Krapinsko-zagorska županija se nalazi u sjeverozapadnom dijelu Hrvatske i čini je sedam gradova i 25 općina. U posljednjih desetak godina, ova je županija jedna od najjačih u gospodarskom smislu – prema podacima uz 2023. godine, uvoz u županiju je iznosio 550.648.000 eura, dok je izvoz različitih roba iznosio 823.526.000 eura.
U gospodarstvu Krapinsko-zagorske županije i dalje je najjača prerađivačka industrija, koja u ukupnim prihodima ima udio od 45 posto, a slijede trgovina, građevinarstvo i promet. Tijekom 2023. godine, bilo je 2.839 poduzetnika koji su zapošljavali 23.854 osobe, podaci su sa službenih stranica ove županije. Zagorski poduzetnici ostvarili su preko 2,7 milijarde eura ukupnih prihoda u 2023. godini, što u odnosu na 2022. godinu, znači rast od 1,13 posto.
Pokrenuti su brojni projekti rekonstrukcija i izgradnje škola, vrtića, poslovnih zona, podrška se osigurava i obrtnicima, poljoprivrednicima. Sve to, svrstalo je ovu županiju na listu američkog magazina Financial Times, koji je na svojoj fDi Intelligence ljestvici europskih gradova i regija budućnosti 2025. godine, Krapinsko-zagorsku županiju stavio na četvrto mjesto, čime je za dva mjesta napredovala u odnosu na prošlu godinu.
Župan Željko Kolar za Financije.hr, na marginama konferencije Invest in Zagorje 2025. godine, pojasnio je značaj ovog priznanja kao i nagrade za europsku poduzetničku regiju (EER) za 2025. godinu.
Još jednom se pokazalo da imamo jasno definirane strateške ciljeve, da točno znamo što hoćemo, kako do tog doći i što je najvažnije od svega – da imamo ljude koji to mogu postići. Svaki investitor čuva svoj novac. Kad bira mjesto kamo će uložiti svoj kapital, jako dobro analizira postojeće stanje i točno zna kamo dolazi. I investitori već znaju da nas je Europski odbor regija proglasio Europskom poduzetničkom regijom za 2025. godinu i da nas je Financial Times stavio na četvrto mjesto malih europskih regija po privlačenju investicija. No, uspjeh nipošto nije slučajan. Morate gledati puno dalje od trajanja jednog mandata. Mi smo tako uspjeli doći u poziciju da biramo investicije, biramo investitore koji ulažu u nove tehnologije i obnovljive izvore energije, koji prate zelenu agendu i otvaraju radna mjesta s većom dodatnom vrijednošću i većim osobnim dohocima.

Koliko se županija promijenila u nazad deset godina?
U zadnjih deset godina bruto domaći proizvod županije porastao je za 41,8 posto, investicije su porasle za 183 posto, a broj aktivnih pravnih osoba povećan je za 1077. Dohodak je povećan za 2.500 eura, što su iznimni pokazatelji konkurentnosti. Isto tako, kada govorimo o konkurentnosti, Krapinsko-zagorska županija je po indeksu razvijenosti prošle godine iz druge kategorija napredovala u treću kategoriju indeksa razvijenosti regija, čime je ušla u iznadprosječno rangirane jedinice područne samouprave.
Krapinsko-zagorska županija jedna je i od tri regije koje su dobile Nagradu za europsku poduzetničku regiju (EER) za 2025. godinu koju dodjeljuje Europski odbor regija u Bruxellesu.
Ovo je i prvi put da je jedna regija iz Hrvatske, od 2011. godine, i dobije ovu nagradu, od kad ju Odbor i dodjeljuje. Veće priznanje nismo mogli dobiti, ali ovo je i ogromna obaveza. S punom odgovornošću preuzet ćemo taj dio posla, da služimo kao primjer svim regijama u Europi i napravit ćemo akcijski plan koji će definirati promociju naše županije kao europske poduzetničke regije za 2025. godinu što u Bruxellesu i Strasbourgu, Budimpešti, ali i u drugim zemljama u kojima su najveći trgovački partneri naših poduzetnika. Kao Europska poduzetnička regija 2025., obveza županije za još boljim rezultatima raste i neophodno je biti nekoliko koraka ispred, kako bi zadržali razinu razvoja. Naša je obveza da kroz edukaciju mladih ljudi stvaramo poduzetničku klimu koja je jako bitna za daljnje privlačenje investicija i investitora u našu županiju. Mladim ljudima moramo i dalje otvarati mogućnost da budu kreativni, s jedne strane, a s druge strane – da im dajemo dodatna znanja kako kroz startupove svoju ideju da pretvore u konkretan proizvod, uz mentorstvo našeg poduzetničkog centra i to je izuzetno dobra prilika za naše srednjoškolce. Sva ova priznanja su dokaz i da ono što radimo u poduzetničkom centru, ono što radimo u našoj županiji, ima smisla.

Koliko je važna razvojna agencija odnosno Poduzetnički centar za rast investicija?
Razvojna agencija u ovoj županiji postoji praktički od 2006. godine. Ali 2018. godine se mijenjao Zakon o regionalnom razvoju i morali smo izdvojiti privatni sektor od javnog sektora, formirali smo Poduzetnički centar i sagradili smo zgradu Inkubatora. Tako, iza nas je puno godina rada i suradnje s našim gospodarstvenicima i to je jedan kontinuitet koji nas raduje. Ali, bili smo pioniri u tome. Krenuli smo s prvim poslovnim anđelima u Hrvatskoj, na jedan takav sustavan način, stjecali iskustva, otvorili smo prostor startupovima i polagano ali sigurno smo zauzimali svoju poziciju u Hrvatskoj. U protekle četiri godine, od 2021.-2025. godine, ova županija je povukla najviše sredstava u Hrvatskoj, 98 milijuna eura. Iza nas su Splitsko-dalmatinska i Osječko-baranjska županija, s oko 65 milijuna eura. Trenutačno je aktivno preko 200 milijuna eura investicija. Očekujemo i da do proljeća 2027. godine, ih bude realizirano u vrijednosti od oko 500 milijuna eura. To govori koliko je jaka naša razvojna i regionalna agencija, koliko je jak naš poduzetnički centar. Nismo slučajno dobili nagradu europskog Odbora, nismo se slučajno našli ni na listi Financial Timesa. Veliki doprinos tome dao je i Poduzetnički centar.
Pročitajte još:
Što je važno za gospodarski rast?
Ključ svega su ljudi. Za mene, kao župana, to je najveća snaga. Morate pustiti ljudima slobodu i kreativnost. Morate imati uz sebe ljude koji imaju viziju i koji to znaju pretvoriti u realne projekte i kako doći do sredstava za projekte te kroz praćenje, provesti to do kraja – onda ništa drugačije ne možete očekivati osim dobrog rezultata. Naš posao, kao lidera, je tim ljudima omogućiti da imaju uvjete da pokazu sve što znaju. Mi se trudimo uvijek imati nove partnere, nove ideje, nove teme a to je isključivo zasluga dobrog tima kojem date šansu da pokaže svoje ideje. Važna je i edukacija – jer to je jedini način da uvijek pratite trendove. Morate uvijek biti nekoliko koraka ispred da bi zapravo mogli imati kontinuitet i da rastete.
4 Odgovora
Ipak se nešto i radi u Hrvatskoj..
U Hrvatskim zupanijama nekim ipak se dela!
Ništa ne dolazi slučajno
Svaka čast, bravo!!