Američki ekonomisti tvrde da je veliki inflatorni val koji je zahvatio SAD pri kraju, čemu su pridonijeli potrošači koji odbijaju kupovati skuplje proizvode i usluge.
Istraživanje je provela i sama središnja banka utvrdivši da su inflacijska očekivanja potrošača pala na najnižu razinu od 2013. godine.
Kako piše AP, neke od najvećih američkih kompanija, poput Amazona ili Disneyja, navode da potrošači sve više traže jeftinije alternative za robu i usluge, popuste ili jednostavno izbjegavaju proizvode koje smatraju preskupima, pritom ipak ne smanjujući potrošnju do te mjere da izazovu recesiju.
Umjesto toga, ističu ekonomisti, čini se da se vraćaju navikama prije pandemije, kada većina kompanija nije olako i previše dizala cijene iz straha da ne ugrozi svoje poslovanje.
“Iako je inflacija pala, cijene su još uvijek visoke i mislim da su potrošači došli do točke kada to više jednostavno ne prihvaćaju. A to je upravo ono što se traži. Rješenje za visoke cijene je da se cijena njihovog podizanja učini visokom”, rekao je prošli tjedan Tom Barkin, predsjednik podružnice Federalnih rezervi u Richmondu.
Time završava razdoblje bolno visokih cijena koje su opteretile proračune mnogih američkih obitelji i učinile njihovu ekonomsku perspektivu mračnom.
Pročitajte još:
Pitanje inflacije bit će važno i na nadolazećim predsjedničkim izborima na kojima će snage odmjeriti Kamala Harris i Donald Trump.
No, nevoljkost potrošača da plate više natjerala je tvrtke da sporije podižu cijene ili ih čak snižavaju, a rezultat je hlađenje inflatornih pritisaka.
7 Odgovora
Hm, budemo vidjeli
Ne znam baš
Možeš mislit
Blago njima.
Sumnjam.
Super
valjda je to dobro onda