Žito Grupa u prvih devet mjeseci godine ostvarila dobit od 35,6 milijuna eura

Promo
Žito Grupa, Foto: Promo

Žito Grupa je u prvih devet mjeseci ove godine ostvarila bruto dobit iz neprekinutog poslovanja u iznosu od 35,6 milijuna eura, što je povećanje od četiri posto u odnosu na isto razdoblje lani, podaci su iz konsolidiranog financijskog izvješća te tvrtke objavljenih u petak na Zagrebačkoj burzi.

Ta osječka grupacija u spomenutom je razdoblju ostvarila prihode od prodaje od 229,1 milijuna eura, odnosno 17 posto više na godišnjoj razini.

Najveći udio u redovnim prihodima od prodaje ima segment industrije, koji je s ostvarenih 91,3 milijuna eura prihoda dosegao udjel od 40 posto u toj kategoriji.

Segment industrijske proizvodnje obuhvaća proizvodnju stočne hrane, ulja, mesnih proizvoda te električne energije. Rast u ovom segmentu najvećim dijelom je pod utjecajem povećanja prihoda od prodaje ulja.

Prihodi od prodaje s inozemstvom u devet mjeseci ove godine su iznosili 65,4 milijuna eura, odnosno 28 posto redovnog prihoda od prodaje.

Najviše prodaje ostvaruje se sa susjednim državama i državama iz regije – Mađarskom, Italijom, BiH, Slovačkom i Slovenijom. Iz tvrtke napominju kako je izvoz u prvih devet mjeseci prema istom razdoblju lani porastao za jedan posto pod utjecajem rasta izvoza ratarskih kultura i ulja.

Izvještajna EBITDA, piše Hina, u istom razdoblju iznosi 52,8 milijuna eura i na istoj je razini kao i u prvih devet mjeseci 2024., a normalizirana 51,3 milijuna eura, čime je ostala na prošlogodišnjoj razini.

Uslijed otplate dijela dugoročnih obveza prema bankama te uspješno provedenog IPO-a, omjer neto financijskog duga i normalizirane EBITDA-e iznosi 0,25, što je smanjenje od 78 posto u odnosu na prethodno razdoblje.

U izvješću se ističe i kako je nakon uspješne provedene inicijalne javne ponude Žito Grupa započela realizaciju najavljenog investicijskog ciklusa u zelenu energiju, proširenje proizvodnje u svinjogojstvu, dobrobit životinja i modernizaciju proizvodnje mesnih proizvoda.

IPO Žito Grupe trajao je od 27. lipnja do 9. srpnja, agent izdanja bila je Zagrebačka banka, a ulagateljima je bilo ponuđeno ukupno do najviše 6,65 milijuna dionica.

U javnoj ponudi dionica Grupe sudjelovalo je preko 300 radnika, više od 4.100 malih ulagatelja i 27 kvalificiranih ulagatelja, pri čemu je konačna cijena po ponuđenoj dionici utvrđena na 20,30 eura. Putem IPO-a tvrtka je prikupila 130 milijuna eura novog kapitala.

ŽITO d.d.

Đakovština 3, 31000, Osijek, Hrvatska

Poslovni prihodi EUR:
329.952.336,17 (2024)
Broj zaposlenih:
632 (2024)

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari