Gotovo godinu dana nakon što je vrata na zrakoplovu 737 Max 9 eksplodirala i ispala tijekom leta Alaska Airlinesa, Boeing je objavio kako je postigao značajan napredak u poboljšanju sigurnosti za putnike.
Tvrtka je u petak objavila da se usredotočila na četiri glavne kategorije poboljšanja: podizanje kulture sigurnosti i kvalitete, ulaganje u obuku radne snage, pojednostavljivanje proizvodnih procesa i planova te uklanjanje nedostataka.
Boeingovi zrakoplovi su posljednjih godina imali nekoliko sigurnosnih incidenata, uključujući dvije nesreće zrakoplova Boeing 737 Max u kojima su poginuli svi putnici, kao i spomenuti incident s vratima koji je izazvao izbacivanje odjeće i mobitela putnika kroz veliku rupu u trupu aviona, dok je zrak iz kabine izlazio van.
Nakon tog incidenta, nekoliko zviždača se oglasilo, tvrdeći da su na proizvodnoj liniji korišteni sumnjivi dijelovi, uz druge moguće opasnosti.
Boeing je cijelo vrijeme tvrdio da su njihovi zrakoplovi sigurni za letenje. Međutim, Savezna uprava za zrakoplovstvo (FAA) povremeno je prizemljivala različite verzije Boeingovih zrakoplova 737, 777 i 787 tijekom proteklih godina zbog otkrivanja potencijalnih problema sa sigurnošću, kvalitetom i proizvodnjom.
Tvrtka je prošle godine postavila cilj poboljšanja kvalitete, prema Georgeu Fergusonu, višem analitičaru za zrakoplovstvo, obranu i zrakoplovne kompanije u Bloomberg Intelligenceu. No, taj cilj, podsjeća CNN, nije postignut.
Osim toga, rekao je Ferguson, Međunarodna udruga strojobravara (International Association of Machinists) stupila je u štrajk u rujnu. Štrajk je trajao dva mjeseca i pokazao se kao najskuplja radnička akcija u Sjedinjenim Državama u više od 25 godina, završivši u studenom.
A prije samo nekoliko dana, srušio se još jedan Boeingov zrakoplov, pri čemu je poginulo 179 putnika i članova posade od ukupno 181 osobe na letu.
Pročitajte još:
Boeing je u sigurnosnom izvješću objavljenom u petak naveo da je riješio više od 70 posto stavki vezanih za proizvodnju komercijalnih zrakoplova, temeljenih na povratnim informacijama zaposlenika.
Proizvođač zrakoplova također navodi da je kreirao sustav čiji je zadatak kontinuirano obavještavati zaposlenike o statusu svih pitanja vezanih za kvalitetu i sigurnost koja prijave.