Zapošljavanje glavni prioritet europskih smještajnih objekata

Pixabay.com/Jan Claus
Hotel, ilustracija, Foto: Pixabay.com/Jan Claus

Čak 63 posto vlasnika europskih smještajnih objekata očekuje pozitivan poslovni razvoj u sljedećih šest mjeseci, dok ih 62 posto planira zadržati postojeću razinu ulaganja, pokazalo je peto izdanje Europskog barometra smještaja koje radi Booking.com.

U istraživanju je sudjelovalo 1.160 izvršnih direktora i menadžera smještajnih objekata diljem Europe koji su iznijeli svoje uvide i prognoze vezano uz izglede, prilike i izazove s kojima se ta industrija suočava.

Ovogodišnje izdanje, razvijeno u suradnji sa Statistom, donosi optimističnu sliku uoči vrhunca turističke sezone 2025., iako se neovisni i alternativni smještaji i dalje suočavaju s većim preprekama u ključnim područjima poput zapošljavanja specijaliziranih kadrova, usavršavanja zaposlenika i primjene digitalnih tehnologija.

Unatoč geopolitičkim i makroekonomskim neizvjesnostima, gotovo dvije trećine europskih pružatelja smještaja (63 posto) ima pozitivan poslovni pogled na nadolazeću sezonu – što je gotovo jednako prošlogodišnjem rekordnom rezultatu od 65 i daleko iznad najnižih 38 posto iz 2022. godine.

Ipak, optimizam se razlikuje po regijama: posebno je izražen u južnoj Europi (Hrvatska, Grčka, Italija, Španjolska, Portugal), umjereniji je u srednjoj Europi (Austrija, Francuska, Njemačka, Poljska), dok se sjeverna Europa (Nordijske zemlje, Irska) nalazi negdje između.

U skladu s trendom uočenim i u prošlogodišnjem izdanju, ovaj gospodarski optimizam prati i plan većine smještajnih objekata (62 posto) da u narednim mjesecima zadrže postojeću razinu ulaganja.

Međutim, hotelski lanci pokazuju proaktivniju investicijsku strategiju od malih i srednjih objekata te onih s nižom kategorizacijom, koji se češće odlučuju za konzervativniji pristup.

S obzirom na nadolazeće razdoblje pojačanog poslovanja, zapošljavanje je među glavnim prioritetima. Europski hoteli u prosjeku planiraju zaposliti 3,59 novih djelatnika u sljedećih 12 mjeseci, no razlike između neovisnih i lančanih hotela su značajne.

Tako neovisni hoteli planiraju zaposliti prosječno 2,72 djelatnika, dok je kod hotelskih lanaca taj prosjek 5,85.

Istraživanje pokazuje da su sezonske pozicije koje zahtijevaju nižu razinu vještina relativno lako popuniti, dok je suprotno kod zapošljavanja kvalificiranih viših pozicija (npr. generalni menadžment, prodaja, marketing).

Visoka očekivanja oko plaće (56 posto) i izazovi u ravnoteži između privatnog i poslovnog života (52 posto) istaknuti su kao najveće prepreke pronalasku zaposlenika.

Nadalje, 47 posto ispitanika navodi nedostatak potrebnih vještina ili iskustva kao značajnu prepreku uspješnom zapošljavanju. Preuzimanje rizika zapošljavanjem nedovoljno kvalificiranih ili neiskusnih kandidata jednako je neprivlačno zbog visokih troškova obuke i usavršavanja – što je prepreka prisutna kod svih tipova objekata, a dodatno je ograničena nedostatkom menadžerskih kapaciteta za njihovo provođenje.

U skladu s prisutnim manjkom vještina u industriji (posebno u menadžerskim pozicijama), 53 posto smještajnih objekata navodi nedostatak tehničke stručnosti unutar svojih timova kao prepreku uvođenju digitalne tehnologije i umjetne inteligencije.

Za manje objekte, ti izazovi često nadmašuju potencijalne koristi, s obzirom na poteškoće u usavršavanju radnika i ograničen pristup resursima za edukaciju. Ovaj jaz naglašava rastuću digitalnu podjelu, pri čemu manji objekti riskiraju propuštanje alata koji bi im mogli pomoći u jačanju konkurentnosti i budućem uspjehu.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari