Xiaomi u drugom kvartalu zabilježio rast prihoda od 30,5 posto zbog novog rasta prodaje pametnih telefona

Ilustracija: I'M ZION / Unsplash

Kineski tehnološki gigant Xiaomi u utorak je objavio poslovne rezultate za drugo tromjesečje ove godine, iz koji se vidi da su u razdoblju od travnja do lipnja grupaciji korporativni prihodi porasli za 30,5 posto godišnje, ponajviše zbog rasta prodaje pametnih telefona, posebice na tržištima jugoistočne Azije.

U drugom kvartalu ove godine Xiaomi je tako zabilježio ukupne prihode od 116 milijardi yuana (13,8 milijardi eura), dok je prilagođena neto dobit skočila za nevjerojatnih 75,4 posto u usporedbi s istim kvartalom prošle godine, na 10,8 milijardi yuana (1,3 milijarde eura).

Obje brojke su nadmašile očekivanja analitičara, koji su u anketama LSEG prognozirali 114,7 milijardi yuana i neto dobit od 10,1 milijardi yuana.

Xiaomi je danas globalno treći po veličini proizvođač pametnih telefona na svijetu, a u drugom tromjesečju je postao i najprodavaniji brend pametnih telefona u jugoistočnoj Aziji, te bio drugi po veličini proizvođač po prodaji u Europi, navodi kompanija u vlastitom izvješću.

Xiaomi je u kolovozu 2024. po globalnoj prodaji pametnih telefona pretekao američki Apple, i gleda u leđa samo korejskom Samsungu.

U međuvremenu Xiaomi se proširio i na segment električnih vozila, koji je kompaniji donio prihode od 20,6 milijardi yuana u drugom tromjesečju, što je blagi rast u odnosu na 18,1 milijardu dolara u prvom tromjesečju. U drugom kvartalu isporučila je malo više od 81.000 električnih vozila, što je također rast u odnosu na prva tri mjeseca godine kad je isporučila nešto manje od 75.900 modela SU7.

Njihov drugi model, nazvan YU7, krenuo je u prodaju krajem lipnja, a isporuke su počele tek prošlog mjeseca, što znači da se njihova prodaja još uvijek nije odrazila na rezultate iz drugog kvartala.

YU7 je direktan suparnik Teslinog Modela Y na kineskom tržištu, gdje se nudi kupcima za oko 35.000 dolara, ili oko 4 posto jeftinije od bazne cijene Teslinog Modela Y. 

Konsolidirani rezultati kompanijskog poslovanja u segmentu električnih vozila, umjetne inteligencije i drugih novih inicijativa kojima širi poslovanje s pametnih telefona imali su neto gubitak od 0,3 milijarde yuana u lipnju, što smanjenje u odnosu na gubitak od 0,5 milijardi ostvaren u prvom tromjesečju.

U lipnju je osnivač tvrtke i predsjednik uprave Lei Jun rekao kako očekuje da će Xiaomijevo poslovanje u segmentu električnih vozila i umjetne inteligencije u drugoj polovici 2025. nadoknaditi sve gubitke.

Dionice Xiaomija uvrštene na burzu u Hong Kongu porasle su nakon objave rezultata za 1,2 posto, a od početka godine do danas vrijednost dionice je rasla za 52 posto.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari