Austrijska tvrtka kupila od Fortenove Mercator-Emba

Proizvodnja tvrtke Mercator-Emba, Izvor: Fortenova

Austrijska prehrambena grupa Agrana s razvijenim poslovanjem na tržištima diljem svijeta preuzima od Fortenova grupe tvrtku Mercator-Emba koja je proizvođač preljeva i sirupa te dobavljač kupaca na području cijele Europe.

Emba proizvodi i robne marke za krajnje kupce, a najpoznatije su instant kakao proizvodi BenQuick te preljevi za deserte Sladki greh, objavljeno je iz Fortenove.

Ta tvrtka sa sjedištem u Sloveniji ima oko 100 zaposlenih i ostvaruje godišnje prihode od oko 30 milijuna eura. Vrijednost transakcije nije objavljena.

Kako navode iz Fortenove, riječ je o modernoj tvrtki koja stalno ulaže u kvalitetu i sigurnost proizvoda i prati moderne trendove i prehrambene navike potrošača, no više se ne uklapa u strateški smjeri Fortenova grupe.

“Fortenova grupa aktivno preoblikuje svoj portfelj kako bi se usredotočila na ključne aktivnosti koje proizvode i usluge isporučuju izravno krajnjim kupcima. U tom kontekstu čvrsto vjerujemo da je Agrana pravo okruženje za Mercator Embu, snažnu i uspješnu tvrtku poznatu po iznimnoj kvaliteti svojih proizvoda i ulozi pouzdanog dobavljača nekima od najistaknutijih tvrtki na tržištu EU-a. Uvjereni smo da će Emba, kao dio kompanije s velikim stručnim znanjima u B2B rješenjima za prehrambenu industriju, ne samo održati svoje visoke standarde već i dalje napredovati. Želim naglasiti kako smo izuzetno zadovoljni što smo pronašli partnera koji dijeli naše vrijednosti i prepoznaje snagu tima Mercator Embe. Sigurni smo da će izvanredni zaposlenici Embe, sa svojom profesionalnošću, iskustvom i osobnim kvalitetama, dati vrijedan doprinos Agrani i nastaviti graditi uspjeh tvrtke”, izjavio je glavni izvršni direktor Fortenova grupe Fabris Peruško.

Agrana je globalni lider u voćnim pripravcima i koncentratima soka od jabuke i bobičastog voća te vodeća tvrtka za proizvodnju šećera u srednjoj i istočnoj Europi. Poslovanje joj je podijeljeno u dvije divizije, Poljoprivredni proizvodi i specijaliteti te Rješenja za hranu i pića.

Kroz akviziciju tvrtke Mercator-Emba će dobiti pristup dodatnim distribucijskim tržištima i novim kupcima u sektoru prehrambenih usluga, poručuju iz Fortenove.

Napominju i da transakcija podliježe odobrenju nadležnih tijela za zaštitu tržišnog natjecanja i regulatornih tijela.

Agrana je prisutna na 10 tržišta Europske unije i još četiri europske zemlje izvan EU-a među kojima je i Bosna i Hercegovina.

Inače, prošlo je 11 godina otkako je nekadašnji Agrokor nakon višegodišnjih nastojanja uspio ostvariti akviziciju Mercatora. Te 2014. godine Agrokor, pod vodstvom Ivice Todorića, postao je većinski vlasnik slovenskog prehrambenog maloprodajnog lanca, a cijena preuzimanja je bila 550 milijuna eura. Tada je manji dio tih novaca otišao izravno Mercatoru u cilju smanjenja duga.

U tom trenutku Agrokorovo preuzimanje Mercatora, koji je imao svoj lanac trgovina i u Hrvatskoj, viđeno je kao uspješna konsolidacija sektora maloprodaje u trgovini hranom

U domaćim medijima se moglo pročitati da je Agrokorova akvizicija na tragu najbolje svjetske prakse okrupnjavanja maloprodaje i jačanja konkurentnosti i regionalne proizvodnje.

No, samo tri godina kasnije dojam se dramatično promijenio.

Naime, kupnja Mercatora je predstavljala iznimno financijsko naprezanje koje je povećalo zaduženost koncerna Agrokor i na kraju je ta prekomjerna zaduženost dovela do skeptičnosti među investitorima i kraha, odnosno akcije spašavanja radnih mjesta u koju se uplela i hrvatska država.

Rezultat je na kraju da je nestao Agrokor, a iz pepela izronila Fortenova koja je sada preko Konzuma prisutna u maloprodaji u Hrvatskoj, a preko Mercatora u Sloveniji, Srbiji, Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori.

Prije tri godine zaključen je proces prebacivanja 70 posto dionica Mercatora s Agrokora d.d. na Fortenova grupu. Prijenos se odvijao istodobno s refinanciranjem Mercatorovog zaduženja kod 55 banaka u ukupnom iznosu od 385 milijuna eura.

Jedan odgovor

  1. Ova akvizicija označava jačanje austrijskog prisustva na regionalnom tržištu maloprodaje i širenje Fortenovinih poslovnih partnerstava.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari