Zbog eskalacije cjenovnog rata kineski proizvođači električnih vozila okreću se protiv BYD-ja

Wikimedia Commons
BYD, ilustracija, Foto: Wikimedia Commons

Žestoka borba za kupce među vodećim kineskim proizvođačima električnih vozila (EV) dodatno se pojačala nakon što se Geely pridružio kritikama oko agresivnog rušenja cijena rivala BYD-a, i eskalacije već višegodišnjeg spora između BYD-ja i kompanije Great Wall Motor (GWM) oko propisa o ugljičnim emisijama.

Spor između GWM i BYD je počeo još 2023. godine, kada je Great Wall Motor prijavio BYD kineskim regulatorima, tvrdeći da dva najprodavanija BYD-jeva hibridna modela ne ispunjavaju propisane standarde za ugljične emisije.

To pitanje ponovno je prošli mjesec došlo na dnevni red kada je predsjednik Great Wall Motora, Wei Jianjun, izrazio zabrinutost zbog cjenovnog rata u sektoru električnih vozila u Kini, i potvrdio da je regulatorna istraga o BYD-jevim praksama još uvijek aktivna. BYD je odbacio njegove navode o stanju u toj industriji, kao “dizanje panike,” ali nije komentirao pitanje emisija. 2023. godine BYD je odbacivao te optužbe i tvrdio da su njihova vozila zadovoljavala kineske standarde.

U subotu je potpredsjednik Geelya, Victor Yang, javno podržao tvrdnje Great Wall Motora na konferenciji autoindustrije u Chongqingu, rekavši da je Geely proveo vlastita ispitivanja emisija i došao do istih zaključaka. “Wei Jianjun je iskrena osoba i zviždač naše industrije,” rekao je Yang u govoru čiju snimku su objavili lokalni mediji.

Tvrdnje iz Great Wall Motora odnose se na BYD-jevu upotrebu spremnika za gorivo koji nisu pod tlakom u plug-in hibridnim (PHEV) modelima Qin Plus i Song Plus, zbog čega tekućina u spremniku isparava brže nego u spremnicima koji su pod tlakom.

Glavni direktor BYD-ja za brendiranje i odnose s javnošću Li Yunfei odgovorio je u nedjelju na Geelyeve komentare objavom na društvenom mreži Weibo, u kojoj je rekao da su spremnici koji nisu pod tlakom bili korišteni u njihovim vozilima između 2021. i 2023., i da su tada bili u skladu s regulatornim zahtjevima, dodavši da ih je nakon toga BYD promijenio, zbog pritužbi kupaca.

Lijeva objava u ponedjeljak je izbrisana. Agencija Reuters nije mogla provjeriti razlog brisanja objave, a iz te tvrtka nisu odgovarali na medijske upite. Kinesko ministarstvo industrije i informacijskih tehnologija, jedno od regulatornih tijela nadležnih za istragu oko emisija, također nije odgovaralo na medijske upite.

Sve veća svađa među kineskim proizvođačima dolazi u trenutku kad je kinesko tržište električnih vozila obilježeno oštrom konkurencijom i borbom za svakog kupca dok cijene dosežu rekordno niske razine. BYD je nedavno najavio popuste zbog kojih je početna cijena njihovog najjeftinijeg modela pala na tek 55.800 yuana (7.771 dolara), što je potaknulo i širu rasprodaju dionica automobilskih kompanija.

Kineska vlada pozvala je sektor na smirenje cjenovnih ratova i proizvođače automobila da o tome održe sastanak. Istovremeno, trgovci automobilima su također pozvali proizvođače da ih prestanu zatrpavati vozilima jer ih ne uspijevaju dovoljno brzo prodati.

2 Odgovora

  1. Kineska električna vozila su zaista u usporedbi s EU i Američkim vrlo dostupni i jeftini. Potukli su konkurenciju.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari