Zapadni proizvođači automobila, uključujući i velike tvrtke iz Njemačke, zaostaju za azijskom konkurencijom, a neki bi na dulji rok mogli biti prisiljeni i staviti ključ u bravu, pokazalo je istraživanje konzultantske tvrtke Ernst & Young (EY).
Proizvođači automobila zapali su u krizu koja bi se ove godine trebala produbiti i mogla bi dovesti u pitanje kompletan poslovni model pojedinih tvrtki, rekao je stručnjak EY-a za automobilsku industriju Constantin Gall.
Poslovni rezultati 20 vodećih svjetskih proizvođača automobila u prvom tromjesečju otkrili su da su imali slabije prihode i dobit, posebno njemački i američki proizvođači automobila.
Azijske tvrtke, pogotovo kineske, zabilježile su pak ogromno poboljšanje, utvrdili su u EY-u, ističući da čak pet od šest najprofitabilnijih proizvođača automobila ima sjedište u Aziji.
Njemačkim tvrtkama probleme zadaju slaba potražnja, visoki troškovi i spor prijelaz na električna vozila. Njihov se udio u kineskom tržištu istodobno smanjuje budući da ih istiskuju domaći proizvođači, prenosi Hina.
Situacija se dodatno zaoštrila zbog napetosti na američkom tržištu. Washington je u travnju uveo carine od 25 posto na uvoz automobila koje bi mogle prouzročiti milijarde gubitaka na obje strane Atlantika, napominje Gall.
U takvim će se uvjetima zaostatak za kineskom konkurencijom još više povećati budući da kineske tvrtke nisu prisutne na američkom tržištu. Nekoliko proizvođača automobila i dobavljača dijelova već je pripremilo mjere smanjenja troškova, ali one neće biti dovoljne, tvrdi Gall.
Pročitajte još:
“Zapadni proizvođači automobila moraju iz temelja promijeniti poslovni model”, smatra stručnjak EY-a.
Kineske tvrtke pokazale su da brzina, fleksibilnost i ciljana ulaganja mogu donijeti bolje rezultate od pukog povećanja kapitalne potrošnje, dodaje.
2 Odgovora
Azija će sve preuzeti
Nevjerojatno kako su azijski proizvođači počeli preuzimati pozicije, promatrali su toliko dugo i na kraju su svo znanje iskoristili i samo eksplodirali