WhatsApp uvodi oglase i pretplate: Što to znači za korisnike?

whatsapp
WhatsApp, ilustracija, Foto: Canva

Američka tvrtka Meta Platforms najavila je da će tijekom sljedećih nekoliko mjeseci uvesti oglase i pretplate na WhatsApp. Tvrtka koja posluje od 2004. godine u svom vlasništvu ima Facebook, Instagram, Threads, Messenger i WhatsApp te upravlja razrađenom oglasnom mrežom, a od 2023. godine joj je oglašavanje činilo 97,8 posto ukupnih prihoda.

Naveli su da će se nove značajke nalaziti u WhatsAppovoj kartici Ažuriranja na kojoj korisnici mogu pratiti druge kanale i čitati statuse, odnosno objave.

“Godinama razgovaramo o tome kako izgraditi posao na WhatsAppu tako da ne prekida osobne razgovore i vjerujemo da je kartica Ažuriranja, koju dnevno koristi 1,5 milijardi ljudi diljem svijeta, pravo mjesto za to”, piše u priopćenju tvrtke. Dodali su i da promjene neće utjecati na korisnike koji WhatsApp koriste samo za razgovore.

Istaknuli su tri promjene koje uvode, a jedna od njih su pretplate na kanale. Naime, korisnici će sada moći svoj omiljeni kanal, poput omiljene informativne mreže, podržati pretplatom preko koje će imati pristup ekskluzivnim objavama uz mjesečnu naknadu.

Uvest će i promoviranje određenih kanala kako bi korisnici lakše mogli pronaći novi sadržaj na platformi, a to bi trebalo pomoći i administratorima kanala da povećaju svoju publiku. Uz navedeno, postavit će i oglase u statusu kako bi korisnici mogli pronaći nove tvrtke i započeti razgovor s njima o proizvodu ili usluzi koju promoviraju.

Naglasili su da će osobne poruke, pozivi i statusi i dalje biti privatni te da ih nitko neće moći vidjeti ili čuti osim, naravno, osobe kojoj ste tu poruku poslali, čak ni Meta.

Za prikazivanje oglasa koristit će podatke poput države ili grada korisnika, jezika, kanala koje korisnici prate i načina na koji se odnose prema oglasima. Za one koji dodaju WhatsApp u Centar korisničkih računa, koristit će njihove postavke za oglase i podatke s drugih Meta računa, kao što su Facebook ili Instagram.

“Nikada nećemo prodati niti dijeliti vaš telefonski broj s oglašivačima. Vaše osobne poruke, pozivi i grupe u kojima se nalazite neće se koristiti za određivanje oglasa koje možete vidjeti”, obećali su iz Mete.

Aplikacija WhatsApp lansirana je 2009. godine, a kreirala ju je tvrtka WhatsApp Inc. koju je Facebook preuzeo u 2014. za oko 16,70 milijardi eura. Tijekom godina joj je broj korisnika nastavio rasti i sada je jedna od najpopularniji aplikacija za komuniciranje.

U prošloj godini je Meta, koja je do 2021. bila Facebook Inc., ostvarila više od 138,42 milijarde eura prihoda od oglašavanja, prema podacima koje je u siječnju 2025. objavila njemačka statistička platforma Statista.

U 2020. godini je oko 97,9 posto globalnih prihoda Facebooka generirano je od oglašavanja, dok je samo oko dva posto od plaćanja i drugih naknada. Tada je prihod od oglašavanja na Facebooku iznosio oko 74,40 milijardi eura, što je bio novi rekord za tvrtku. U istoj godini se značajno povećao i prosječni prihod po korisniku (ARPU) Facebooka te je iznosio 27,71 euro.

Statističari navode da su mobilni uređaji najperspektivniji oblik oglašavanja za tvrtku. Tu tvrdnju podržavaju podaci iz 2018. prema kojima su već tada Facebookovi prihodi od mobilnog oglašavanja činili 92 posto ukupnih prihoda od oglašavanja. Prihodi od mobilnog oglašavanja su tako porasli s procijenjenih 11,24 milijarde eura u 2015. na 43,77 milijardi eura u 2018. godini. S obzirom na to da će tvrtka sada imati dodatne oglase na novoj platformi, može se očekivati da će prihodi od oglašavanja nastaviti rasti.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari