametnute na sve električne automobile proizvedene u Kini, bez obzira na vlasništvo marke, što je naišlo na snažno protivljenje Njemačke.
Odluci o njihovom uvođenju prethodila je istraga započeta u listopadu prošle godine i koja je još uvijek u tijeku, a dovela je do zaključka Europske komisija da kineski proizvođači električnih vozila imaju koristi od neopravdanog subvencioniranja, što može nanijeti ekonomske štete proizvođačima u EU.
Europska unija lani je uvezla više od 400.000 električnih vozila iz Kine ukupne vrijednosti 10 milijardi eura. To predstavlja 37 posto svih ukupno uvezenih električnih vozila u EU, a prema nekim procjenama, dodatna carina od 20 posto mogla bi smanjiti uvoz za 25 posto.
Mjera bi bila dovoljno snažna da pošalje signal kako je Europa spremna braniti određene strateške sektore, ali ne do te mjere da kineska električna vozila učini nekonkurentnim s obzirom na njihovu znatno nižu cijenu.
Pročitajte još:
“To potvrđuje naše stajalište da će, za razliku od SAD-a koji je nedavno postavio 100 posto carine na kineska električna vozila, Europa i dalje nastojati izbjeći ozbiljnu eskalaciju s obzirom na utjecaj koji bi potpuni trgovinski rat imao na mnogo otvorenije europsko gospodarstvo. Osim toga, jeftina električna vozila bila bi veliki poticaj s obzirom na imperative zelene tranzicije, što će vjerojatno smanjiti europski apetit za potpunim sukobom”, smatraju u Oxford Economicsu.
Vrijedi dodati da je među najglasnijim protivnicima uvođenja carina Njemačka, gdje su kritike uputili i vladajući i predstavnici poslovne zajednice.
20 Odgovora
Za razliku od Amerike to su razumne carine, nitko ne želi trgovinski rat
Istina.
Blago nama!
Blagujno nama
Ok, moglo bi i više
EU bude jos jaca!
A sto će nama donijeti?
Skuplje kineske aute
da.
Super
Odlicno
Nista Jana…
Kupujem samo japance.
Strateski sektori…
Trgovinski rat…
Kineski automobil me ne zanima.
Divno
Pa dobro
Malo je to
Treba samo uvoziti i nasu proizvodnju ugasiti